Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربانی گفت: تعدادی از اهالی روستای چنارمحمودی آلوده به ویروس HIV شده اند و این مساله شاید در مناطق دیگر کشور نیز وجود داشته باشد و امیدواریم کانون های دیگر ویروس HIV را پیدا کرده و در راستای پیشگیری، درمان و اطلاع رسانی به جامعه گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «محمد حسین قربانی» اظهار داشت: قطعا مساله انتقال ویروس HIV از طریق سرنگ های آلوده کذب است و فضای مجازی و شبکه های بیگانه به این فضا دامن زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از عواملی که باعث شد ذهن مردم به سمت سرنگ های آلوده برود، اقدام بسیار بزرگ، ملی و ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در کشور بود که مردم برای سنجش فشارخون به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند و این ذهنیت به اشتباه به وجود آمد که سرنگ، عامل انتقال ویروس بوده که به هیچ عنوان چنین موضوعی صحت ندارد.

 

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: به عنوان یک پزشک باید بگویم که اگر سرنگ بیمار مبتلا به ویروس HIV به دست بنده در حین پزشکی فرو برود، احتمال ابتلای بنده به ایدز، یک صدم درصد است و قطعا راه انتقال ویروس HIV از مسیر سرنگ آلوده، قطعا منتفی است و باور دارم که امروز باید واقعیت ها را برای مردم بیان کنیم و بسیاری از آسیب هایی که امروز در کشور،  هزینه آنها را می پردازیم، به خاطر حجب و حیایی است که در کشور به وجود آورده ایم.

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: چرا باید برخی مسائل را به صورت شفاف برای مردم بیان نکنیم؟ چرا مردم نباید بدانند که عوامل انتقال بیماری هایی مانند HIV و هپاتیت چه عواملی است؟ بنابراین همه ما، رسانه ها، مطبوعات و صدا و سیما و تریبون ها در مورد افزایش آگاهی مردم موظف هستیم و اگر نمی توانیم کاری انجام دهیم، اجازه دهیم متولیان امر یعنی وزارت بهداشت با شفافیت برای مردم در خصوص بیماری ها صحبت کند و باید تابوی بسیاری از بیماری ها شکسته شود و جامعه از آن اطلاع و آگاهی داشته باشد.

 

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: با توجه به درخواست مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری و دستور رییس مجلس و همچنین درخواست تعدادی از اعضای فراکسیون امید مجلس، روز گذشته نشست غیرعلنی کارشناسی با حضور وزیر بهداشت، معاونین وی، استاندار چهارمحال و بختیاری، مرکز پژوهش های مجلس و دستگاه های امنیتی و اعضای مجمع نمایندگان این استان برای بررسی ابعاد ابتلای تعدادی از اهالی روستای چنارمحمودی به ویروس HIV در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار شد.

 

دکتر قربانی افزود: در این نشست در سه محور علل ابتلا به ویروس HIV، شرایط مبتلایان و وضعیت آینده و لزوم اطلاع رسانی به جامعه در مورد این بیماری بحث و بررسی های کارشناسی زیادی شد. درست است که شاید افراد زیادی مبتلا به ویروس HIV باشند اما امروز تکنولوژی و علم دنیا به جایی رسیده که این افراد می توانند با دریافت درمان و داروهای مورد نیاز به صورت عادی و با طول عمر بالا، زندگی کرده و از زندگی خودشان لذت ببرند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید با شفاف سازی و حضور در کنار مردم، شرایط را بدور از هرگونه فضای امنیتی برای آنها بازگو کنیم و وزارت بهداشت موظف شد که در راستای ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی در استان چهارمحال و بختیاری و افزایش دسترسی مردم به خدمات، اقدام کند.

 

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه روز شنبه بنده به همراه تیمی از نمایندگان مجلس به لردگان سفر می کنیم، گفت: در این سفر مسائل روحی، روانی، اجتماعی، بهداشتی و درمانی را پیگیری خواهیم کرد و به عنوان یک نماینده مجلس و کسی که متولی مسائل تقینی بهداشت و درمان کشور هستم، از مردم لردگان با کمال ادب و تواضع، عذرخواهی می کنم و امیدوارم که خسارات وارد شده را جبران کنیم.

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مسجد زائران اربعین حسینی بیرجند خراسان جنوبي کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اردبیل ویروس ایدز بیماری ایدز ایدز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب

بیش از ۲۰۰ روز از آغاز جنگ در غزه و کشتار مردم بی‌دفاع می‌گذرد و آمار‌ها از این حکایت دارد که تاکنون حدود ۳۵ هزار نفر به شهادت رسیده و بیش از ۷۷ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند. در چنین شرایطی شاهد هستیم که اساتید و دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های غرب به صحنه آمده و نسبت به ادامه این جنایت‌ها اعتراض می‌کنند. در این بین البته برخی معتقدند که فرهیختگان جهان غرب باید زودتر به کشتار مردم مظلوم غزه واکنش نشان می‌دادند.

درباره زمان واکنش نخبگان در غرب باید نکاتی را مورد توجه قرار داد، زیرا آن‌ها با موانعی رو به رو بوده‌اند و اکنون که این موانع کنار رفته است، این احتمال وجود دارد که اعتراضات به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جوامع دیگر نیز تکرار شود. نباید فراموش کرد که دستگاه رسانه‌ای جهان همواره تلاش می‌کند که واقعیت آنچه در غزه می‌گذرد به گوش جامعه نخبگان نرسد. اما به دلیل حجم بالای جنایت در غزه رسانه‌های آمریکایی نتوانستند، فضا را بسته نگه دارند. 

افزون بر این تلاش زیادی می‌شود که رژیم صهیونیستی را از جنایت در غزه مبرا کنند. این در حالی است که در کنار این رویکرد سعی می‌شود که حماس را نیز تروریست نشان دهند. به عبارت دیگر تلاش غرب این است که فضا و آنچه را که در غزه می‌گذرد، وارونه جلوه دهد. اما به صحنه آمدن دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های مطرح غرب نشان می‌دهد که قشر فرهیخته به واقعیت پی برده‌اند؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که این رویکرد نخبگان در غرب به دیگر مسائل نیز تسری پیدا کند و بی‌اعتمادی نسبت به رسانه‌های رسمی و مقامات آمریکایی افزایش یابد.

این در حالی است که این روز‌ها اتهامات زیادی به نخبگانی که به واقعیت پی برده‌اند، زده می‌شود. برای نمونه آن‌ها را به یهود ستیزی متهم می‌کنند یا ادعا می‌شود که این فرهیختگان تحت تاثیر جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی را در پیش گرفته‌اند. لازم به یادآوری است که این بار اولی نیست که غربی‌ها جمهوری اسلامی ایران را به چنین مسائلی متهم می‌کنند. با این حال نکته قابل توجهی در این اتهام زنی وجود دارد و آن این است که ایران در مسیر خردمندانه‌ای حرکت می‌کند که این روز‌ها جامعه فرهیخته و دانشگاهی آمریکا نیز به آن پی‌برده و با آن همراه شده به عبارت دیگر این واقعیت افتخار آمیزی برای جمهوری اسلامی ایران است.

لازم به یادآوری است که اساتید و دانشجویانی که نسبت به شرایط مردم مظلوم غزه اعتراض می‌کنند خطر دستگیری را به جان می‌خرند و این اقدام آن‌ها نشان می‌دهد که این فرهیختگان به دلیل جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی را دنبال نکرده‌اند در واقع آن‌ها آگاه شده اند و وظیفه انسانی خود می‌دانند که از مردم مظلوم غزه دفاع کنند و این رویکرد نشانه دیگری از شکست اسرائیل است.

دیگر خبرها

  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟
  •  هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است
  • انتقال آلفونسو دیویس به رئال مادرید منتفی خواهد شد؟
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود