Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده قرارگاه عملیاتی نجف اشرف در این مراسم گفت: این ۲ شهید انسانهای بزرگی بودند و بر ملت و کشور ما حق زیادی دارند.

سردار محمدنظر عظیمی، تقوا، اخلاص، تواضع، شجاعت، فداکاری و از خودگذشتگی را ویژگی های بارز این ۲ شهید عنوان کرد.

وی به تنوع قومی و مذهبی کشور اشاره کرد و افزود: این ۲ شهید بزرگوار نقشه دشمنان انقلاب را که قصد سوءاستفاده از این تنوع قومی و مذهبی را داشتند بابصیرت بالای خود، خنثی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار عظیمی، پست‌ترین انسانهای روی زمین را منافقین دانست و گفت: این ۲ شهید در مقابله با منافقین کوردل و همچنین در عملیات مرصاد نقش زیادی داشتند.

در بخشی از این مراسم از خانواده‌های شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و سرلشگر نورعلی شوشتری تقدیر به عمل آمد.

تجلیل از فرزند شهید سپهبد علی صیاد شیرازی تجلیل از همسر و فرزند شهید سرلشگر نورعلی شوشتری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه هم در این مراسم به نقش بزرگ این ۲ شهید در مقابله با صدام اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که شهید صیاد شیرازی فرماندهی مستقیم جنگ را عهده‌دار شد و در کنار سپاه قرار گرفت، سرنوشت جنگ تغییر کرد و بعد از آن بود که پیروزی‌های پی‌درپی حاصل می‌شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه هم در ابتدای این مراسم، ارتفاع مجسمه این ۲ شهید را ۶ متر و وزن آن را ۲۴ تن اعلام کرد و گفت: نصب تابلو، شناسنامه، معرفی و خلاصه‌ای از زندگی‌نامه این ۲ شهید و سنگ‌کاری پایه مجسمه‌ها را برای زائران انجام می‌دهند.

یادمان گنبدی شکل مرصاد که داخل آن موزه عملیات مرصاد قرار دارد، در سالروز عملیات مرصاد در سال ۱۳۷۶ توسط شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و با حضور خانواده های معظم شهدای این عملیات افتتاح شد.

جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از کرمانشاه شروع و در این استان به پایان رسید و در این مدت ۳۴ عملیات شناسنامه‌دار در استان کرمانشاه ثبت شده و شهرهای این استان بیش از هزار و ۱۰۰ بار بمباران شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در هشت سال دفاع‌ مقدس ۹ هزار و ۸۰۰ شهید که بیشتر آنها ۱۷ تا ۲۳ ساله بودند، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

۳۲۰۳/۸۰۶۶ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایثار و شهادت علی صیاد شیرازی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»

سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»

دیگر خبرها

  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه
  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد