Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فریبرز کرمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی، شاهد افزایش تردد زائران اربعین حسینی در جاده های استان به سمت عراق هستیم.

وی افزود: به عنوان مثال براساس آماری که روز گذشته گرفته شد، در این روز ۷۰۲ هزار و ۷۵۳ دستگاه وسیله نقلیه در جاده های کرمانشاه تردد کردند که شامل ۱۲۱ هزار و ۳۲۶ دستگاه خودرو سنگین و ۵۸۱ هزار و ۶۲۷ دستگاه خودرو سبک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، با آغاز تردد زائران اربعین حسینی مسیر کرمانشاه به بیستون پرترددترین و مسیر گیلانغرب به سرپل‌ذهاب کم ترددترین محورهای استان کرمانشاه شدند.

افزایش ۱۰ درصدی تردد زائران

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه نیز در گفت وگو با ایرنا، از پرحجم بودن ترددها در جاده کرمانشاه به اسلام‌آبادغرب خبر داد و گفت: میزان ترد در ۱۰ روز مانده به اربعین و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

سرهنگ «محمد حیدری» اظهار داشت: حجم تردد خودروها در جاده اسلام‌آبادغرب به حمیل نیز نزدیک ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۰ روز مانده به اربعین) افزایش داشته است.

وی ادامه داد: روز گذشته (۱۶ مهر) تردد حدود ۲۳ هزار خودرو در جاده اسلام‌آبادغرب به حمیل و برعکس و تردد هشت هزار و ۲۵۲ خودرو در جاده اسلام آبادغرب به قصرشیرین ثبت شده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر ترددها با اتوبوس صورت گرفت، گفت: در طول روز گذشته پاسگاه پلیس راه بیستون تردد ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را به صورت رفت و برگشت ثبت کرده است.

حیدری با بیان اینکه هنور وارد پیک ترددها نشده ایم، گفت: پیش‌بینی می شود حجم ترددها در محورهای یادشده طی سه روز آینده به بیش از ۴۰ هزار مورد برسد.

وی همچنین به وقوع سه فقره سانحه رانندگی در محورهای نهاوند – کنگاور، اسلام آبادغرب – حمیل و کمربندی شرقی (بیستون – ماهیدشت) طی ۲۴ ساعت اخیر اشاره و اظهار کرد: در این حوادث یک نفر جان خود را از دست داد و ۲ نفر هم مصدوم شدند.

سرهنگ حیدری در پایان از زائران و رانندگان خواست تا ضمن رعایت سرعت مطمئنه، به هیچ عنوان هنگام خستگی در جاده رانندگی نکنند و با ماموران پلیس راه نیز همکاری لازم را داشته باشند.

فعال شدن پرواز کرمانشاه نجف

علاوه بر مسیرهای زمینی تردد زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه، فرودگاه کرمانشاه نیز یک خط هوایی بین کرمانشاه و نجف ایجاد کرده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: در ایام اربعین روزانه ۱۲ پرواز مستقیم از فرودگاه کرمانشاه به نجف و برعکس توسط شرکت‌های ایران ایر و هواپیمایی پویا انجام می‌شود.

مجتبی بیاتی در گفت وگو با ایرنا، افزود: امروز هشت پرواز به سمت نجف به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود و اولین پرواز مستقیم هم به سمت نجف ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه بعداز ظهر با ۱۲۰ مسافر خواهد بود.

وی اظهارداشت: پروازهای فرودگاه کرمانشاه - نجف و برعکس از فردا به ۱۲ پرواز افزایش می یابد و اگر زوار استقبال کنند، تعداد پروازها تا ۲۱ پرواز رفت و برگشت نیز پیش بینی شده است.

عزیمت زائران اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه به درخواست مسئولان عراقی متوقف و از روز دوشنبه پانزدهم مهرماه از سرگرفته شد.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.    

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.    

۸۰۶۶/۹۶۱۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین راهداری اربعین حسینی اسلام آبادغرب کرمانشاه اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، «اللوا ریاض الخیکانی» مشاور وزیر داخلی و رییس ستاد اربعین کشور عراق ظهر دوشنبه در نشست مشترک با سفیر جمهوری اسلامی ایران و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: تمهیدات لازم برای اربعین‌حسینی از هم اکنون تدارک دیده می‌شود.

وی افزود: در چند روز گذشته با معاون وزیر در این خصوص مذاکراتی صورت گرفت و معاون وزیر تاکنون چندین جلسه در این خصوص برگزار کرده است.

مشاور امنیت ملی عراق ادامه داد: با رصد چهار گذرگاه اصلی مهران، چذابه، خسروی و شلمچه، باید کمبودهای این مرزها برای برگزاری اربعین‌حسینی در این چهار مرز، شناسایی و برطرف شود.

کد خبر 6098368

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۲ تیم امدادی در مسیر تردد زائران بازی‌دراز
  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد