Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسلم آشوری، معاون مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان و مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان (کاشان) در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، گفت: براساس بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جامعه اجباری بوده و استفاده از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه پس از ارزیابی وسع وضوابط مربوط انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او، تصریح کرد:خانوار‌های مشمول این قانون برای دریافت دفترچه بیمه و دریافت خدمات بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت به سه گروه تقسیم می‌شوند.

به گفته او، گروه اول خانوار‌های دارای درآمد کمتر از (۴۰%) حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار یا خانوار‌هایی که در یکی از دهک‌های درآمدی یک، دویاسه قرار می‌گیرند که صد درصد حق بیمه خانوار از سوی دولت پرداخت شده و خانوار‌ها رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

مدیر بیمه سلامت منطقه کاشان افزود: گروه دوم نیز خانوار‌ها با درآمد بین (۴۰%) حداقل حقوق ودستمزد مشمولان قانون کار تا صددرصد یا خانوار‌هایی که در دهک درآمدی چهار قرار می‌گیرند که با پرداخت (۵۰%) سرانه حق بیمه معادل ۲۴۲۰۰۰ ریال ماهیانه درسال جاری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

آشوری گفت: گروه سوم، خانوار‌هایی دارای درآمد معادل حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کاروبیشتر ازآن یا خانوار‌هایی که در دهک درآمدی ۵ و بالاتر قرار می‌گیرند باپرداخت (۱۰۰%) سرانه حق بیمه معادل ۴۸۴۰۰۰ ریال ماهیانه در سال جاری تحت پوشش بیمه قرارمی گیرند.

او، یادآورشد: خانواده‌ها می‌توانند از ابتدای آبان با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرادادو ثبت نام در سامانه بیمه سلامت نسبت به ارزیابی وسع که توسط وزرات رفاه استعلام می‌شود ثبت نام و پس از تایید در یکی از گروه‌ها از سازمان بیمه سلامت دریافت کنند.

انتهای پیام/م   استفاده خانواده های فاقد پوشش بیمه از یارانه حق بیمه دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام این خبر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
جمشید شایانفر افزود: بیمه شدگان مذکور نیازنیست که تمدید پوشش بیمه‌ای به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.


دیگر خبرها

  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند