Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس جمهور، روابط تهران- باکو را در سایه اعتماد و اهتمام روسای جمهور دو کشور، مستحکم و رو به توسعه خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با همسایگان و بویژه جمهوری آذربایجان هیچ محدودیتی قائل نیست.

به گزارش ایسنا،دکتر محمود واعظی عصر سه شنبه و در دیدار "ساحل بابایف" وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی جمهوری آذربایجان با اشاره به همکاری و حمایت های اصولی دو کشور از یکدیگر در مجامع بین‌المللی، اظهارداشت: ایران و آذربایجان به عنوان دو همسایه صمیمی در همه ابعاد و زمینه‌ها همکاری دارند و  باید روند این مناسبات بیش از پیش شتاب بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پیوندها و اشتراکات گسترده دو ملت را سرمایه ای بزرگ برای تعمیق همکاری های دو کشور برشمرد و  تصریح کرد: با توجه به تغییرات کنونی جهان، باید کشورهایی که اشتراکات و دیدگاه های نزدیکی با یکدیگر دارند، برای منافع ملت های خود، همکاری‌ها را گسترش دهند.
وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تاکید براینکه گسترش حجم روابط تهران-باکو در سایه اراده سیاسی روسای جمهور دو کشور بوجود آمده است، تاکید کرد: جمهوری آذربایجان اولویت خاصی برای توسعه و افزایش روابط با جمهوری اسلامی ایران قایل است.
ساحل بابایف با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تعمیق همکاری‌ها و تبادل تجربیات بین دو کشور در زمینه‌های  اشتغال زایی، تامین نیروی کار و  تامین رفاه اجتماعی معلولان و مستمری بگیران، گفت: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان می تواند الگویی برای سایر کشورها باشد و روند افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور چشمگیر بوده است.
وی همچنین با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور آذربایجان به دکتر روحانی، بار دیگر از ایشان برای سفر به جمهوری آذربایجان و همچنین شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد در این کشور دعوت کرد که دکتر واعظی ابراز امیدواری کرد جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح در آن شرکت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی

محمدعلی اسکندری سفیر کشورمان در ازبکستان با آزاد بیک نظربیک اف وزیر فرهنگ این کشور ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار راهکارهای تحقق اهداف تبیین شده توسط روسای جمهور در حوزه های تمدنی، فرهنگی و هنری به ویژه در سال 1403 بررسی شد.
 
در این نشست اسکندری سفیر کشورمان ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در حوزه فیلم و سریال، اسناد و مستند سازی، کتاب، موزه، موسیقی،تجهیزات فنی حوزه فرهنگ، شهرک های سینمایی و غیره را تشریح کرده و بر آمادگی کشورمان جهت همکاری های مستمر تاکید کرد.

در  این دیدار همکاری برای گرامیداشت  مفاخر علمی به صورت مشترک و همکاری فرهنگی در نهادهای منطقه  ای و بین المللی نیز بررسی شد.

آزادبیک نظربیک اف وزیر فرهنگ ازبکستان نیز ضمن مثبت خواندن و روبه رشد مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی،  بودن همکاری های دو جانبه، فرهنگ و تمدن مشترک را زیربنای مناسبی برای تقویت همکاری در تمامی زمینه اعلام کرد.

وی گفت امیدوار است با تهیه برنامه اقدام مشترک در حوزه فرهنگ، راهکارهای عملیاتی برای تحقق اهداف مورد نظر روسای جمهور ازبکستان و ایران را تدوین کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید