Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه جامع فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به کمبود ظرفیت اسکان خوابگاهی برای دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی باهنر شیراز، خواستار ورود خیرین برای رفع این مشکل شد.

به گزارش ایسنا، محمد جامعی چهارشنبه ۱۷ مهر در یک کنفرانس خبری بیان کرد: علی‌رغم بازسازی و ساخت خوابگاه برای دانشجویان دانشکده‌های فنی و مهندسی فارس در دو بخش دختران و پسران اما همچنان با کمبود جدی اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به عنوان مثال؛ یکهزار دانشجوی نیازمند خوابگاه در دانشکده فنی و مهندسی باهنر شیراز را در چهار بلوک خوابگاهی اسکان داده‌ایم اما همچنان برای یکهزار و ۵۰۰ نفر دیگر به مجموعه خوابگاهی نیاز داریم. در این راستا خوابگاهی با ظرفیت اسکان ۴۶۰ نفر در این دانشکده در حال ساخت است که با اضافه شدن به مجموع ظرفیت‌های خوابگاهی باز هم با کمبود بالا مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه جامع فنی و حرفه‌ای فارس همچنین اعلام کرد که کمبود فضای آموزشی در شهرهای نی‌ریز و مرودشت به شدت محسوس است و دانشکده فنی و مهندسی دختران شیراز نیز با دو هزار و ۳۰۰ دانشجو با این معضل مشابه مواجه شده است.

جامعی ادامه داد: در راستای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی دانشکده فنی و مهندسی دختران شیراز، زمینی در خیابان فرصت شیرازی به وسعت شش هزار مترمربع پیش‌بینی شده و در حال عملیات اجرایی است اما برای ادامه ساخت، با مشکل کمبود اعتبار روبه‌رو شده‌ایم و نیازمند یاری خیران برای ساخت و تکمیل این ساختمان هستیم.

وی اضافه کرد: در صورت اتمام این ساختمان، دانشکده دختران شیراز به بزرگترین دانشکده در جنوب کشور و دومین دانشکده پس از دانشکده شریعتی تهران تبدیل خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع فنی و حرفه‌ای فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید به جای افزایش کمی، ارتقای کیفیت و آموزش در حوزه‌های مختلف دانشکده‌های این دانشگاه در استان در دستور کار قرار گرفته، گفت: در سال تحصیلی جدید با افزایش ۱۲۵ درصدی جذب دانشجو در این دانشگاه روبه‌رو هستیم، لذا با افزایش تعداد دانشجوبان ورودی، نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله خوابگاه هستیم که به طور جد به یک چالش تبدیل شده است.

جامعی خاطرنشان کرد: علی‌رغم هزینه بالغ بر ٨٤ میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال برای مباحث عمرانی و ٢٠ میلیارد ریال برای تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی طی شش ماهه اول امسال در دانشکده‌های این دانشگاه اما همچنان نیازمند اعتبارات جدید هستیم.

او همچنین از راه‌ندازی مجمع نیک‌‎اندیشان حامی مهارت، اشتغال و کارآفرینی با حضور افرادی از صنوف و صنعتگران خبر داد و هدف از راه‌اندازی این مجمع را، هدایت خیران و نیک‌اندیشان به سمت رفع مشکلات حوزه‌های علمی و دانشگاهی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه جامع فنی و حرفه‌ای فارس همچنین از افتتاح و بهره‌برداری از دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران فیروزآباد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی با دو رشته ابزار دقیق و مکانیک و مجتمع مذهبی و فرهنگی دانشکده فنی و مهندسی باهنر شیراز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی در دهه فجر امسال خبر داد.

جامعی ادامه داد: دانشکده فنی باهنر شیراز یکی از ١٣ دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان فارس است که از پشتوانه فنی و انسانی بالایی برخوردار است که با پذیرش تعداد زیادی دانشجوی جدید در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ مواجه شده است.

او تاکید کرد که علاقه‌ای به توسعه کمی این دانشکده و دیگر دانشکده‌های فنی فارس ندارد، بلکه آنها را در اولویت قرار داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشجویان دانشکده فنی شهید باهنر شیراز کمبود خوابگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران فاطمه یزدیان، رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران گفت: شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران نیز مانند شوراهای راهبردی سایر دانشکده‌های تازه تاسیس که با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با موضوع هر دانشکده شکل گرفته‌اند، در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: دانشگاه تهران در راستای سیاست‌های دولت مردمی برای اعمال سیاست‌های حمایتی جهت استحکام و ترفیع نهاد خانواده، برنامه جامعی را در این خصوص با محوریت دانشکده علوم خانواده طراحی و به اجرا در آورده است که از آن جمله می‌توان به ساخت و بهره‌برداری مهد کودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران، شروع عملیات احداث پانصد واحد خوابگاه دانشجویی متاهلین و همچنین تاسیس مرکز ازدواج و خانواده دانشگاه تهران اشاره کرد.

یزدیان با اشاره به اینکه شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری است، گفت: برای شکل‌گیری قوی دانشکده علوم خانواده، مدیریت دانشکده با پیشنهاد صدور احکامی برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به استقبال تشکیل این شورا رفته است و حضور شخصیت‌هایی نظیر دکتر جمیله سادات علم‌الهدی و دیگر چهره‌ها و اساتید در این شورا را مایه تقویت دانشکده در راستای برنامه‌های جامع خانواده محوری دانشگاه می ‌داند.

رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد و مطالعات مفصل مربوط به تأسیس دانشکده علوم خانواده توسط جمعی از اساتید مبرز حوزه خانواده و تعلیم و تربیت از جمله خانم دکتر علم‌الهدی که استاد تمام فلسفه تعلیم و تربیت هستند، مطرح و دنبال شد. با توجه به اشراف این اساتید بر روی موضوع، از ایشان خواسته شد که در راه‌اندازی و فرآیند جذب و همچنین شورای راهبردی دانشکده نیز کمک کنند.

وی افزود: این درخواست با خانم دکتر علم‌الهدی نیز مطرح و از ایشان خواسته شد که در شورای راهبردی و هیات جذب دانشکده علوم خانواده حضور داشته باشند که ایشان اعلام نمودند به علت مشغله علمی، امکان وقت گذاشتن برای این کار را نداشته و لذا این پیشنهاد را نپذیرفتند.

کد خبر 6097171

دیگر خبرها

  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت