Web Analytics Made Easy - Statcounter

در فاصله دو هفته تا افتتاح نمایشگاه آثار داوینچی در موزه لوور پاریس دادگاهی در ایتالیا حکم خروج تابلوی موسوم به «مرد ویترویوسی» را به مقصد فرانسه به حالت تعلیق درآورد. بیش از ۵۳۰ سال از قدمت این تابلو می‌گذرد و امروز در ونیز نگهداری می‌شود. به این ترتیب، دوستداران هنر استاد ایتالیایی نمی‌توانند «مرد ویترویوسی» را در موزه لوور از نزدیک تماشا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایتالیا نوسترا که یک گروه فعال در حوزه میراث فرهنگی است، مدعی شده بود تابلویی که داوینچی در ۱۴۸۷ خلق کرده نباید از ونیز خارج شود. کارشناسان معتقدند این نقاشی قدیمی به قدری شکننده است که اگر از ایتالیا تا فرانسه برود و برای مدتی طولانی در لوور در معرض دید مردم قرار بگیرد، به احتمال فراوان آسیب‌های جدی و اساسی می‌بیند. نمایندگان ایتالیا نوسترا پرونده خروج «مرد ویترویوسی» را به دادگاه کشانده‌اند.

نمایشگاه آثار داوینچی روز ۲۴ اکتبر در پاریس افتتاح می‌شود و تا همین امروز غیبت دو تابلوی بسیار مشهور در آن در هاله ابهام است؛ یکی همین «مرد ویترویوسی» که با حکم دادگاهی در ایتالیا از حضور در نمایشگاه بازمانده و دیگری «سالواتور موندی» به عنوان گران‌ترین نقاشی تاریخ که تلاش‌ها برای به نمایش درآوردن آن در لوور بدون نتیجه ماند. دیگر مشکل پیش روی برگزارکنندگان نمایشگاه تهدید یکی از گروه‌های مخالف رئیس‌جمهوری فرانسه به بستن درهای لوور است.

«مدر ویترویوسی» معمولا در بازه‌های زمانی شش سال برای مدت بسیار کوتاه به نمایش درمی‌آید و از آنجا که اوایل سال جاری میلادی در نمایشگاهی در ونیز روی دیوار رفته، نمی‌توان آن را به پاریس منتقل کرد. دادگاه ایتالیا روز ۱۶ اکتبر به حرف‌های موافقان و مخالفان امانت دادن تابلوی ۵۳۲ ساله داوینچی به موزه لوور گوش می‌دهد و بعد تصمیم نهایی را می‌گیرد.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1308632

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لئوناردو داوینچی نقاشی هنرهای تجسمی سوریه ترکیه اربعین پیاده روی اربعین ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ تیم ملی فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس خودرو محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!

هفت عضو شورای شهر هشتگرد در استان البرز حق ورود به جلسات شورای شهر را ندارند.

پیگیری ایسنا درباره وضعیت شورای شهر هشتگرد حاکی از آن است که هفت عضو شورا حق ورود به جلسات را ندارند.

گفتنی است قانون در مورد عدم حضور صراحتاً اعلام کرده که چنانچه هر کدام از اعضا به هر دلیل قادر به شرکت در جلسات شورا نباشد؛ پس از دو ماه عضو علی‌البدل تا شش ماه در جلسات شرکت خواهد کرد.

در مورد شورای شهر هشتگرد، نهاد‌های مربوطه باید پاسخ دهند که علت این محرومیت چه بوده و وقتی تمام اعضا حق ورود به جلسات را نداشته باشند آینده این شورا به چه شکل خواهد بود.

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • پست اردوغان جنجال به پا کرد/عکس
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • عکس/بازنمایی سروده رهبر معظم انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور