اسیدپاشی مرگبار؛ زن جوان شبانه روی شوهرش اسید ریخت و او را کُشت!
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۷۶۸۰
آفتابنیوز :
آذر سال ۹۶ بود که یک زن دست به اقدام وحشتناکی زد و یکی از پروندههای جنایی تهران را کلید زد.
این زن کینه جو، شب وقتی همه در داخل خانهشان واقع در شهرری خوابیده بودند سراغ همسرش رفت و روی این مرد اسید پاشید.
مرد که با احساس سوزش دردناک از خواب پریده بود با فریادهای سوختم سوختم همه اهالی محلهشان را از خانههایشان بیرون کشید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
همزمان با نالههای مرد جوان آمبولانس اورژانس که در تماس تلفنی اهالی خانه و همسایهها از سرنوشت وحشتناک این مرد مطلع شده بودند خود را به محل اسیدپاشی رساندند و پیکر نیمه جان مرد را به بیمارستان انتقال دادند.
همزمان با انتقال مرد اسیدسوخته به بیمارستان ماموران کلانتری وارد عمل شدند و در تجسسهای میدانی دریافتند یک خشونت خانوادگی رخ داده و همسر این مرد برای انتقامجویی یکی از هولناکترین روشها را انتخاب کرده است.
بازداشت زن اسیدپاش
ماموران پلیس در نخستین اقدام زن جوان را بازداشت کردند و او اقدام کینهجویانهاش را ناشی از اختلافات شدید خانوادگی دانست.
مرد سوخته که در بیمارستان تحت درمانهای تخصصی بود با وجود تلاش بسیار زیاد تیم پزشکی در جدال با مرگ تسلیم شد و با از پای درآمدن وی پرونده اسیدپاشی زن وارد مرحله جنایی شد.
زن جوان که شنیده بود شوهرش کشته شده است در بازجوییهای جنایی به افسر تحقیق گفت: من و شوهرم از همان ابتدای ازدواجمان با هم اختلافات شدیدی داشتیم. شوهرم مرد بدخلق و بد رفتاری بود. روزی نبود کتک نخورم او مدام مرا اذیت میکرد گمان میکردم وقتی بچه مان به دنیا بیاید رفتارهای شوهرم تغییر میکند تا این که صاحب یک پسر شدیم و عجیب این که همسرم نه تنها رفتارهایش بدتر شد بلکه هزینههای زندگی من و بچهام را هم تامین نمیکرد.
وی افزود: از همسایهها خجالت میکشیدم، هربار اعتراض میکردم باید کتک میخوردم هر روز با هم دعوا داشتیم. آخرین بار دعوای میان من و شوهرم شدت گرفت و او من را به شدت کتک زد، خیلی بیرحمانه رفتار کرد، بچهمان شاهد بود و فقط گریه میکرد. وقتی دست از سرم برداشت و رفت استراحت کند فقط تنفر در وجودم بود خیلی از او کینه به دل گرفتم. من قبلا همسرم را تهدید به اسیدپاشی کرده بودم او میدانست اصلا دوستش ندارم، اما جدی نگرفته بود و به این حرف توجهی نکرده بود.
زن جوان با گریه ادامه داد: من آن شب تا صبح برای انتقامگیری از شوهرم فکر کردم. تا اینکه نزدیکیهای صبح تصمیم گرفتم نقشهام را عملی کنم. به انباری خانه رفتم و ظرف چهار لیتری حاوی اسید را برداشتم. من با ظرف اسید بالای سر شوهرم که خوابیده بود ایستادم. میخواستم او را تهدید کنم تا دست از بد رفتاری بردارد، ولی او با دیدن من بالای سرش از خواب پرید و ناخواسته ظرف اسید روی سرو صورتش ریخت. من که شوکه شده بودم بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم، ولی انگار کار از کار گذشته بود.
زن اسیدپاش جنون ندارد
زن اسیدپاش با دستور بازپرس جنایی تهران در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت که سلامت روان وی تایید شد و متخصصان پزشکی جنایی اعلام کردند این زن جنون ندارد.
پرونده زن اسیدپاش بعد از صدور کیفرخواست و بازسازی صحنه جنایت برای محاکمه در اختیار شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت و او در نخستین جلسه محاکمه با اصرار مادرشوهرش برای قصاص وی روبه رو شد.
زن جوان نیز به دفاع از خود پرداخت و از خانواده شوهرش خواست تا به خاطر فرزندش او را ببخشند.
مجازات قصاص
با رد این درخواست از سوی مادرشوهر این زن اسیدپاش، قضات وی را به قصاص محکوم کردند و این حکم با اعتراض زن جوان در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و چون در روال رسیدگی به پرونده، گزارش پزشکی قانونی به اولیای دم ابلاغ نشده بود قضات دیوان عالی کشور حکم صادر شده را تایید نکردند و پرونده را برای رفع نواقص به دادگاه برگرداندند.
دادگاه دوم
زن جوان دیروز بار دیگر در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی و با حضور یک قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.
در ابتدای جلسه گزارش پزشکی قانونی به اولیای دم ابلاغ شد و مادر مقتول گفت: من به هیچ عنوان از خون پسرم گذشت نمیکنم و برای عروسم قصاص میخواهم. این زن مستحق مرگ است.
سپس زن جوان در حالی که اشک میریخت به دفاع از خود پرداخت و گفت: باور کنید من قصد کشتن همسرم را نداشتم. فقط میخواستم او را بترسانم تا دست از بداخلاقی بردارد. حتی قبلا بارها به او گفته بودم با اسید خودم و پسرمان را میسوزانم، ولی شوهرم با بی اعتنایی جوابم را میداد. رفتارهای بد همسرم و بی اعتناییهای او به من و زندگی مان موجب شد تا دست به این کار بزنم. حالا پشیمانم و از خانواده همسرم تقاضا دارم به خاطر نوه خردسالشان مرا ببخشند.
بنابر این گزارش؛ در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.
منبع: سایت رکنامنبع: آفتاب
کلیدواژه: اسیدپاشی زن جوان اختلاف خانوادگی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۷ فیلم که مثل «بیبدن» بر اساس پروندهای واقعی ساخته شدهاند
همشهری آنلاین: پروندههای جنایی یکی از متداولترین منابع اقتباس سینمایی در جهان مخصوصا در هالیوود هستند. فقط در دو دهه اخیر پروندههای جنایی مختلفی دستمایه ساخت فیلم سینمایی قرار گرفتهاند، از «زودیاک» گرفته تا «جانی بوستون». در سینمای ایران پرداختن به پروندههای جنایی به اندازه هالیوود رواج ندارد، چراکه موانعی زیادی در مسیر به تصویر کشیدن آنها وجود دارد. با این حال، در سالهای اخیر برخی کارگردانان و فیلمنامهنویسان با رایزنیهایی که با مسئولان انجام دادهاند، امکان به فیلم درآوردن تعدادی از پروندههای جنایی را در چارچوبهای توافقشده به دست آوردهاند. جدیدترین نمونهای که در سینمای ایران یک پرونده جنایی را مبنای اقتباس قرار داده، «بیبدن» ساخته مرتضی علیزاده است که خط داستانی آن با پرونده مشهور «غزاله و آرمان» بسیار مشابهت دارد، هرچند کارگردان فیلم بارها چنین مشابهتی را رد کرده و فیلمش را حاصل چند پرونده جنایی و نه یک پرونده خاص دانسته است. جز این فیلم، کدام فیلمها در سینمای ایران بر اساس یک پرونده جنایی واقعی بودهاند؟
ماهی و گربه (۱۳۹۲)
«ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری فیلمی است با بیش از دو ساعت زمان و تکپلان درباره گروهی جوان که دور دریاچهای کمپ زدهاند و در نزدیکی دریاچه سه مرد میانسالِ عجیبوغریب کلبهرستورانی را میچرخانند. نمیشود گفت این فیلم مستقیما از روی پرونده جنایی خاصی اقتباس شده. جملهای در ابتدای فیلم میآید که میگوید این فیلم بر اساس ماجرای واقعی رستورانی بینراهی که از گوشت چرخکرده انسان استفاده میکرده ساخته شده است. این خبر، حتی در صورت موثق بودن هم، در خود فیلم چندان مهم نیست. «ماهی و گربه» فیلم فرم است تا مضمون.
خشم و هیاهو (۱۳۹۴)
پرونده قتل لاله سحرخیزان، همسر ناصر محمدخانی، بازیکن سالهای دور تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی، تا مدتها تیتر اول رسانهها بود و مردم هم با کنجکاوی اخبار این پرونده را دنبال میکردند. زنی به نام شهلا جاهد، همسر صیغهای محمدخانی، به عنوان متهم به قتل دستگیر شد و با اینکه پس از گفتوگویی با محمدخانی حاضر به پذیرش اتهامش شد، اما تقریبا در ۸ سالی که تا روز اجرای حکم اعدام در زندان بود، هیچگاه قتل لاله را گردن نگرفت. «خشم و هیاهو» ساخته هومن سیدی به این پرونده پرداخت و اتفاقا محمدخانی به استفاده بیاجازه دستاندرکاران فیلم از این ماجرا معترض شد. مطابق معمول هم سیدی ارتباط فیلمش با این پرونده را تکذیب کرد.
لانتوری (۱۳۹۵)
تنها قسمتی از فیلم «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان است که یک پرونده جنایی را تداعی میکند. پاشا که بارها علاقهاش را به مریم ابراز کرده و از سوی او پس زده شده، در نهایت با پاشیدن اسید روی مریم از او انتقام میگیرد. پاشا دستگیر میشود و مریم در قصاص او مصر است. صحنه قصاص پاشا یادآور پرونده آمنه بهرامی و اسیدپاشاش است. آمنه تا مدتها حاضر به رضایت دادن نبود و بر اجرای حکم قصاص پافشاری میکرد، اما دست آخر از اجرای حکم قصاص که منجر به نابینایی اسیدپاش میشد گذشت کرد.
طلاخون (۱۳۹۶)
مهین قدیری قاتل سریالی بود که پس از قتل ۵ زن و یک مرد در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ دستگیر و در ۲۹ آذرماه سال ۱۳۸۹ در زندان چوبیندر قزوین اعدام شد. بخشهایی از داستان مهین در فیلم «طلاخون» ساخته ابراهیم شیبانی با بازی شهاب حسینی آمده است. فیلم در اکران موفق نبود و شباهتش با پرونده مهین هم خیلی مورد توجه قرار نگرفت. مهین در اعترافاتش گفته بود به دلیل مشکلات مالی و بدهی دست به قتل زده بود. محمدحسین حیدری نیز مستندی به نام «داستان مهین» بر اساس این پرونده ساخته بود.
هزارتو (۱۳۹۷)
سال ۱۳۹۳ محمدامین ۵ ساله در شهرستان جوین ربوده میشود و ربایندگان در تماس با خانواده این کودک درخواست ۵۰۰ سکه طلا میکنند. پلیس پس از مطلع شدن از ماجرا دست به کار میشود و افرادی را که مظنون به همکاری با ربایندگان هستند بازداشت میکند. با مرگ یکی از این افراد، سایر دستگیرشدگان از همکاری با پلیس خودداری میکنند و سرنوشت بچه مبهم باقی میماند. این پرونده موضوع فیلم «هزارتو/ لابیرنت» ساخته حسین ترابی بود که شهاب حسینی و پژمان جمشیدی در آن بازی داشتند. فیلم خیلی دیده نشد و نتوانست توجهی جلب کند.
عنکبوت (۱۳۹۸)
سعید حنایی مردی چهل ساله بود که از مرداد ۱۳۷۹ تا مرداد ۱۳۸۰ در مشهد ۱۶ زن خیابانی را کشت. آخرین زنی که حنایی قصد کشتن او را داشت توانست از دستش بگریزد و ماجرا را به اطلاع پلیس برساند. حنایی پس از دستگیری عنوان کرده بود که انگیزهاش از این قتلها خیرخواهانه بوده و هدفی متعالی را دنبال میکرده است. مستند «و عنکبوت آمد» که مصاحبههای نابی با حنایی داشت از این ماجرا ساخته شد. بعدها این مستند و خود پرونده سوژه فیلم «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرجزاد شد که تقریبا دو سالی طول کشید تا توانست با جلب رضایت مسئولان به روی پرده برود. محسن تنابنده نقش حنایی را بازی میکرد.
علفزار (۱۴۰۰)
این فیلم الهامگرفته از ماجرایی واقعی در سال ۱۳۹۰ در اصفهان الهام گرفته است. در این پرونده ۶ مرد به صورت غیرقانونی وارد یک مراسم خانوادگی در باغی میشوند و پس از حبس کردن مردان، به زنان تجاوز میکنند. کاظم دانشی، کارگردان فیلم، در اولین تجربه ساخت فیلم بلندش موضوعی ملتهب و سخت را برای کار برگزید که اتفاقا به لطف حضور پژمان جمشیدی اکرانی نسبتا موفق داشت. او فیلمنامه «بیبدن» را هم نوشته که باز بر اساس پروندهای جنایی مشهوری است. اخیرا خبرهایی درباره ساخت سریالی بر اساس یک پرونده جنایی به دست او شنیده شده است. گویا دانشی علاقه خاصی به پروندههای جنایی دارد.
کد خبر 847038 منبع: همشهری آنلاین برچسبها کارگردانان سینمای ایران بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران مجله سینمای ایران قتل - قاتل