Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:48:44 GMT

۶۳ درصد بیماران روانی برای درمان مراجعه نمی کنند

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۹۴۸۶

۶۳ درصد بیماران روانی برای درمان مراجعه نمی کنند

احمد حاجبی روز چهارشنبه در همایش هفته سلامت روان (۱۸ تا ۲۴ مهر) در وزارت بهداشت افزود: این آمار نشان دهنده سطح پایین سواد سلامت روان در جامعه است و نشان می دهد باید با افزایش دانش مردم در حوزه سلامت روان برای ارتقای شاخص های این حوزه اقدام کنیم.
وی ادامه داد: خدمات سلامت روان تا قبل از طرح تحول سلامت محدود به اقدامات محدود بهورزان در شبکه بهداشت و تعداد معدودی بخش های بستری بیمارستانی و درمانگاه های اندک بیمارستان های روانپزشکی دولتی و تعداد معدودی مطب روانپزشکان بود که اغلب در تهران و کلانشهرها بودند و اکثریت مردم از این خدمات برخوردار نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حاجبی گفت: طرح تحول سلامت نقطه عطف خدمات سلامت روان در کشور بود زیرا توانستیم تعداد قابل توجهی از روانشناسان را وارد شبکه بهداشتی و درمانی کنیم و در واقع با ورود این نیروهای فنی و متخصص که اغلب کارشناس ارشد هستند، سطح کمی و کیفی خدمات سلامت روان در اقصی نقاط کشور ارتقا یافت.
مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: مهمترین نقص این سیستم این است که به علت کمبود منابع هنوز خدمات سلامت روان و حضور روانشناسان را در روستاها نداریم.
حاجبی افزود: مهمترین برنامه و استراتژی وزارت بهداشت در حوزه سلامت روان افزایش خدمات در روستاها، افزایش تنوع و پوشش خدمات سلامت روان از سطح بیمارستان به سطح جامعه و افزایش بازدهی مراقبت های اولیه با توانمندسازی بهورزان و کارشناسان سلامت روان و پزشکان عمومی است.
وی اضافه کرد: مشکلی هنوز در ارائه خدمات سلامت روان در کشور با آن مواجه هستیم؛ سنتی بودن این خدمات و چهره به چهره بودن آن است که باید با استفاده از روش های مدرن ارتقا پیدا کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری روانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، کریم میرزایی گفت: اکنون تنها بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می‌شوند که امیدواریم با راه اندازی مرکز آنژیوگرافی این مشکل نیز رفع شود که دستگاه آنژیوگرافی به همت یک خیر خریداری شده و با کامل شدن فضای فیزیکی مرکز، در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

او در ادامه با اشاره به هفته سلامت و برنامه‌های این شبکه به مناسبت هفته سلامت، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در این هفته با شعاری جهانی «مردمی سازی سلامت» برنامه‌های متعددی اجرا کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر تأکید کرد: خدمات ارائه شده مراکز بهداشتی در دور افتاده‌ترین روستا‌ها از ابتدای تولد و طرح غربالگری رایگان دیابت و فشار خون از جمله خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

میرزایی با تاکید بر اهمیت عدالت در سلامت گفت: خوشبختانه در تمامی حوزه‌های پزشکان متخصص، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی در سطح کشور به خودکفایی رسیدیم.

دیگر خبرها

  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور