Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه ترویج کتابخوانی شیراز، ۱۶مهرماه به مناسبت هفته سالمند در کانون سالمندان سروش مونقره‌ای‌های شیراز را به مشارکت در خوانش و نیز توسعه کتابخوانی دعوت کرد.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در حاشیه آیین افتتاحیه این شبکه که با حضور ۲۰۰ سالمند شیرازی برگزار شد هدف از این فعالیت را توسعه فرهنگ مطالعه با بهره‌گیری از تجربه و نقش محوری سالمندان در جامعه و خانواده دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم گشتاسبی راد گفت: شبکه سالمندان دوستدار کتاب شیراز در دو مسیر حرکت می کند؛ اول اینکه سالمندان را به کتاب خواندن و مطالعه برای پر کردنِ متعالی اوقات فراغت عادت دهد و دیگر اینکه با ترغیب آنها، سالمندان را سفیران ترویج مطالعه در خانواده قرار دهد.

معاون شهردار شیراز ادامه داد: اجرای طرح سینماکتاب با محوریت اکران خصوصی فیلم‌های اقتباسی از آثار برجسته ادبی ایران و جهان در شنبه آخر هر ماه از برنامه‌های این شبکه است.

وی برگزاری کارگاه فن بیان و قصه‌گویی با عنوان قصه‌های آشنا را از دیگر فعالیت‌های شبکه سالمندان دوستدار کتاب شیراز اعلام و بیان کرد: هر ۲ ماه یک مسابقه کتابخوانی با عنوان کتاب‌های مونقره‌ای برای سالمندان برگزار می‌شود که در گام اول مجموعه داستان کوتاه نویسندگان جهان با نام "یک عاشقانه برعکس" در اختیار اعضای شبکه قرار گرفت.

گشتاسبی‌راد افزود:شبکه سالمندان دوستدار کتاب شیراز فعالیت خود را از کانون سالمندان سروش آغاز کرده است و به زودی در دیگر کانون‌ها نیز آغاز به کار می کند.

نشانی این کانون در شیراز بولوار میرزای شیرازی روبه روی بوستان علوی است.

۹۸۸۵ /۱۸۷۶ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالمندان شیراز کتاب شهرداری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر سه‌شنبه در نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم با دستور کار برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی اظهار داشت: در راستای برگزاری این مسابقه بزرگ، اداره آموزش و پرورش از طریق مدیران مدارس تبلیغات لازم را به‌وسیله فضای مجازی به جهت معرفی مسابقه بزرگ کتابخوانی بین دانش آموزان انجام دهند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم بیان داشت: امکان سنجی ایجاد کتابخانه مشارکتی یا پیشخوان کتاب در کمپ ترک اعتیاد بویرات در اسرع وقت و تحت نظارت اداره بهزیستی صورت گیرد.

فرماندار دیلم افزود: دهیاری ها بخشی از بودجه فرهنگی خود را صرف خرید کتب مسابقه کنند و آنها را در اختیار اهالی روستا جهت شرکت در مسابقه قرار دهند.

کد خبر 6093133

دیگر خبرها

  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • دو ملی پوش والیبال به صنعتگران پیوستند
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • درمان بی‌اختیاری ادرار در سالمندان
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده