Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارس «نماینده» اسدالله قره‌خانی، با اشاره به تصمیم دولت برای افزایش تعرفه صادرات مواد خام معدنی، گفت: خام‌فروشی بیش از حد در کشوری که نیروی متخصص زیادی دارد و از سوی دیگر با نیروی بیکار بسیار زیادی هم مواجه است و به هیچ وجه پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه کشور در حال حاضر باید به سمت و سویی حرکت کند که بتواند مواد خام خود را تبدیل به محصول نهایی کند، افزود: در این راستا ما نیازمند ورود برخی تکنولوژی‌ها به کشور هستیم و هر چند در این سال‌ها برخی زیرساخت‌ها ایجاد شده است، اما همچنان نیاز است که سرمایه‌گذاری‌های جدیدی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور با تحریم‌های سخت بین‌المللی مواجه است، ضرورت دارد که همه تلاش خود را انجام دهیم تا چرخه تولید در کشور کامل شود چرا که این روند منجر به بالا رفتن ارزش افزوده می‌شود.

قره‌خانی با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای به‌دنبال ساده‌ترین مسیر برای کسب سود هستند و از این‌رو می‌خواهند خام‌فروشی را با سرعت انجام دهند، گفت: این افراد دغدغه بالا رفتن ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و به‌ طور کلی منافع ملی را ندارند.

وی افزود: زمانی که تعرفه صادرات مواد خام معدنی بالا می‌رود، دیگر صادرات این مواد ارزشمند برای این افراد مقرون به صرفه نیست و این روند به رونق تولید کشور کمک شایانی خواهد کرد.

اشتغال‌زایی در حرف و شعار محقق نمی‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اشتغال‌زایی باید دغدغه اصلی مسئولان باشد و در حرف و شعار محقق نمی‌شود، اظهار داشت: به‌طور مثال اگر خام‌فروشی تا حد قابل ملاحظه‌ای متوقف شود، مجبور می‌شویم که برای تبدیل آن به محصول نهایی تلاش دوچندانی کنیم و مطمئناً با چنین رویکردی اشتغال‌زایی هم رخ خواهد داد.

قره‌خانی متذکر شد: طی سال‌های گذشته برخی سرمایه‌گذاران، ماشین‌های مخصوص کار روی مواد خام معدنی را وارد کشور کرده‌اند اما نکته حائز اهمیت آن است که نباید با صادرات بیش از حد این مواد، راه کار کردن را روی سرمایه‌گذاران بست.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید تقویت شود و این اتفاق با اعطای وام ۱۸ و ۲۰ درصد شدنی نیست، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها زمانی ایجاد می‌شود که تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: خام فروشی عضو کمیسیون انرژی مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداو سیما در کنار تولید کنندگان

 جلسه هیئت اندیشه ورزی با محور تحقق شعار سال با حضور قائم مقام صدا و سیما و تولید کنندگان و کارآفرینان استان برگزار شد، در ابتدای این جلسه تولید کنندگان به بیان خواسته‌ها و مشکلات سر راه تولید پرداختند و راهکار‌هایی برای بهبود تولید و ایجاد اشتغال ارائه کردند.

در این نشست اندیشه ورزی قائم مقام صدا و سیمای استان حمایت معنوی از تولیدکنندگان را یکی از رسالت‌های شبکه استانی و ملی برای تحقق شعار سال توصیف کرد و گفت: در کنار بیان و پیگیری مطالبات صنعتگران و تولیدکنندگان استان در رسانه مستندی به همین منظور در شبکه استانی تولید و پخش خواهد شد.
تولید کنندگان هم اقدامات صدا و سیما را در این حوزه مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کردند: برگزاری این جلسه‌ها راهگشا باشد و دغدغه تولید کنندگان را کم کند.
شیرزادی تولید کننده ماکارانی گفت: در راستای تحقق شعار سال توسعه واحد تولیدی خود و اشتغال هرچه بیشتر جوانان منطقه را در دستوکار قرار داده است.
نماینده شرکت سبک سازان شرق و تولید کننده هبلکس (سفال سبک) استان در این جلسه گفت: صدا و سیما می‌تواند پلی بین دانشگاه و کارآفرینان باشد تا فناوری‌ها بروز رسانی شود.
صابری همچنین گفت : برای تحقق شعار سال دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند تا با ایجاد اشتغال، بیکاری کمتر و جهش تولید میسر شود.
حیدریان تولیدکننده محصولات پلاستیکی هم گفت: صدا و سیما به عنوان ارکان اصلی رسانه در جامعه می‌تواند دغدغه‌های تولید کنندگان را به گونه‌ای منعکس کند که بخش صنعت و اقتصاد را متحول کند

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است