Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: دولت به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار ۱۳ میلیون تومان و کم فشار پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض در اختیار متقاضی قرار می‌دهد که برای افزایش ۳۰ درصدی این میزان قول مساعد داده شده است.

به گزارش ایسنا، محمدحسن غلامی به نقش مهم اجرای سامانه نوین آبیاری در صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: با اجرای این نوع سامانه سالانه حدود ۲۵ میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از سال ۷۲ در استان آغاز شد، اما تا سال ۹۵ کشاورزان استقبال چندانی نداشتند و منابع استان نیز بسیار محدود بود.
 

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: حدود ۹۰ درصد طرح‌های آبیاری نوین در سال‌های اخیر اجرا شده است.

غلامی بیان کرد: سال ۹۵، 1525 هکتار، سال ۹۶ حدود 7029 هکتار و پارسال 7047 هکتار از اراضی کشاورزی استان مجهز به سامانه آبیاری نوین شد.

وی، اعتبار مصوب اجرای طرح‌های آبیاری نوین استان را ۷۲ میلیارد تومان در سال جاری اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 2200 هکتار از اراضی استان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است.

غلامی افزود: سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین به متقاضیان پرداخت شد که با پیگیری‌های انجام شده امسال به دو برابر افزایش یافت.

وی بیان کرد: دولت به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار ۱۳ میلیون تومان و کم فشار پنج میلیون ۸۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد که برای افزایش ۳۰ درصدی این میزان قول مساعد داده شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون آبیاری نوین در سطح ۲۳ هزار و ۷۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

غلامی افزود: در حال حاضر سامانه آبیاری نوین در سطح 9821 هکتار از اراضی استان در دست اجراست و طرح مطالعاتی ۲۰ هزار هکتار دیگر نیز انجام شده است و به زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

 وی یادآور شد: با توجه به پراکندگی منابع آبی در استان، تامین و هزینه برق برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین زیاد است در حالیکه هزینه تامین برق برعهده بهره‌برداران است، لذا تقاضا داریم وزارت نیرو در این زمینه مساعدت ویژه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آبياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،محمد هادی‌زاده اظهار کرد: با توجه دارا بودن ۱۷ هزار ۵۴۵ هکتار سطح زیرکشت این شهرستان، عملیات شخم و شیار در همه شالیزاری‌های انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه تاکنون ۴۵۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان معادل ۲۵ درصد نشاکاری شد، افزود: نشا سنتی در ۱۳۲۰ هکتار و نشا مکانیزه در ۳۲۳۰ هکتار شالیزار این شهرستان صورت گرفت.

به گفته هادی‌زاده هفت هزار کیلوگرم انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان محمودآبادی توزیع شد.

وی تصریح کرد: درصد آبگیری آببندان‌ها را ۹۲ درصد، سطح و تعداد آزمون خاک را ۲۳ نمونه اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد اظهار داشت: بررسی فنولوژی گیاه و نمونه گیری جهت تعیین بیولوژی آفت ساقه خوار برنچ و سایر موارد، بطور مستمر توسط کارشناسان پهنه در مراکز این مدیریت ادامه خواهد داشت و توصیه‌های فنی به بهره‌برداران داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد