Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی راهبرد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور است، گفت: اهتمام در پیگیری ۱۹ پروژه و ۵۳ زیرپروژه‌ اقتصاد مقاومتی گیلان ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(چهارشنبه، 17 مهر) در سومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی راهبرد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است، اظهار کرد: اهمیت این موضوع سبب شده که ستاد ملی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و جانشینی دکتر نوبخت تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان افزود: موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های ارزشمند گیلان در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری فرصت مناسبی برای پیشرفت استان ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تکیه بر ظرفیت‌های درون استانی و با همکاری دستگاه‌ها، بانک‌ها و با نظارت سازمان برنامه‌ریزی، همه 19 پروژه و 53 زیر پروژه‌ای که به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی رسیده با اهتمام ویژه پیگیری شود.

زارع با بیان اینکه قریب به اتفاق پروژه‌های پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در حوزه اقتصاد مقادمتی قابل انجام است، تصریح کرد: مشکلات داخل استانی پروژه‌ها باید حل شود و پروژه‌هایی که در سطح ملی نیاز به کمک دارد، طی 10 روز آینده تعیین و تکلیف شود.

استاندار گیلان افزود: برخی از پروژه‌ها که پیشرفت فیزیکی 60 یا 70 درصد دارند باید پیگیری شود و از بلاتکلیفی در بیایند.

وی در ادامه به ضرورت احیا و ساماندهی رودخانه‌ها زرجوب و گوهررود اشاره کرد و گفت: موضوع احیا و ساماندهی این رودخانه‌ها در سنوات گذشته نیز بوده ولی به سبب عدم توجه جدی و عدم ورود به مرحله اجرایی، هنوز به عنوان یک چالش برای مردم گیلان و دولت است.

زارع به اهداف مشخص شده در راستای ساماندهی و احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب اشاره و تاکید کرد: باید با حذف آلودگی‌های شهری و صنعتی این رودخانه‌ها، فضا را برای توسعه گردشگری و ایجاد جذابیت برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به طول 22 کیلومتری رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود، خاطرنشان کرد: باید از حاشیه‌های این رودخانه‌ها برای اهداف توسعه شهری در ابعاد اجتماعی و اقتصادی به نحو شایسته استفاده کنیم.

وی افزود: ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در ارتقای شاخص‌های اکولوژیکی و زیست محیطی نقش به‌سزایی دارد.

زارع در ادامه آب را عامل توسعه دانست و گفت: برای همه شهرهای دیگر مانند رشت، آب می‌تواند عامل افزایش درآمد و اشتغال شود.

استاندار گیلان در ادامه به طرح‌ پیشنهادی دکتر شیرزادی فعال محیط زیست در حوزه پسماند شهری رشت اشاره و خاطرنشان کرد: اولویت ما طرح ساماندهی کوتاه مدت سایت سراوان و پروژه‌هایی است که در آنجا قرار دارد ولی از هر نوع پیشنهاد جدید در حوزه رفع مشکل پسماند، حمایت می‌کنیم.

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی مجلس مواکب الاتحاد کانون های مساجد اصفهان ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان ستاد اقتصاد مقاومتی استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مهر. سرهنگ تقی نجمی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج سازندگی گفت: در طول یکسال گذشته ۵٠ هزار بسته معیشتی توزیع، ۵۵١ جهیزیه به نوعروسان مناطق محروم اهدا، ١۵ باب مسکن مددجویان و ١۵ پروژه آبرسانی افتتاح، بهسازی پل‌های روستایی و ترمیم خانه‌های عالم، اعزام ۶١٠٠ گروهای جهادی در سطح استان و دهها برنامه ریز و درشت انجام گرفته است.

جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: همچنین در این مدت یک هزار و ۶۰۶ فرصت شغلی ایجاد شده، پرداخت ٢٢٠ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه اقتصاد مقاومتی ۴٢۵٠ دوره آموزشی کارآفرینی انجام شده است.

وی تاکید کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با امامان جمعه، نشست خبری، دیدار با خانواده معظم شهدا، رزمایش جهادگران فاطمی، افتتاح ٧٠ طرح اقتصاد مقاومتی با اعتبار ١٢ میلیارد تومان، مرمت ۶۵ واحد روستایی، برپایی میز خدمت در مناطق محروم، اعزام اکیپ‌های پزشکی و دامپزشکی، دیدار جهادگران با مقام عالی استان، افتتاح ٩ کیلومتر راه روستایی بین مزارع، افتتاح نمایشگاه مقاومتی در کل شهرستان‌ها، واگذاری ١٠ هزار تن قیر رایگان به روستاها، افتتاح ۵ پروژه ورزشی و چندین طرح و پروژه در این هفته در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ نجمی اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های مهم مجموعه سپاه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی است که اقدامات خوبی در سطح استان در حال انجام است.

جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: با بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار آبرسانی در ۶٠٠ روستا در آذربایجان غربی در حال اجراست.

کد خبر 6097049

دیگر خبرها

  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰.۶۰ متر رسید/لزوم تغییر الگوی کشت
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان