Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی رسولی گفت: اغتشاشات عراق کاملا مشابه دی ماه 96 در ایران بود زیرا عده ای افراد رها و بی لیدر درصدد سوءاستفاده از خواسته عمومی مردم در شهرهای شیعه نشین بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل سیاسی درباره اغتشاشات اخیر عراق که در راستای انحراف اجتماع جهانی اربعین انجام شد، به خبرنگار تیتریک، گفت: این اتفاقات مشابه فتنه 88 در ایران بود زیرا در حالی که مردم تقاضاهایی به حق در راستای فساد مالی برخی مسئولین در شهر بغداد، بیکاری و فقدان اشتغال داشتند، شعارها به مسیر دیگری هدایت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام علی رسولی با اشاره به اینکه به نظر می رسد اقدام مذکور، حرکتی حساب شده بود اما همانند توطئه های گذشته ناشیانه و با عجله آغاز و در نطفه خفه شد، افزود: اگر رسانه ها همچنان این موضوع را دنبال می کنند اما اصل توطئه شکست خورده و جمع شده است.    وی اظهار داشت: اغتشاشات عراق کاملا مشابه دی ماه 96 در ایران بود زیرا عده ای افراد رها و بی لیدر درصدد سوءاستفاده از خواسته عمومی مردم در شهرهای شیعه نشین بودند، در حالی که اگر این اقدام در شهرهای سنی نشین شکل می گرفت شاید جواب می داد.    حجت الاسلام رسولی با اشاره به  شیطنت ها و بهره برداری NBC و CNN و BBC، رسانه های غربی و العربیه عربستان از اتفاقات عراق، تصریح کرد:  شیطان هایی که به دنبال نفاق در عراق بودند مخالفت با اصل اربعین را در نظر داشتند در نتیجه از مطالبات مردم سوء استفاده کردند.     وی اربعین را اقدامی دیرینه و سنتی در عراق دانست و گفت:  جهانی شدن اربعین توسط ایران ضربه ای جدی به دشمن خواهد بود و استکبار تحمل پذیرش این مسئله را ندارد که سنت دیرینه عراق به وسیله ایرانی ها به همایشی سیاسی و مبحث کلان استراتژیک مبدل شده است.    حجت الاسلام رسولی افزود: عربستان و آمریکا اربعین را مسئله ای سیاسی و استراتژیک می دانند که توسط ایرانی ها محتوا داده شد، آن را هدفمند کرده و در سیاست های جهانی و منطقه ای تعیین کننده شده است، در نتیجه این مسئله را بر نمی تابند و برای برخورد با آن مسیر تقاضاهای مشروع را تغییر دادند.    کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه طرح تقاضاهای مشروع توسط مردم همزمان با اربعین را توطئه ای دیگر دانست و اظهار داشت: مردم مجال برای بیان دغدغه های خود داشتند در حالی که طرح مشکلات در این برهه اقدام ناشیانه ای بود و انحراف آن نیز خواسته های به حق مردم را گم کرد و مشکلات نیز حل نشد.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حجت الاسلام  ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه آران و بیدگل با اشاره به پاسخ کوبنده ایران به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گفت: وعده صادق بزرگترین و مهم‌ترین عملیات نظامی یک کشور علیه رژیم کودک کش صهیونیستی بود.
امام جمعه آران و بیدگل افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز با عملکرد خود در منطقه نشان دادند به غیر آدم کشی و کودک کشی کاری برای بهبود اوضاع در خاورمیانه انجام ندادند.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: امنیت کشور، امنیت زندگی مردم، اجرای عدالت در همه عرصه‌ها، رسیدگی به مسکن محرومان و ایجاد اشتغال برای جوانان منجر به توسعه جامعه می‌شود و باید مسؤولان این موارد را مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان اینکه امروز مردم در سرنوشت جامعه اثرگذارند، افزود: شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» نیاز به همراهی مردم دارد و مردم باید در این زمینه همراه مسوولان باشند.

دیگر خبرها

  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد