Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با اشاره به برقراری ۲۵ هزار و ۷۲۰ تماس با خط اورژانس اجتماعی از ابتدای امسال گفت: بیش از ۳۵۰۰ مورد از این تماس‌ها مربوط به کودک‌آزاری بوده است.

مهشید موقر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعداد کل تماس‌های برقرار شده با خط اورژانس اجتماعی (۱۲۳) از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون ۲۵ هزار و ۷۲۰ مورد بوده است، افزود: تماس‌های مربوط به کودک‌آزاری ۳۵۴۵ مورد از تماس‌ها را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تماس‌های مربوط به موضوع کودک‌آزاری از جمله مواردی هستند که بلافاصله بعد از تماس حتما پیگیری می‌شوند و همکاران اورژانس اجتماعی براساس موقعیت و شواهدی که وجود دارد مدارک را دریافت کرده و موارد کودک‌آزاری را به نهادهای مربوطه ارجاع می‌دهند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه برخی از موارد مربوط به تماس‌های کودک‌آزاری از طریق ارجاع پدر و مادر به مراکز مشاوره پیگیری می‌شوند، اظهار کرد: این پرونده‌ها با بررسی مستمر وضعیت کودکان در طول این مدت خاتمه پیدا می‌کند. برخی از این مشکلات به دلیل موضوعات عاطفی، مسامحه و غفلت پدر و مادر و... ایجاد می‌شود که با کمک مشاوران برطرف خواهد شد.

موقر با اشاره به اینکه برخی از کودک‌آزاری‌ها نیز به ویژه در شهرستان‌ها و روستاها به دلیل بی‌اطلاعی والدین از رفتارهای پرخطرشان اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: این موضوعات باید از طریق اطلاع‌رسانی برطرف شود و آموزش‌های لازم در اختیار آنان قرار بگیرد. برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی از جمله راهکارهای حل این مشکلات است. این کودکان نیز در طولانی مدت بررسی می‌شوند تا از سلامت روحی و روانی و جسمی آنان اطمینان حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه در موضوعاتی که کودک به طور جدی در خطر است یا آسیب‌های جدی به وی وارد شده باشد کارشناسان به سرعت با دریافت دستور قضایی کودکان را به مراکز بهزیستی وارد می‌کنند، توضیح داد: دستور قضایی همچنین شامل معاینه پزشکی قانونی نیز می‌شود به طوری که با بررسی وضعیت قبلی، این کودکان تحت نظارت و پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند. براین اساس بنابر دستور قاضی، گزارش کاملی که از کارشناسان بهزیستی دریافت می‌شود، مستندات ضمیمه پرونده شده و سپس این کودکان تعیین تکلیف می‌شوند. همچنین ممکن است در صورت عدم احراز صلاحیت والدین، این کودکان بلافاصله به پدر و مادر تحویل داده نشوند و در بهزیستی نگهداری شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كودك آزاري کودک اورژانس اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه پارلمان کودک در سال ۱۴۰۳ و پاسخ به درخواست اعضای این پارلمان در حوزه مباحث مدیریت شهری مرتبط با کودکان اظهار کرد: شهردار اراک از نزدیک شنونده مطالبات پارلمان کودک بوده و این مطالبات پیگیری خواهد شد.

وی افزود: از پارلمان کودک شورای شهر ششم انتظار داریم موارد و مسائل خارق‌العاده و کارهای جدید را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن کودکان غزه هم گفت: همانطور که مطلع هستید، کشور فلسطین و باریکه غزه مورد تهاجم استکبار جهانی و اسرائیل کودک کش قرار گرفته است، بنابراین از پارلمان کودک درخواست دارم با صدور بیانیه اقدامات ددمنشانه این رژیم را محکوم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان: پارلمان کودک شایسته است یک بیانیه و یا یک متن فاخر در برای حمایت از کودکان مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل صادر کند.

کد خبر 750077

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد