Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:57:39 GMT

مجوز حضور ارتش ترکیه در خارج از کشور تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۵۶۳۷

مجوز حضور ارتش ترکیه در خارج از کشور تمدید شد

به گزارش خبرگزاری "آناتولی" این مجوز به رئیس جمهوری ترکیه اجازه می دهد، عملیات این کشور در عراق و سوریه را برای یکسال دیگر ادامه دهد.

ریاست جمهوری ترکیه دیروز (دوشنبه) از پارلمان این کشور خواست اجرای عملیات نظامی خارج از مرزها در شمال سوریه و عراق را تمدید کند.

در این لایحه که به امضای "رجب طیب اردوغان" رسیده، تأکید شده است ترکیه، توجه زیادی به حفظ تمامیت ارضی عراق و ثبات آن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این لایحه همچنین آمده است: گروه‌های تروریستی همانند داعش، پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) و ی.پ.گ (یگان‌های مدافع خلق کرد) در سوریه و عراق همچنان امنیت ملی ترکیه را تهدید می‌کنند و به فعالیت‌های تروریستی خود علیه آنکارا ادامه می‌دهند.

این اقدام مجلس ترکیه، سه روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کردهای این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه دیروز (دوشنبه) اعلام کرد، مقدمات عملیات نظامی در شرق فرات (داخل سوریه) فراهم شده است.

این سومین بار است که نیروهای ترکیه عملیاتی را در شمال سوریه علیه کردها انجام می دهند. نخستین عملیات ترکیه به نام «سپر فرات» در آگوست (مرداد و شهریور) سال  ۲۰۱۶ منجر به اشغال مناطق اعزاز تا جرابلس سوریه شد و دومین عملیات با عنوان «شاخه زیتون» در آغاز سال ۲۰۱۸ صورت گرفت که به اشغال منطقه عفرین انجامید.

اما این عملیات که بنابر اعلام رسانه های ترکیه «چشمه صلح» نام دارد، مانند دو عملیات سابق نیست. این عملیات در مساحتی به میزان ۴۶۰ کیلومتر از کرانه غربی رود فرات تا مرزهای مشترک سوریه و عراق و به عمق ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری خاک سوریه را شامل می شود.

کارشناسان نظامی پیش بینی کردند که گرچه ترکیه به راحتی می تواند چند کیلومتر در خاک سوریه پیشروی کند اما تامین امنیت این منطقه و پاکسازی آن، مدت زیادی طول خواهد کشید.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه رجب طیب اردوغان سوریه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «کرم ابوسالم» کدام فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد؟

منابع مقاومت فلسطین گزارش دادند که در حمله امروز به «کرم ابوسالم» فرماندهی مسئول حمله به مناطقی در رفح مورد هدف قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، مقاومت فلسطین ظهر امروز یکشنبه در عملیاتی منحصر به فرد فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه کرم ابوسالم را هدف قرار داد.

طبق گزارش المیادین، یک منبع در مقاومت در این باره گفت: فرماندهی صهیونیستی که مورد هدف قرار گرفت مسئول بمباران مناطقی در رفح است و فرماندهانی در ارتش، اطلاعات و شاباک را در بردارد.

منابع خبری گزارش دادند که این عملیات منجر به کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.

منابع مقاومت فلسطین افزودند: این عملیات از نظر طراحی و برنامه‌ریزی و قدرت اطلاعاتی منحصر به‌فرد است و نشان‌دهنده قدرت بالای مقاومت در هدف قرار دادن اهداف خود با راکت و خمپاره‌های مناسب است.

این منابع تاکید کردند: این عملیات پیام‌های سیاسی و نظامی متعددی را در بردارد که در راس آن آمادگی دائمی مقاومت برای دفاع از مردم فلسطین در برابر تجاوزهای وحشیانه دشمن است. عملیات کرم ابوسالم پیام‌های نظامی درخصوص قدرت مقاومت و ثبات آن علیرغم اظهارات مداوم صهیونیست‌ها مبنی بر موفقیت آن‌ها، نیز دارد.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که رویداد کرم ابوسالم «اتفاقی خطرناک» است و اطلاعاتی درمورد اهداف مورد اصابت و تعداد مجروحین وجود دارد که انتشار آن‌ها ممنوع است.

این رسانه‌ها همچنین گزارش دادند که پدافند هوایی اسرائیل در پاسخ به بمباران کرم ابوسالم مناطقی در رفح را بمبارن خواهد کرد.

روزنامه یدیعوت آحارنوت نیز گزارش داد که ارتش صهیونیستی بالگردهایی را به پایگاه کرم ابوسالم اعزام کرده تا نظامیان زخمی را منتقل کنند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که تقریبا ۱۰ راکت از یک نقطه نزدیک به گذرگاه رفح به سمت کرم ابوسالم شلیک شدند و گذرگاه کرم ابوسالم اکنون بسته شده است.

ظهر امروز گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که با راکت‌های «رجوم» تجمع نظامیان دشمن صهیونیستی در پایگاه کرم ابوسالم را هدف قرار داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد
  • گسترش حلقه آتش؛ واکاوی راهبرد جدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • عملیات «کرم ابوسالم» کدام فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد؟