Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حسین فلاح جوشقانی چهارشنبه در بازدید از مرز شلمچه اظهار داشت: با توجه به پیش بینی افزایش زائران در چهار پایانه مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه ظرفیت پهنای  باند و زیرساخت های مخابراتی ۲ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: در مرزهای شلمچه و چذابه سایت هایی که نسل دوم بودند به نسل سه و چهار ارتقاء یافتند و ۱۴ سایت سیار هم در این ۲ پایانه مرزی فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ۱۵ سایت سیار در مرز مهران و ۶ سایت هم در مرز خسروی مستقر می باشند.
فلاح جوشقانی تصریح کرد: با توجه به قطع شبکه ارتباطی در اربعین پارسال  علاوه بر بهبود زیرساخت ها مسیر جداگانه ای برای فیبر نوری در چهار پایانه مرزی جایگزین شد تا در صورت قطعی شبکه به هر دلیل مسیر جایگزین وجود داشته باشد.

وی افزود: همچنین مسیر پشتیبان رادیویی در چهار مرز ایجاد شده و مسیر ماهواره ای نیز در صورت ایجاد مشکل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباط رادیویی اظهار داشت: با ایجاد ظرفیت های پیش بینی شده در مرز شلمچه به طور همزمان ۱۰ هزار مشترک می توانند از این شبکه استفاده کنند که پاسخگوی نیاز زائران اربعین می باشد.

فلاح جوشقانی اظهار داشت: در هر چهار پایانه شبکه وای فای رایگان برای زائران اربعینی در نظر گرفته شده است که ظرفیت استفاده از آن فعلا در مرز مهران امکانپذیر است. 
وی تصریح کرد: پس از مذاکره با طرف عراقی هزینه تلفن در خاک این کشور کاهش داده شد و نرخ  جدید اپراتورها از بالای ۳۰ هزار ریال به ۲۰ هزار ریال رسیده است ضمن اینکه ظرفیت اپراتورهای عراق نسبت به پارسال ۲ برابر شده است.

وی افزود: در مسیر نجف و کربلا که مسیر اصلی راهپیمایی می باشد از ترمینالهای داخلی ایران تا کربلا و نجف پوشش شبکه مخابراتی ۶۰ درصد افزایش داده شده است.
فلاح جوشقانی افزود: علاوه بر پایانه های مرزی تمام جاده های منتهی به مرزهای چهارگانه کشور نیز زیر پوشش شبکه مخابرتی قرار داده شد و از روز دوشنبه هفته جاری مسیر مرز خسروی به صورت کامل و از روز گذشته تمام مسیرهای منتهی به مرز مهران و امروز نیز مسیرهای منتهی به شلمچه و چذابه تحت پوشش قرار گرفتند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در مرزهای شلمچه و چذابه پوشش هر ۲ اپراتور به صورت کامل است و اپراتور سوم نیز با رومینگ به شکل کامل سرویس می دهد.
 فلاح جوشقانی زمان خدمات دهی به زائران را تا ۲۸ صفر عنوان کرد و گفت: تردد در مرزهای مهران و شلمچه خارج از تصور بوده است.

اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

۷۱۰۴/۶۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند ممکن شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناروی آنا، «مدیریت و کنترل توزیع شده بر روی شبکه‌های مخابراتی» عنوان طرح پژوهشی بابک حسین خلج است که توسط بنیاد ملی علم ایران اجرایی شده است.

حسین خلج با مدرک دکتری تخصصی مهندسی برق - مخابرات - سیستم از دانشگاه استنفورد آمریکا درباره این طرح پژوهشی، توضیح داد: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش حجم اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی به‌کارگیری بهینه و هوشمند ساختار‌های نوین بیش از پیش مورد نیاز است. بر همین اساس عملاً هیچ شبکه مخابراتی نمی‌توان یافت که بتواند بدون به‌کارگیری از این ساختار‌ها به‌صورت کارا سرویس ارائه کند.

وی افزود: در این طرح، یک کانال چند کاربره در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت همکاری میان گره‌های شبکه وجود دارد. این شبکه از طریق یک شبکه وسیع‌تر به ساختار مرکزی شبکه متصل می‌شود. همچنین در این شبکه‌ها مشخصات بده بستان میان نرخ ارسال در کانال و بار ارتباطی در شبکه پشتیبان ارائه می‌شود.

این محقق ایرانی در ادامه بیان کرد: روش‌های متمرکز برای انجام همکاری، تمامی اطلاعات در یک گره تجمیع شده و گره مذکور به پردازش کل داده‌ها می‌پردازد. علاوه بر موارد گفته شده، کنترل از طریق این شبکه‌ها هم از اهمیت خاصی به‌خصوص در شبکه‌های نسل پنجم برخوردار است.

خلج اضافه کرد: در این طرح به بررسی ساختار‌های نوین به‌کارگیری شبکه‌های این حوزه پرداختیم. کاربرد‌های این حوزه به‌صورت زیربنایی، هم ساختار‌های ابری موبایل و هم ساختار‌های سلولی را که در نسل‌های ۵ و مابعد آن مطرح می‌شوند شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: با گذر شبکه‌های مخابراتی از ساختار‌های سنتی به ساختار‌های نوین که براساس قابلیت‌های انعطاف‌پذیری طراحی می‌شوند، نیاز به شناخت عمیق‌تر این شبکه‌ها  اهمیت ویژه‌ای یافته است و به‌ عنوان دو نمونه اصلی این نیاز حیاتی می‌توان به شبکه‌های موبایل نسل پنجم و شبکه‌های زیرساخت اشاره کرد.

وی در پایان اضافه کرد: ساختار‌ها و روش‌های پیاده‌سازی و تخصیص منابع در این ساختار‌ها متفاوت بوده و  برای تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی، نیاز به ابزار‌های جدیدی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند ممکن شد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی