Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان نمایش «شاهرخ» با اشاره به اینکه نمایش‌های ارزشی حمایت نمی‌شود، گفت: نمایش شاهرخ، زندگینامه شهید ضرغام را روایت می‌کند که در جامعه چهره مثبتی نداشته اما عاشق ایدئولوژی امام خمینی(ره) می‌شود. ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

محمد رادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به اجرای نمایش شاهرخ در اصفهان اظهار داشت: نمایش شاهرخ کاری پژوهشی و مستند است که به زندگینامه شهید شاهرخ ضرغام پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود سه ماه پژوهش و دو ماه نگارش آن به طول انجامیده و این نمایش در دومین جشنواره استانی «روح الله» و جشنواره کشوری «ارسباران» در بخش‍های کارگردانی، گریم و متن حائز رتبه شده است.

کارگردان نمایش شاهرخ در خصوص سبک اجرای آن گفت: این نمایشنامه موضوع و سبک اجرایی مستند دارد و نمایش مستند از جنگ جهانی اوج گرفت و از آن پس سبک تئاتری مستند ایجاد شد؛ به عبارتی با پیوست و استناد به متن، مجله، عکس، فیلم و ... یک مقطعی از تاریخ را به صورت مستند بیان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر مستند به سه بخش تاریخی، مذهبی و شفاهی تقسیم می‌شود که این نمایش از سبک اجرایی شفاهی است و تئاتر شفاهی نیز 95 درصد توانایی بازیگر را می‌طلبد و طراحی و نور صحنه در آن خیلی کارآمد نیست، در واقع یک قسمتی از تاریخ را بازیگر روایت و بازی می‌کند.

صدرا صباحی: نسل ما فارغ از کیفیت تئاتر به "چگونه سلبریتی بیاوریم" فکر می‌کنداخبار تئاتر| الکا هدایت برای نوجوانان «شگفتی» می‌سازدسومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی برگزار می‌شود

وی افزود: بعد از آن از طرف ساواک برای جلوگیری از تظاهرات مردم دعوت به همکاری می‌شود و از آنها می‌خواهد که بعد از ماه محرم و صفر برای آنها کار کند که با مخالفت روبرو و شکنجه می‌شود.

کارگردان نمایش شاهرخ با اشاره به نکته جالب توجه داستان این شهید گفت: این شهید از لحاظ مالی و جایگاه تامین بوده و حقوق دریافتی بالایی داشته، اما زیر بار حرف زور نمی‌رود و بعد از آن به طور اتفاقی پای منبر امام خمینی(ره) می‌رود و عاشق ایدئولوژی امام می‌شود و در راستای اهداف انقلاب قدم برمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه اکثر آثاری که داشته‌ام ارزشی بوده اما حمایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: کار ارزشی قبلی من به نام «شیرین» در جشنواره مرصاد 9 جایزه دریافت کرد، اما متاسفانه تئاتر‌های ارزشی شرایط خوبی ندارند و حمایت نمی‌شوند و شاید این آخرین کار ارزشی من باشد و به جای آن وقتم را برای تئاترهای کمدی با درآمد‌های بالا و گیشه دار بگذارم.

رادمهر یادآور شد: نمایش شاهرخ به صورت تک پرسوناژ است و همه قصه را خودم بازگویی می‌کنم و به همین دلیل هم در جشنواره کشوری توانستیم نماینده خوبی از اصفهان باشیم که متاسفانه از این توانایی‌ها قدردانی و حمایت شایسته صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رسانه ملی برای تهیه و تولید «نون خ» تشکر کرد.
در هفته‌ای که گذشت فصل اول سرزمین شعر به پایان رسید و عوامل آن تصمیم دارند فصل دوم رو به شکل گسترده‌تر و با حضور فارسی زبانان غیر ایرانی تولید کنند.
سرزمین شعر در شبکه چهار یکی از برنامه‌های مورد توجه در نوروز و رمضان ۱۴۰۳ بود.
مادرانگی این روز‌ها موضوع مجموعه مستند پا به ماه در شبکه دو است.
در دومین قسمت این مجموعه به روز‌های سخت و نفس گیر بارداری در روستای صعب العبوری در استان چهارمحال و بختیاری پرداخته شد.
«پا به ماه» چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه دو و پنجشنبه‌ها ساعت ۱۸ از شبکه مستند پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت