Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوید مسائلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: سعی این تشکل مردم نهاد این است که به بهانه برگزاری مناسبت های مختلف این کودکان را شناسایی کنیم و پیگیر مطالبات و نیازهای آنها باشیم.

وی تصریح کرد: شناسایی کودکان کار را به صورت میدانی در پارکها، خیابانها و چهار راهها انجام می‌دهیم و بر حسب وضعیت خانوادگی آنها از نظر اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و زیستی برای آنها اولویت بندی و کودکان نان آور را حمایت ویژه  می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی خدماتی در حوزه های آموزشی، سلامت روان، فرهنگی و تفریحی، درمان، کارآفرینی و اشتغال و خدمات زیستی به این کودکان و خانواده های آنها ارائه می شود.

وی بر ضرورت حمایت مسوولان امر به تشکلهای مردم نهاد فعال در حوزه آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

مدیرعامل موسسه مردم نهاد طلوع مهرو دوستی اصفهان به ویژه برنامه ای در همین ارتباط اشاره و تصریح کرد: این برنامه روز گذشته بمناسبت روز جهانی کودک با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان برای بیش از ۲۰۰ کودک کار نان‌آور برگزار شد.

وی دیده شدن کودکان کار در این روز جهانی و ایجاد شرایطی برای آنان تا بتوانند این روز بزرگ را همانند سایر کودکان شهر  درک کنند از مهمترین اهداف برگزاری این جشن برشمرد. 

مسائلی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان با حضور در این برنامه و مشاهده این کودکان، بیشتر قدر شرایط و موقعیت خود را می دانند و انگیزه بیشتری برای رشد و پیشرفت خود پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: در این مراسم از کودکان کاری که در مسابقات کتابخوانی در قالب باشگاه کتابخوانی بین ۲ هزار و ۳۰۰ باشگاه در اصفهان رتبه های اول تا سوم را کسب کرده بودند قدردانی و جوائزی به آنها اهدا شد تا انگیزه ای برای رشد بیشتر کودکان در عرصه فرهنگ و آموزش شود.

مسائلی اضافه کرد: مؤسسه طلوع مهر و دوستی در جهت حمایت از کودکان کار در سال ۹۴ تأسیس شد و با موضوع ترویج فعالیت‌های بشردوستانه بین جوانان فعالیت خود را به‌صورت تخصصی در حمایت از کودکان کار شروع کرد.

مدیرعامل موسسه طلوع مهر و دوستی اصفهان خاطرنشان کرد: معاونت آموزش یکی از بخش های فعال این مؤسسه است که تاکنون برای این کودکان کلاس‌های سوادآموزی، کلاس‌های فوق برنامه و آموزش‌های مهارت‌آموزی برگزار کرد و معاونت مشاوره و روان‌شناسی بخش دیگری است که در زمینه سلامت روان  کودکان فعالیت می‌کند و مشاوره‌های فردی و گروهی را برای کودکان و خانواده‌های آن‌ها را برگزار می کند.

وی افزود: معاونت کارآفرینی و اشتغال سعی بر ایجاد کار و کسب درآمد برای مادران و سرپرستان این کودکان دارد تا بار اقتصادی روی دوش کودکان کمتر شود و سعی بر آشنایی مردم با نحوه برخورد صحیح با کودکان کار و جذب افراد داوطلب برای فعالیت در این مؤسسه، برگزاری بازارچه‌های خیریه به نفع کودکان کار و غیره را برعهده دارد.

مسایلی تصریح کرد: معاونت بهداشت و درمان این مؤسسه معاینه و درمان را به‌ صورت فردی و گروهی برای این کودکان تاکنون انجام داده است و سعی بر فرهنگ‌ سازی برای کودکان و خانواده‌هایشان و جذب مشارکت پزشکان داوطلب را داشته است.

طبق تعریف کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک، کودکان کار به کودکان زیر ۱۸ سال اطلاق می‌شود که تحت هر شرایطی از جمله به اجبار، رضایت، توسط خانواده یا مافیا به کار گرفته می شوند و به واسطه آن امرار معاش می کنند.

در سال ۱۹۴۶ بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا، مجمع عمومی سازمان ملل به‌ منظور حمایت از کودکان، سازمانی به نام یونیسف را ایجاد کرد که نخست 'انجمن بین‌المللی ویژهٔ کودکان سازمان ملل' نام گرفت.
در سال ۱۹۵۳، یونیسف یکی از بخش‌های دائمی در سازمان ملل متحد شد و روز هشتم اکتبر مصادف با ۱۶ مهرماه روز جهانی کودک نام‌گذاری شد.

۷۱۵۰ /۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجویان بهزیستی اصفهان کودکان کار آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای درمانی رایگان با اسنپ

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد.   به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای تسهیل رفت‌و‌آمد کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت و همراهانشان در نظر گرفته شده بود که از مناطق کم‌برخوردار برای درمان به تهران سفر می‌کنند. اسنپ هم‌مسیر با کودکان تحت درمان جامعه هدفِ این طرحِ همسو با ماهیت کسب‌وکار شرکت اسنپ کودکانی هستند که برای درمان از محل سکونت خود به شهر تهران سفر می‌کنند.   این کودکان و خانواده‌هایشان اغلب از مناطق کم‌برخوردار هستند و در منطقه‌ محل سکونت خود به مراکز درمانی مجهز یا کادر پزشکی متخصص دسترسی ندارند. اجرای این طرح گامی کوچک برای تسهیل رفت‌وآمد این گروه به مراکز درمانی است.   طرح تخفیف‌ ویژه‌ ۲۰ درصدی به موسسات نیکوکاری از جمله طرح‌های مشابهی است که در تمام طول سال برای تسهیل رفت‌آمد و کاهش هزینه‌های موسسات نیکوکاری اجرا می‌شود. معرفی خیریه‌ پزشکی نوین ماموریت این خیریه پوشش هزینه‌ها و منابع لازم برای درمان کودکان زیر ۱۸ سال و زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق کم‌برخوردار است. در راستای این هدف نیز بستر مناسبی را برای همکاری با نیروهای متخصص پزشكى، پرستارى و مددکارى برای تشخیص، درمان، مشاوره و راهنمایى تخصصى رایگان فراهم کرده است.   این خیریه کودکان کم‌برخورداری را که برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی نیاز است به تهران سفر کنند از ابتدای سفرشان تا زمان بهبودی کامل همراهی و حمایت می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • قیمت رحم اجاره‌ای؛ ۴۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان!
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود