Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به عدم همکاری کاخ سفید با تحقیقات ضد دونالد ترامپ، او را به تلاش برای "لاپوشانی" تعاملاتش با اوکراین متهم کرده است. کاخ سفید در نامه‌ای عدم همکاری با تحقیقات استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: «برای مدتی، رئیس‌جمهوری آمریکا برای عادی‌سازی بی‌قانونی تلاش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون، او تلاش می‌کند تا بی‌قانونی را تقوا نشان دهد. نامه کاخ سفید تازه‌ترین تلاش برای لاپوشانی خیانت او به دموکراسی ما و تاکید بر این است که رئیس‌جمهوری فراتر از قانون است.»

این بیانیه واکنشی به نامه کاخ سفید است که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا را به "لغو نتایج انتخابات ۲۰۱۶" و نقض‌ قانون اساسی با "مطالباتی بدون پشتوانه قانونی" برای شهادت و درخواست اسنادی از چندین مقام دولتی و وابستگان ترامپ، متهم کرده است.

نانسی پلوسی اواخر ماه گذشته اعلام کرد، مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات رسمی استیضاح علیه ترامپ را در پی اتهاماتی مبنی بر سوءاستفاده او از اختیاراتش و ترغیب رئیس‌جمهوری اوکراین به "بررسی" جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات و رقیبش به جریان می‌اندازد.  

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: «این نامه یک اشتباه آشکار است و علنا یک تلاش غیر قانونی دیگر برای پنهان‌سازی حقایق درباره تلاش‌های واضح دولت ترامپ برای فشار آوردن بر قدرت‌های خارجی به منظور مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ است. به‌رغم دیوارسنگی کاخ سفید، ما شاهد افزایش شواهدی هستیم که نشان می‌دهد رئیس‌جمهوری آمریکا از مقامش سوء استفاده کرده و سوگندش مبنی بر "حفاظت، حفظ و دفاع از قانون اساسی" را نقض کرده است.»  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استیضاح دونالد ترامپ نانسی پلوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!

ترامپ به اعتراضات حمایت از فلسطین در تجمعات دانشجویی اخیر در آمریکا واکنش نشان داد و خواستار توقف آن شد.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.   به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»   این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.   همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه واکنش عباس عبدی به اعتراضات دانشجویان در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان پخته نمی‌شود نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)

دیگر خبرها

  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا