Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@07:52:38 GMT

موزه «لوور» مرکزی برای حفاظت در برابر سیل ایجاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۳۵۴۳

به گزارش فارس به نقل از واشنگتن تایمز، لوور انباری جهت نگهداری آثار بسیار ارزشمند خود در برابر سیل در حومه پاریس ساخته است. این مرکز در قسمت شمالی فرانسه نزدیک یکی دیگر از انبارهای لوور واقع شده است.


بخشی از غرفه لرستان در موزه لوور

محافظت از آثار موزه در نزدیکی رودخانه سن در شهر پاریس در سال‌های اخیر موارد اضطراری به همراه داشته است، زیرا سیلاب‌های شدید در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ لوور را مجبور به تخلیه آثار هنری و بستن نمایشگاه‌ها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


مقامات امیدوارند که در مدت ۵ سال حدود ۲۵۰ هزار اثر هنری را در مرکز جدید ذخیره کنند. نیمی از فضای وسیع این ساختمان تازه احداث، آثار هنری لوور بزرگ‌ترین موزه جهان را در خود جای خواهد داد.

 

 

در این مکان جدید اتاق‌های کار، سالن‌های مطالعاتی و استودیوی عکاسی برای محققان فراهم شده است.

 

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز محبی در این زمینه افزود: پس از کسب گزارش هایی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منطقه تاریخی مغاطیلوی ارومیه، این موضوع به‌صورت نامحسوس و شبانه‌روزی توسط تیم‌های اطلاعاتی فرماندهی انتظامی پاسگاه بخش انزل و واحد اطلاعات یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مورد رصد قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در یک عملیات منسجم و مشترک با فرماندهی انتظامی پاسگاه بخش انزل قوشچی ارومیه باند بزرگ و حرفه‌ای حفاران غیر مجاز حین برداشت آثار تاریخی و فرهنگی در منطقه تاریخی مغاطیلو معروف به «ماوارا» دستگیر شدند.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: در این عملیات علاوه بر دستگیری ۱۰ حفار غیرمجاز، سه دستگاه خودرو، آلات و ادوات تخریب گران آثار تاریخی از قبیل موتور برق، بتن‌کن، بیل و کلنگ کشف و ضبط شد.

سال گذشته نیز ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی منهدم و اعضای آن دستگیر شده بودند

کد خبر 6092604

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد