Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان از یک مجتمع پذیرایی در روستای چاپارخانه بخش خمام شهرستان رشت بازدید کردند.

این مجموعه پذیرایی که با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان احداث شده به میزان ۴ میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال روستایی بهره‌مند شده و زمینه اشتغال برای ۲۴ نفر را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و استاندار گیلان با حضور در روستای فشتکه «روستای ملی حصیر» از بازارچه خانه حصیر ایران بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان دارای دو هزار و ۲۰۰ روستا است، افزود: روستاییان گیلان به مشاغلی همچون دامپروری، کشاورزی، زنبورداری، پرورش کرم ابریشم و صنایع‌دستی مشغول هستند.

او با بیان اینکه حمایت از مشاغل روستایی و حفظ پایداری جوامع روستایی امری ضروری است، گفت: دولت با اعطای تسهیلات کم بهره و براساس برنامه‌های توسعه اشتغال روستایی نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه خوشبختانه امروز بیش از ۲۴ هزار نفر از ساکنان روستا‌های گیلان به صنایع دستی اشتغال دارند، افزود: در جهت حمایت از این هنرمندان، سال گذشته بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه صنایع دستی اعطا شد و در سال جاری نیز این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: برای تقویت و پایداری اشتغال، برنامه‌های ویژه‌ای تدوین شده که در دست اقدام است.

وی به حمایت‌های در حال اجرای حوزه صنایع دستی اشاره و اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیش از دو میلیون دلار صادرات صنایع دستی به خارج از کشور انجام شده است.

در ادامه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با بیان اینکه یکی از کار‌های خوب دولت توجه به بحث اشتغال روستاییان است، افزود: در این رابطه ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی با مصوبه مجلس و دستور رهبر معظم انقلاب در اختیار روستاییان قرار گرفته است.

دکتر محمد امید با بیان اینکه تسهیلات روستایی از مهاجرت معکوس جلوگیری کرده است، افزود: اعطای تسهیلات اشتغال روستایی در جهت توسعه پایدار این مناطق باید تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به نقش استان گیلان در اشتغال روستایی از نظر کمی و کیفی، گفت: در استان گیلان اقدامات خوبی در زمینه اجرای طرح‌های بوم گردی، استارت آپ‌ها و گردشگری انجام شده که در سطح کشور نیز اجرایی خواهد شد.

وی تقویت و توسعه اشتغال پایدار در سطح روستا‌ها را اولویت مهم معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم عنوان کرد و گفت: به دنبال ایجاد اشتغال با کمترین وابستگی به آب و خاک در روستا‌ها هستیم.

دکتر امید با اشاره به بازدید از روستای ملی حصیر و درخواست فعالان صنایع دستی در زمینه تخصیص تسهیلات و یک مکان متمرکز در این زمینه، افزود: در این خصوص پیگیری‌های لازم انجام در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/آ

اعطای تسهیلات اشتغال روستایی در جهت توسعه پایدار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه روستایی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد

به گزارش خبرآنلاین ،رئیس شورای روستا در اینستاگرامش قصه لک‌لک جدید را منتشر می‌کند و از سراسر ایران، دوستداران محیط‌زیست چند نفری هزینه ساخت خانه جدید را برعهده می‌گیرند و برایش به اندازه نیاز خرید مواداولیه پول می‌ریزند. چند روز بعد آهنگر روستا که برادر رئیس شورای روستاست، سفارش جدید را تحویل می‌دهد. او نیز فقط پول آهن آشیانه لک‌لک را می‌گیرد و دستمزدش حال خوب لک‌لک‌هاست. از میان روستاهای اطراف تالاب، لک‌لک‌ها در ‌ روستای کپرجودکی لانه می‌سازند؛ چرا که این سهم از زمین‌های تالابی با اراده اهالی همین روستا تالابی مانده است. جعفر کرمی‌پور، رئیس شورای روستای کپرجودکی در گفت‌وگو با همشهری از ترجیح عمده جوانان روستا می‌گوید ‌که « می‌خواهیم ‌تالاب را برای لک‌لک‌ها حفظ کنیم.»

چه شد که به فکر ساختن لانه برای لک‌لک‌ها افتادید؟

به گزارش همشهری، سیل سال۱۳۹۸ برای روستای ما برکت آورد. تالاب پرآب شد و ۲سال بعد از آن هم به لطف خدا، بارندگی خوب بود. از آن سال زادآوری لک‌لک‌ها خیلی خوب شد. هرکدام ۳تا جوجه را بزرگ کردند. لک‌لک‌ها تمام سال اینجا ماندند و فقط بچه‌هایشان لانه را ترک کردند. سال بعد لک‌لک‌های بالغ به روستا برگشتند.

عید۱۴۰۱ ‌ناگهان، تمام تیرهای برق پر از لک‌لک شد. نمی‌دانستیم چطور به لک لک‌ها کمک کنیم. از دوستان محیط‌زیستی پرسیدیم آنها گفتند برخی لاستیک کهنه به سر تیر می‌اندازند. آنها ده‌ها بار چوب سرلاستیک‌ها آوردند و باد زد و لانه را خراب کرد. یکی از فعالان محیط‌زیست اراک پیشنهاد داد که برایشان سبد آهنی بسازیم ولی برای این کار اداره برق باید همکاری کند و سیم‌های برق را از بالای دکل، کمی پایین‌تر بیاورد.

عید۱۴۰۱ نخستین آشیانه‌های آهنی را نصب کردیم. یک روز صبح دیدم که در تمام لانه‌ها لک لک نشسته است. اما خشکسالی همان سال باعث شد لک‌لک‌ها جوجه‌هایشان را از لانه بیرون بیندازند. بحمدالله در سال۱۴۰۲ لک‌لک‌ها ۲۳لانه درست کردند و همه جوجه‌هایشان را نگه داشتند. هیچ تلفاتی هم نداشتیم چون تالاب خشک نبود. از ابتدای امسال تا الان با کمک خیرین و دوستداران محیط‌زیست ۶لانه ساخته ایم.
مردم چطور کمک می‌کنند؟
وقتی در پیج اینستاگرام اعلام می‌کنم که می‌خواهیم برای لک‌لکی آشیانه بسازیم، مردم به‌صورت مشارکتی هزینه ساخت لانه را پرداخت می‌کنند. افراد با نیت خیرات برای اموات پول ساخت را به دهیاری روستا می‌دهند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901044

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان