Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه ساعاتی پس از آغاز عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه موسوم به «چشمه صلح» مدعی شد که قبل از اجرای این عملیات «آن را به اطلاع دمشق، تهران و مسکو رساندیم».

به گزارش فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه پس از آغاز عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه که آنکارا آن را «چشمه صلح» نامگذاری کرده است، مدعی شد که ترکیه دمشق، تهران و مسکو را در جریان این عملیات خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه شبکه خبری «الجزیره»،‌ چاووش‌اوغلو اعلام کرد که «همه متحدان خود را از عملیات چشمه صلح در سوریه که مانند سایر عملیات قبلی ترکیه علیه گروه‌های تروریستی صورت می‌گیرد، مطلع کردیم».

وی افزود: «به کنسولگری سوریه در استانبول و همچنین وزرای خارجه روسیه و ایران گفتیم که قصد اجرای این عملیات را داریم و در این خصوص با دیگر طرف‌ها نیز گفت‌وگو خواهیم کرد».

وزیر خارجه ترکیه همچنین گفت: «عملیات چشمه صلح در شمال سوریه طبق قوانین بین‌المللی و بر اساس حق و حقوق ترکیه است».

«فواد اوکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه نیز پس از آغاز رسمی عملیات «چشمه صلح» مدعی شد که هدف از عملیات ترکیه، بازگرداندن صلح به سوریه است.

وی گفت: «این عملیات را ادامه می‌دهیم، تا منشأ و سرچشمه‌ واقعی صلح در سوریه باشد... اراضی شمال سوریه را به صاحبان واقعی سوری آن بازخواهیم گرداند». (جزئیات بیشتر)

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه عصر چهارشنبه (۱۷ شهریور) از آغاز عملیات نظامی این کشور علیه شبه‌نظامیان کرد سوری مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه خبر داد.

اردوغان در صفحه رسمی توئیتر خود اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرده و نوشت: «نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد، عملیات چشمه صلح را علیه تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ (حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق) و داعش در شمال سوریه آغاز کرد. ماموریت ما ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی خود است».

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر خارجه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز روکش آسفالت آزادراه تهران کرج قزوین

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز از اجرای پروژه لکه گیری و روکش آسفالت در  آزاد راه تهران کرج قزوین خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی زندی فر روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت اظهار کرد: به منظور افزایش ایمنی کاربران راه در آزادراه تهران کرج قزوین پروژه لکه گیری و روکش آسفالت حفاظتی و روکش آسفالت توپکا در این محور در دستور کار قرار گرفت.

زندی فر افزود: این پروژه به طول ۵۰ کیلومتر در دو باند شمالی و جنوبی در آزادراه تهران-کرج-قزوین حوزه استان البرز در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای  این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده بخش قابل توجهی از پروژه تا پایان سال جاری قابل بهره برداری خواهد بود.

زندی فر خاطرنشان کرد: بر این اساس در طی ایام هفته با هماهنگی پلیس راه محدودیت های تردد در برخی از نقاط آزادراه(باند شمالی و جنوبی) جهت اجرای این عملیات اعمال خواهد شد.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان البرز گفت: ممکن است در برخی از نقاط آزاد راه که عملیات عمرانی اجرا می شود شاهد ترافیک مقطعی باشیم، ضمن پوزش از هموطنان عزیز به منظور ترافیک ایجاد شده در خواست می شود، ضمن صبوری همکاری لازم را با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • آغاز روکش آسفالت آزادراه تهران کرج قزوین