Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@00:22:54 GMT

قرارگاه مهدوی در عمود ۱۰۷۰

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۴۶۲۱

قرارگاه مهدوی در عمود ۱۰۷۰

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران به عنوان میعادگاه منتظران، به مناسبت ایام اربعین حسینی موکب «مع امامٍ منصور» را در نقطه قم و نیز در مسیر نجف به کربلا(عمود ۱۰۷۰) برپا می‌کند، اظهار کرد: موکب قم ویژه زائرانی است که برای رفتن به کربلای معلی، از مسیر قم و جمکران عبور می‌کنند مثل زائران همسایه‌های شرقی کشور یعنی افغانستان، پاکستان و نیز هندوستان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه موکب دوم «مع امام منصور» در عمود ۱۰۷۰ در طریق نجف به سوی کربلا به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند، بیان کرد: شعار محوری مواکب، معیت با امام زمان(عج)، برگرفته از فرازهای زیارت عاشورا است چراکه حتی گرفتن انتقام خون سیدالشهداء(ع) در معیت امام عصر(عج) ممکن می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: خدمات هر دو موکب تلفیقی از رفاهی و فرهنگی است. چنان که در هر سه نوبت صبحانه، ناهار و شام و نیز میان وعده از زائران پذیرایی می‌شود. در بخش فرهنگی نیز پاسخ به سؤالات شرعی، پاسخگویی به شبهات، برگزاری جلسات سخنرانی، و برپایی نمایشگاه‌های چندرسانه‌ای در این مواکب انجام می‌شود.

حسین‌آبادی افزود: در موکب «مع امام منصور» در مسجد مقدس جمکران برای موسم اربعین پذیرایی از حداقل ۴۰ هزار زائر افغانستانی، پاکستانی و هندی و بین ۴۰ تا ۵۰ هزار زائر ایرانی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: برای زائران غیرایرانی فضای شبستان امام حسن عسکری(ع) که برای دو هزار برادر و یک هزار خواهر در هر شب ظرفیت دارد، در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه ۴۰۰ خادم در سه شیفت کاری در موکب مسجد مقدس جمکران در قم و ۲۵۰ خادم افتخاری در موکب مستقر در عراق به زائران اربعین خدمت می‌کنند، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی شامل معرفی و کاربرد طب اسلامی ایرانی، پاسخ به شبهات و مدعیان دروغین، بیان احکام، برپایی غرفه‌های کودک و نوجوان در موکب عراق اجرا می‌شود.

حسین‌آبادی با اشاره به اینکه موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی در قالب قرارگاه مهدوی فعال است و بستر فعالیت گروه‌های مهدوی را فراهم می‌کند، افزود: در حاشیه موکب قم نیز نمایشگاهی ویژه اربعین در شبستان امام هادی(ع) و نیز غرفه تخصصی کودک، عکس و … برپا می‌شود.

وی ادامه داد: موکب قم از ۱۷ مهرماه تا ۱۰ آبان فعال است تا در مسیر بازگشت از پیاده‌روی اربعین به زائران غیرایرانی و نیز زائران امام رضا(ع) که برای ۲۸ صفر عازم مشهد مقدس هستند، خدمت‌رسانی کند. در موکب عراق به مساحت ۲۵ هزار مترمربع روزانه صد هزار پذیرایی گرم و سرد و ۵۰ هزار دمنوش، شربت و چای توزیع می‌شود. همچنین، چهار سوله برای اسکان هر شب بالغ بر پنج هزار نفر از زائران را در موکب مستقر در مسیر نجف به کربلا تدارک دیده‌ایم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان به برنامه‌های تدارک دیده شده برای روز اربعین در این مکان مقدس اشاره کرد و گفت: عصر روز اربعین اجتماع حسینی «مع امامٍ منصور» با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی و مدیحه‌سرایی سیدرضا تحویلداری از حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه ویژه جاماندگان اربعین برگزار می‌شود.

جلال بیطرفان

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: جمکران اربعین موکب عمود پیاده روی ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در اسلام آن ارزش و جایگاهی که به کارگر می‌دهند متفاوت از جهانیان است و نگاه مقدس و معنوی به این امر وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ارومیه با توجه به یازدهم اردیبهشت و روز کارگر اظهار کرد: مسئله کار و کارگر در دین ما مسئله مقدسی است گرچه در تمامی جهان نیز به مسئله کار اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

وی افزود: اما در اسلام آن ارزش و جایگاهی که به کارگر می‌دهند متفاوت از جهانیان است و نگاه مقدس و معنوی به این امر وجود دارد؛ بنا بر گفته پیامبر اکرم (ص) دستانی که کار کرده و زحمت کشیده و روزی حلال کسب می‌کنند آتش جهنم را نخواهند دید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه ادامه داد: کار کردن و درست کار کردن عبادت است و اجر تلاش در راستای کسب روزی حلال برای خانواده بیشتر از جهاد در راه خدا است.

وی با بیان اینکه دشمنان در حوزه اقتصاد به کشور فشار وارد کرده و جنگ اقتصادی وجود دارد، تصریح کرد: وقتی دشمنان تلاش می‌کنند اقتصاد و معیشت جامعه را نابود کنند کسانی که در تلاش و کوشش هستند اهمیتشان دوچندان می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی تأکید کرد: امنیت شغلی و بیمه کارگران باید مورد توجه مسئولان نظام قرار گیرد و کارگران نیز کار محول شده را نزد خود امانت از سوی خداوند متعال بدانند.

وی با اشاره به مسئاله حجاب عنوان کرد: حجاب مسئله شرعی و قانونی است و دشمنان چالش برای کشورمان ایجاد کرده چرا که می‌بینند بانوان محجبه به بالاترین جایگاه‌های علمی و مدیریتی دست یافتند و هم اکنون می‌خواهند انتقام بگیرند.

امام جمعه شهرستان ارومیه تأکید کرد: باید با برخورد مناسب این مسئله را مدیریت کرد و باید بانوان خودشان در این راستا پای کار باشند؛ در دین ما ارزش بانوان به اندازه‌ای است که حتی مردان نمی‌توانند به جایگاه آن‌ها دست یابند.

حجت‌الاسلام قریشی با تبریک روز معلم و الگو قرار دادن شهید مطهری اظهار کرد: معلمی شغلی بسیار مقدس بوده و هیچ شغلی به اندازه معلمی در دین اسلام مورد ارزش قرار نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: خداوند خودش را معلم دانسته و پیامبرمان نیز معلم است و از خداوند برای تمامی معلمان سلامتی و برای درگذشتگان مغفرت طلب می‌کنم.

کد خبر 748072

دیگر خبرها

  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز