Web Analytics Made Easy - Statcounter

احتمالا در یک پرواز اکونومی یا اقتصادی و پس از نشستن روی صندلی و بستن کمربند ایمنی، مهمانداران به شما یک نوشیدنی در یک لیوان پلاستیکی پیشنهاد می‌کنند که می‌توانید آن را با یک قاشق پلاستیکی هم بزنید.

شاید در طول پروازهای طولانی نیز  یک "پک پلاستیکی" حاوی مسواک و شانه پلاستیکی که در پوشش پلاستیکی قرار دارند به شما داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح یک سینی غذای غیرپلاستیکی برای پرواز/ عکس: بی‌بی‌سی

اگر خواهان تماشای فیلم در هواپیما باشید از یک هدفون یک بار مصرف در یک پوشش پلاستیکی استفاده خواهید کرد. احتمالا در حین صرف غذا نیز با مجموعه‌های پلاستیکی دیگری روبه‌رو خواهید شد و این لیست همچنان ادامه دارد.

اگر تمام این موارد را روی هم بگذاریم میزان تولید زباله‌های مسافران پروازی به 5.7 میلیون تن در سال می‌رسد.

موزه طراحی لندن با هدف تجدید نظر در مورد پسماندهای تولید شده در سفر نمایشگاهی برگزار کرده است.

در همین راستا شرکت "پریست‌من گود" یک نسخه سینی غذا سازگار با محیط زیست را به شکلی سنتی و اقتصادی طراحی کرده است.

پایه این سینی غذا از دانه‌های قهوه ساخته شده است. در این مجموعه یک محفظه "وافلی" برای نگه‌داری دسر و یک محفظه ساخته شده از الیاف جلبک برای نگه داری شیر و موادی مانند برخی از نوشیدنی‌ها در نظر گرفته شده است.

ظرف سالاد نیز از برگ موز فشرده ساخته شده است.  قاشق و چنگال نیز از چوب درخت نارگیل ساخته می‌شود. ماده‌ای که ارزان و در دسترس است.

بخشی از زباله پلاستیکی تولیدی یک مسافر در یک پرواز/ عکس: بی‌بی‌سی

" جو ران" طراح این سینی غذا گفت: وزن این مجموعه بسیار مهم است. وزن هم از جهت ویژگی‌های پرواز و هم از جهت تولید آلودگی مهم است.

از طرفی کل مجموعه برای یک پرواز اقتصادی گران تمام می‌شود اما این ساختار برای کاهش آلودگی و تولید زباله‌های پلاستیکی موثر است.

اینک برخی از خطوط پروازی برای کاهش تولید زباله‌های پلاستیکی قدم‌های کوچکی برداشته‌اند.

ایرلاین "ویرجین آتلانتیک" هدفون‌های پرواز را در پاکت‌های کاغذی یک خیریه ارائه می‌دهد. این خط هوایی دیگر پک مسواک و شانه را نیز ارائه نمی‌کند.

خطوط هوایی "بریتیش ایرویز" نیز با حذف روکش بسته بندی پلاستیکی و جایگزین کردن آن با ماده ساخته شده از پوست "بامبو"، حدود 30 تن از مصرف پلاستیک در سال می‌کاهد.

خط هوایی "کانتاس" قصد دارد در سال آینده 75 درصد زباله‌های پلاستیکی خود را کاهش دهد.

به دلیل متفاوت بودن مقررات بین‌المللی قواعد متفاوتی برای بازیافت زباله‌های فرودگاهی در کشورهای جهان وجود دارد.

به عنوان مثال امکان بازیافت  90 درصد زباله‌های ورودی به لندن براساس مقررات این کشور وجود ندارد. این زباله‌ها به دلیل نگرانی از امنیت زیست بوم سوخته یا برای دفن به خارج از لندن فرستاده می‌شوند.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زباله پلاستیکی پرواز خط پروازی ایرلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهرستان گفت: روزانه ۲۰۰ تن زباله در شهر و روستاهای مهاباد تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن عباسی امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ از آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر مهاباد خبر داد و اظهار کرد: در شهرستان مهاباد شامل شهر و روستاهای تابعه روزانه بیش از ۲۰۰ تن زباله تولید می‌شود.

وی با توجه به برنامه‌های حوزه فرهنگ‌سازی، افزود: یکی از برنامه‌های خوب، تفکیک زباله از مبدأ بود که جهت اجرا برنامه‌ریزی شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: از امروز سیاست تفکیک زباله از مبدأ با هدف حفظ محیط زیست، حرکت در راستای کاهش گرمایش زمین، جلوگیری از انباشت زباله در سایت دفن زباله و… در مهاباد پیگیری خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه این طرح در سطح شهر مهاباد و در بافت مرکزی شهر شروع شد، تصریح کرد: در این طرح آموزش چهره به چهره با حضور در درب منازل و همچنین مدارس و آموزش نحوه تفکیک را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: شهرداری مهاباد نیز سطل‌های مخصوص نصب و اقدام به جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده کرده و همچنین بسته‌های تشویقی نیز به همین منظور در نظر گرفته شده است.

عباسی یادآور شد: در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح از شهروندان انتظار کمک و همراهی داریم.

کد خبر 751052

دیگر خبرها

  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • (ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی