Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی در دیدار با هیأت تحریریه روزنامه "البناء" لبنان که خبر آن روز چهارشنبه منتشر شد با اشاره به این که برخی تحریم‌های اعمال شده علیه حزب‌ الله را دلیل وضعیت بد لبنان می دانند، مردود دانست و افزود : حزب‌ الله پس از بررسی عمیق دلیل این وضعیت، خودش را از عامل بحران نمی‌ داند بلکه این وضعیت ناشی از ساختار نامناسب اقتصادی و سیاسی است که با رها کردن بخش تولید بدون طرح و چشم‌انداز روشن در حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دبیر کل حزب‌الله در مورد لبنان و تحریم های آمریکا علیه حزب‌ الله نیز گفت : تصمیم بین‌ المللی مبتنی بر جلوگیری از سقوط لبنان است زیرا جهان به خطر حجم این سقوط به ویژه در ارتباط با موضوع پناهجویان سوری، تاثیر آن بر کشورهای اروپایی و بازگشت چالش تروریسم به لبنان واقف است .

** دو محور حاضر در منطقه 

شیخ نعیم قاسم در ادامه با اشاره به تاریخ رویارویی‌ها میان محور مقاومت شامل ایران، سوریه، حزب‌الله، فلسطین، عراق و یمن و محور مقابل آن به فرماندهی آمریکا شامل رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس افزود : در این دو محور یکی از کشور و حقوق خود دفاع می‌کند و دیگری دنبال سلطه جویی، تجاوز و تحمیل دیکته‌هاست.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: دولت سوریه پس از چند سال مقابله با چالش‌ها و خطرات موفق شد بار دیگر کنترل بیشتر مناطق را به دست بگیرد و روند بازگشت "پروژه دولت سوریه" را  به عنوان تنها پروژه مطرح به تثبیت برساند و سایر طرح‌ها و نقشه های آمریکا را ناکام بگذارد به ویژه این که توانست توطئه تروریستی - تکفیری را شکست دهد.

** واشنگتن از جنگ ترسید

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنان خود به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران اشاره کرد و گفت: هر چند ایران خواهان جنگ نیست اما از جنگ به عنوان هزینه‌ای ضروری برای حمایت از حاکمیت خود هراس ندارد؛ واشنگتن خواستار جنگ بود اما هنگامی که توانایی، آمادگی و عزم ایران را دید، مشخص شد چقدر از جنگ می‌ترسد.

**تاثیر انتخابات امریکا بر تحولات منطقه 

وی در خصوص عملیات پهپادی ارتش یمن علیه تأسیسات آرامکو هم تصریح کرد:  این عملیات معادله بازدارندگی را تقویت کرد. معادله منطقه تا برگزاری انتخابات آمریکا راکد و شکنند خواهد بود به این معنی که جنگ یا تسویه‌ حساب‌های بزرگ رخ نمی دهد اما چه بسا شاهد برخی تسویه‌ها و راه‌حل‌های کوچک باشیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پهپاد لبنان مقاومت ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت

جنبش حزب‌الله لبنان، بامداد امروز (جمعه)، اعلام کرد در یک کمین ترکیبی کاروانی زرهی از نیرو‌های ارتش اسرائیل را حدود ساعت ۲۳:۱۰ به وقت محلی هدف قرار داده است.

مقاومت لبنان اعلام کرد این عملیات ترکیبی با استفاده از راکت‌های هدایت‌شونده، توپخانه و موشک انجام شده است.

حزب‌الله در ادامه اشاره کرد بعد از رسیدن کاروان به نقطه موردنظر، رزمندگان مقاومت آنها را مورد حمله قرار دادند و دست‌کم ۲ خودروی زرهی در این عملیات منهدم شده است.

در این بیانیه اشاره شده است که ارتش اسرائیل بعد از عملیات حزب‌الله، با استفاده از بمب‌های دودزا شعاع دید را کور کرده تا تلفات را از کمینگاه به محل دیگری منتقل کند.

شبکه «المیادین» به نقل از منابع خود گزارش داد یک کامیون متعلق به گردان ۱۲ تیپ گولانی ارتش اسرائیل در این کمین هدف قرار گرفته و «به طور کامل منهدم شده است.»

رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند سازمان نظارت نظامی این رژیم انتشار جزئیات بیشتر درباره این عملیات را ممنوع کرده است.
با این حال، منابع اسرائیلی صبح امروز (جمعه) بدون اشاره به جزئیات بیشتر گزارش دادند یک نفر در این عملیات کشته شده است.

حزب‌الله همچنین در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که یک گروه از نیرو‌های ارتش اسرائیل را در مقر نظامی المالکیه در شمال فلسطین اشغالی مورد حمله قرار داده‌اند.

این گروه که تحت رصد نیرو‌های مقاومت لبنان بوده، هنگام ورود به مقر المالکیه با گلوله توپ مورد تهاجم قرار می‌گیرد. حزب‌الله تاکنون صد‌ها بار مواضع ارتش اسرائیل را در حمایت از مردم فلسطین مورد حمله قرار داده است.

مقاومت لبنان تاکید کرده است که تا زمان تداوم حملات ارتش اسرائیل در نوار غزه به عملیات‌های خود ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم