Web Analytics Made Easy - Statcounter

اساتید بسیجی استان کرمان در حرکتی نمادین با حضور رییس سازمان بسیج اساتید کشور، به حذف نام مقدس شهید از کوچه ها و خیابان های شهرها اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان کرمان، اساتید بسیجی این استان در حرکتی نمادین با حضور رییس سازمان بسیج اساتید کشور، به حذف نام مقدس شهید از کوچه ها و خیابان های شهرها اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعتراض اساتید بسیجی در جوار قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه شهید باهنر کرمان همراه با غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا بود.

"مجتبی زارعی" استاد علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس و رییس سازمان بسیج اساتید کشور در این مراسم گفت: چون شهیدان مظهر قدرت ملّی در ایران هستند، حذف نمادها و نشانه‌های آنها کاری سهوی نبوده بلکه سازمان یافته و هوشمند است.

وی افزود: برای شناخت این سازمان یافتگی باید به جریان شناسی مواجهه‌ها با نام شهیدان پرداخت.

زارعی با بررسی پنج جریان سازمان یافته در پروژۀ منزوی کردن نام شهیدان گفت: رویکرد تاریخی‌نگری به نام شهیدان یک مورد است که این رویکرد شهیدان را متعلق به بخشی از گذشته می‌داند که باید آن را به فراموشی سپرد.

وی افزود: رویکرد تراژیک و ضدّ جنگ به شهیدان مسئله دیگر است که این رویکرد فقط تا آنجا با شهداست که روایت گر یک تراژدی و غم و مصیبت باشد، رویکردی که رنج و غم پدران و مادران و تعداد شهیدان را سندی برای رویکرد ضدّ جنگ، ضدّ جهاد و ضدّ دفاع به جامعه معرفی می‌کند.

زارعی با اشاره به رویکرد توریستی به شهیدان تصریح کرد: این رویکرد برآن است که نام ها و نشانه‌های شهیدان را باید در جایی همانند موزه و نمایشگاه متمرکز کرد و از پراکندگی و اجتماعی سازی آن ممانعت کرد، چون جامعه از شادی دور و قرین فرهنگ خشونت خواهد شد.

وی با طرح ضرورت مقابلۀ هوشمندانه با پروژۀ حذف نام شهیدان از برخی معابر شهری و متون آموزشی افزود: از حیث عقلی و وجدانی و نیز توصیه‌های دینی نام و یاد شهیدان را باید با محوریت شهیدان به عنوان مظاهر عملی و کارگاه آموزشی قدرت و مهارت ملّی زنده نگاه داشت.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور عنوان کرد: محوریت شهیدان به عنوان الگوی حیات اجتماعی زنده و گذار از نگاه ظالمانۀ توریستی به شهیدان در برخی کارگزاران، قرار دادن شهیدان به عنوان ملاک و عیار نقدِ ناسیونالیسمِ سکولار و ملّیتِ اسلامگرا درباره نوع مواجهه برای میهن و قرار گرفتن وصایای شهیدان به عنوان میراث تاریخی تجدیدپذیر و متبلور کنندۀ ظرفیت‌های وجودی ملّت و انقلاب و اکتشاف سبک زندگی از گنج‌های دفاع مقدس با این وصف شهیدان شیء یا اشیائی در گذشتۀ ایرانیان نیستند، بلکه راوی امروز ما هستند از دیگر کارهایی است که باید انجام شود.

گفتنی است در پایان آئین تجدید میثاق استادان کرمان با شهیدان، از تصویر نمادین نشانه شناسی شهیدان در شهرها رونمایی شد.

شایان ذکر است چندی است برخی شهرداری های شهرهای کشور اقدام به حذف نام شهدا از روی کوچه ها و خیابان های شهرها کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شهيد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با گرامیداشت روز شوراها و با اشاره به اهم وظایف شوراها در شهرها اظهار کرد: شوراها وظیفه برنامه‌ریزی برای شهرداری را به عهده دارند و علاوه بر انتخاب شهردار، بر حسن اجرای برنامه‌های تصویب شده و فعالیت‌های شهرداری نظارت دارند.

وی افزود: شورای شهر در دو نوبت برای انتخاب بهترین گزینه برای تصدی عنوان شهردار اقدام کرده است که در نوبت اول از میان گزینه‌های پیش‌رو یک نفر فرد با رأی اکثریت شورا به شهرداری کرمان راه پیدا کرد و پس از آن در نوبت دوم وقتی به گزینه مناسب‌تر بومی رسیدیم، شهردار جدید را انتخاب کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در حال حاضر و به لطف خدا شهرداری وضعیت مناسب‌تری گرفته است، تصریح کرد: وظیفه شورا برنامه‌ریزی برای شهرداری و نظارت بر حسن انجام کارهای شهرداری است که در برنامه‌ریزی، جذب و اصلاح درآمدها، حفظ درآمدها و منابع شهرداری و کنترل هزینه‌ها مدنظر شورای شهر قرار دارد که به لطف خدا به میزان مطلوبی انجام شده است و به توزیع متوازن و متعادل هزینه‌ها در سطح شهر تأکید داریم.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در تشریح برنامه‌های آتی شورا بیان کرد: موضوعات فرهنگی و ترویج فرهنگ شهروندی، آبادانی شهر از طریق اجرای آسفالت، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و اصلاح ترافیک و اصلاح معبرها برای ترافیک روان از اهم مواردی است که باید به آن‌ها توجه شود.

وی یادآور شد: طرح پایه و اساسی مدیریت شهری در دوره ششم شورا، خارج کردن برخی مشاغل از محدوده مناطق مسکونی شهر است تا ضمن کاهش بار ترافیکی، خدمت رسانی مناسب به مردم و این مجموعه‌ها نیز فراهم شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه نمره شما در سال سوم شورا به خودتان چند است، خاطرنشان کرد: خدمت ما در مقابل لیاقت بی‌نهایت مردم اندک است و هر چه خدمت کنیم، باز هم کم است، از این رو به خودم نمره خوبی نمی‌دهم.

کد خبر 748640

دیگر خبرها

  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین
  • محکومیت بازداشت دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود