Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در مراسم افتتاح خانه مینایی با بیان اینکه این بنای ارزشمند و جزو آثار ملی است در دسترس شهروندان تهرانی برای بازدید قرار می گیرد گفت: این بنا با وجودی که کمتر از 500 مترمربع مساحت دارد، یکی از کلکسیونهای معماری دوره ناصری محسوب می شود و تقریبا همه المان های معماری قدیم ایران، از آب انبار و اتاق‌های زمستانه و تابستانه گرفته تا طاقچه، آینه‌کاری و حوض قدیمی را دارا است که با توجه به آسیبهایی فراوان وغیرقابل جبرانی که دردهه های اخیر وبا ساخت وساز بی رویه برج های مسکونی و ادارای و تجاری، به سیما وفضای شهری وارد شده است و روح تهران قدیم را درکالبد این شهر دچار تنگنا کرده است و در چنین شرایطی حفظ و احیای بناهایی نظیر خانه مینایی برای تهران یک غنیمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 



وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه انصاف حکم می کند که در کنار انتقاد از عملکرد گذشته به نقاط مثبت آن هم اشاره کنیم گفت: یکی از اقدامات خوب دوره گذشته مدیریت شهری تهران، تملک بناهای قدیمی و آثار میراثی و خانه موزه ای در تهران است که می تواند به زیرساختهای فرهنگی شهر افزوده شود.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی خانه مینایی که به نام مالک سابق این خانه، آقای فرهاد مینایی نامگذاری شده است در دل خیابان ولیعصر می تواند خانه مینایی را تبدیل به مرکز نمایش اسناد و آثار خیابان ولیعصر که با 22 کیلومتر طول و فضای سبز منحصر بفرد، یکی از زیباترین و طولانی ترین خیابانهای شهری در جهان است، تبدیل کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این موضوع که البته زمزمه هایی مبنی بر اجرای یک مسیر تراموا در خیابان ولیعصر شنیده می شود گفت: امیدواریم تجربه اجرای یک طرح ناپخته که هنوزنمونه تلخ اجرای مونوریل در غرب تهران را بخاطر داریم، تکرار نشود و با مطالعه، پژوهش و بررسی های کارشناسی در مدیریت شهری تصمیم گرفته شود.

وی ادامه داد: نکته ای که می خواستم در اینجا به آن بپردازم، زیرساختهای فراوان و بلا استفاده و کم استفاده در مدیریت شهری تهران است.
در حال حاضر ما حدود هشت ونیم میلیون متر فضای ورزشی، 14 میلیون متر فضای سبز و 13 میلیون متر فضای فرهنگی و هنری در شهر تهران داریم که بهره وری استفاده از این فضاها بسیار پایین است.

هاشمی تاکید کرد: البته اینکه ما به سرمایه های فرهنگی شهر وزیرساختها اضافه کنیم اقدام مفیدی است اما باید در کنار آن به استفاده از آن نیز توجه داشته باشیم و شرایط به نحوی نشود که در بخشی از فضاهای فرهنگی وارزشی میزان بازدید وحضور شهروندان از تعداد کارمندان مجموعه کمتر شود.

وی در پایان سخنانش افزود: یکی از راههای افزایش بهره وری و استفاده از این زیرساختها، بهره گیری از تشکل ها و موسسات تخصصی مردم نهاد وغیردولتی است که می توانند در حوزه های خود با برگزاری برنامه ها و رخدادهای مختلف، بدون آنکه مدیریت شهری که شرایط مالی مناسبی ندارد، هزینه ای پرداخت کند، در فعالیتهای فرهنگی شهر رونق ایجاد کنند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت‌های تردد درمحدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام صادق(ع)/اعلام مسیرهای جایگزین

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، از برقراری ممنوعیت های ترددی در محدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام ششم شیعیان خبر داد.

سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: با توجه به برگزاری مراسم سوگواری امام ششم شیعیان در محدوده صادقیه، محدودیت های ترددی ایجاد شده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره جزئیات ممنوعیت های ترددی ادامه داد: در مسیر شمال به جنوب خیابان اشرفی اصفهانی از تقاطع سازمان آب به سمت میدان صادقیه،  بلوار آیت الله کاشانی به سمت شرق از تقاطع اباذر و خود میدان صادقیه به سمت غرب ممنوعیت ترددی داریم.

وی افزود: شهروندان می‌توانند از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

مومنی گفت: در حال حاضر رانندگانی که در خیابان اشرفی اصفهانی مسیر شمال به جنوب هستند؛ می توانند از خیابان سازمان آب به مسیر خود ادامه دهند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رانندگانی که در خیابان آیت الله کاشانی به سمت شرق هستند؛ می‌توانند از تقاطع اباذر به خیابان شهید سلیمی جهرمی شده و در بلوار فردوس ادامه مسیر دهند.

وی افزود: مسیر جنوب به شمال خیابان اشرفی اصفهانی  از صادقیه به سمت شمال باز است و شهروندان می توانند تردد کنند. 

مومنی از صبوری شهروندان تشکر کرد و از آنان خواست تا پایان این مراسم با پلیس همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع!
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع
  • طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع/ اعلام مسیرهای جایگزین
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • ممنوعیت‌های تردد درمحدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام صادق(ع)/اعلام مسیرهای جایگزین
  • محدودیت‌های ترافیکی در میدان صادقیه تهران
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود