Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:41:56 GMT

چگونه طرح 725 بیماران سکته مغزی را نجات می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۲۵۸۰

چگونه طرح 725 بیماران سکته مغزی را نجات می‌دهد؟

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به جزئیات طرح 724 ویژه بیماران سکته مغزی، از راه‌اندازی کد 724 در این شهرستان خبر داد.

دکتر سعید شفیقیان  در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سکته مغزی یکی از معضلات بسیار جدی در جامعه ما است، اظهار کرد: با توجه به این‌که این عارضه موجب بروز عوارض جسمانی، روانی و حتی بار مالی شدید به ویژه در خانواده‌های ضعیف می‌شود، طرح بسیار موثر 724 توسط وزارت بهداشت در کشور طراحی و آغاز شد که طی ماه گذشته این طرح نیز در شهرستان شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طرح 724، بیماران مشکوک به سکته مغزی که دارای علائم سکته مغزی مانند اختلال در بینایی و سرگیجه ناگهانی و شدید می‌شوند، در فرایندی تعریف‌ شده مستقیماً به سیستم درمان وارد  شده  و با دریافت داروهای خاص که منجر به باز شدن عروق مغزی می‌شود ، از عوارض سکته مغزی و فلج شدن نجات می‌یابند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد ‌ فلج شدن در پی سکته مغزی  را یکی  از معضلات اصلی سکته مغزی برشمرد و گفت: فردی که تا سه ساعت پس از بروز علائم سکته مغزی این داروها را دریافت کند، به جای دچار شدن به عوارض شدید سکته مغزی یعنی فلج شدن دست‌ها و پاها، تنها دچار ضعف می‌شوند.

شفیقیان خاطر نشان کرد:در طرح 724، در 7 روز هفته به صورت 24 ساعته آماده خدمات‌رسانی به این بیماران هستیم.

وی با بیان اینکه افرادی که مشکوک به سکته مغزی هستند برای دریافت این نوع داروها سه ساعت زمان طلایی دارند و باید سریعا با اورژانس 115 تماس بگیرند، یاد آور شد: اورژانس‌های ویژه‌ای برای این طرح طراحی شده که این نوع بیماران را جهت دریافت داروهای خاص و قرار گرفتن در سیر درمان به بیمارستان‌ها اعزام می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سکته مغزی دانشگاه علوم پزشكي همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا