Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر در نشست تخصصی بسته‌بندی و راهکارهای تجاری سازی صنایع دستی که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: هنرمندان صنایع دستی و فروشندگان باید در فرآیند تولید و فروش علاوه بر تولید و توزیع و فروش بر بسته‌بندی مناسب نیز تمرکز کنند و برای آثار هنری ارزش بیشتری قائل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر صنایع دستی بست‌ بندی مناسب داشته باشد به عنوان سوغات سفر خریداری و استفاده می‌شود. گردش مالی زائران و گردشگران در خراسان رضوی حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که بخش زیادی از این مبلغ می‌تواند در بخش سوغات صنایع دستی مصرف شود که این مستلزم تجاری سازی و بسته‌بندی مناسب صنایع دستی است.

مکرکی‌فر تصریح کرد: با وجود فعالیت چند هزار هنرمند صنایع دستی در استان که پروانه فعالیت و اشتغال به کار از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت کرده‌اند اما در بازار هنر صنایع دستی مشهد به چشم نمی‌آید چون بسته‌بندی مناسبی ندارد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به برگزاری استارتاپی در زمینه بسته‌بندی اشاره کرد و گفت:سه ایده اصلی که در حوزه بسته‌بندی در استارتاپ ارائه شد، چون خلاء بسته‌بندی در صنایع دستی مشهود است.

وی ابراز کرد: اگر در سنگ‌های قیمتی بسته‌بندی مناسبی انجام شود این ظرفیت را دارد که جایگزین یا به سوغات موازی زعفران تبدیل شود.

گفتنی است، نشست تخصصی بسته‌بندی و راهکارهای تجاری سازی صنایع دستی در موزه بزرگ خراسان با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از دانشجویان، هنرمندان، صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی در موزه بزرگ خراسان برگزار شد.

کد خبر 4741130

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی ارزش افزوده صنایع دستی اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان قزوین ایلام گردشگری خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز شهرکرد نیروی انتظامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی

 مجید الهی‌رادگفت : رزمایش کمک به ایتام در قالب پویش امام رئوف در استان برگزار شد.

او  گفت: این رزمایش به نیت واقفان از سوی آستان قدس رضوی، مدیریت کانون‌های خدمت رضوی در خراسان شمالی و با همکاری خادم یاران سطح استان و مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و سایر دستگاه‌ها برگزار شد.

الهی راد گفت : در این رزمایش ۴۰۰ بسته معیشتی هر بسته به ارزش دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مجموع یک میلیارد تومان میان ایتام تحت حمایت این نهاد در استان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل در ارومیه
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران