Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، سیده فاطمه ذوالقدر عضو فراکسیون زنان مجلس در گفتگو با خبرنگار پارسینه در ارتباط با تأمین امنیت زنان گفت: مردادماه امسال بود که معصومه ابتکار در مراسم تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی با اشاره به اینکه نشست‌های متعددی در رابطه با تأمین امنیت زنان با قوه قضاییه برگزارشده است، که در  «این جلسات با حضور قضات و معاونین قوه قضاییه با روند خوبی اجراشده و تغییرات و اصلاحات در این خصوص انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تغییر ریاست قوه قضاییه نیز قول داده‌اند در حداقل زمان این لایحه را ارائه بدهند. اتفاقی که حالا رخ‌داده است و قوه قضاییه این لایحه را تحویل دولت داده تا با انجام کارهای کارشناسی به صحن مجلس ببرد.»

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره لایحه حمایت از حقوق کودکان هم اعلام کرده بود که دولت دوازدهم بعد از ۱۰ سال توانست تا این لایحه را به مجلس ببرد. هرچند این لایحه به مجلس رفت و به تصویب نماینده‌های مردم رسید، اما شورای نگهبان ایراداتی به آن گرفت. حالا سیده فاطمه ذوالقدر از پایان بررسی کمیسیون قضایی بر روی این لایحه خبر می‌دهد و امیدوار است به‌زودی به صحن مجلس برود.

این عضو فراکسیون زنان معتقد است دستاوردهای این فراکسیون در ماه‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده و در گفت‌وگو با پارسینه تلاش کرد تا درباره لوایح مختلفی که در این فراکسیون پیگیری می‌شود توضیحاتی ارائه دهد.

سیده فاطمه ذوالقدر عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با پارسینه درباره آخرین وضعیت لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: قوه قضاییه این لایحه را تحویل دولت داده است و کارهای کارشناسی آن در حال انجام است. به‌زودی این لایحه به مجلس ارائه خواهد شد تا در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

ذوالقدر درباره لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوانان هم پارسینه گفت: کمیسیون قضایی کار روی این لایحه را به پایان رسانده و به‌زودی برای رأی‌گیری به صحن مجلس خواهد آمد. امیدوارم که این لایحه مانند لایحه اهدای تابعیت به سرانجام برسد و به دولت ابلاغ شود. این لایحه می‌تواند در حوزه کودکان، ازجمله آموزش کودکان، بحث کودکان کار و موضوع سوءاستفاده اقتصادی و جنسی از کودکان مفید باشد و گره‌های زیادی را در این بخش باز کند.

این نماینده تهران درباره لایحه اعطای تابعیت به فرزندان مادرانی ایرانی گفت: خوشبختانه این لایحه ابلاغ شد. بعد از نشست‌های کارشناسی نماینده‌های مجلس با دولت و شورای نگهبان، توانستیم تعاملات خوبی با شورای نگهبان برسیم و این لایحه در مجلس به تصویب رسید.

عضو فراکسیون زنان مجلس در ادامه به بحث لایحه مجازات اسیدپاشی اشاره کرد و افزود: ایرادات این لایحه از طرف شورای نگهبان برطرف شده است و تنها ابلاغ آن به دولت باقی‌مانده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خبرنگار پارسینه ریاست قوه قضاییه مجلس معاون رئیس جمهور بررسی کمیسیون قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است، در دستور کار قرار گرفت و پیوست شماره (۱) و پیوست شماره (۳) جدول شماره ۱۱ لایحه بودجه به تصویب نمایندگان رسید و کمیسیون تلفیق و نماینده دولت با این پیوست‌ها موافقت کردند.

در ادامه محمدباقرقالیباف با قدردانی از مجلس و دولت در بررسی و اتمام بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در توضیحاتی گفت: در جداول تلاش شده بود که تراز رعایت شود. البته در داخل جداول اگر ناترازی‌هایی وجود داشته باشد این اجازه را باید هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه داشته باشد تا در رفت و برگشت‌هایی که بخش دوم لایحه بودجه با شورای نگهبان دارد، کار به نتیجه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر رفت و برگشتی که در لایحه بودجه بین مجلس با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت انجام شود که ماهیت جداول را تغییر دهد، حتما به صحن مجلس خواهد آمد تا توسط نمایندگان این موضوع بررسی شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: طبق نظر دولت و کمیسیون تلفیق مقرر شد از بودجه وزارت بهداشت و درمان برای پرستاران و کادر درمان، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای فوق العاده شغل آنها اختصاص داده شود و در تراز جداول باید این مبلغ لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • ببینید| نه قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را گردن می گیرد نه دولت رئیسی!
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید