Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@20:27:13 GMT

به کودکان چیپس و پفک ندهید

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۷۷۹۳

به کودکان چیپس و پفک ندهید

وی در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه خوراکی‌هایی مثل چیپس و پفک با یک یا دو بار خوردن کودکان و نوجوانان را بیمار نمی‌کند، گفت: اگر تاکید می‌شود به کودکان و نوجوانان این نوع خوراکی‌ها را ندهیم به این دلیل است که ذائقه آن‌ها به خوردن این خوراکی‌ها که هیچ ارزش غذایی هم ندارند، عادت می‌کند.

احسان‌خواه تاکید کرد: باید افراد را از سنین کودکی با غذا‌های سالم آشنا کرده تا به خوردن غذا‌های سالم ترغیب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه خوراکی‌های نامناسب برای کودکان و نوجوانان را شامل انواع فست‌فود‌ها عنوان کرد و افزود: چیپس و پفک، اسنک‌ها و لواشک‌هایی که آرم بهداشتی ندارند هم خوراکی‌های سالمی نیستند و مصرف آن‌ها به هیچ عنوان به کودکان و نوجوانان توصیه نمی‌شود.

احسان‌خواه از شیر، مغزها، خرما، توت، کشمش، کشک و... به عنوان خوراکی‌های سالم یاد کرد و افزود: تاکید می‌شود کودکان و نوجوانان حتما در طول روز میان وعده‌های سالم استفاده کنند.

وی از لقمه‌های خانگی به عنوان بهترین میان‌وعده‌ها برای کودکان و نوجوانان یاد کرد و افزود: کودکان و نوجوانان در سن رشد بوده و نیاز به خوردن میان وعده دارند.

احسان‌خواه ادامه داد: کودکان و نوجوانان تقریبا نیمی از روز خود را در مدارس گذرانده و با توجه به اینکه اگر میان وعده نخورند گرسنه می‌شوند و قدرت یادگیری آن‌ها پایین می‌آید، باید حتما میان‌وعده‌های سالم در برنامه روزانه آن‌ها گنجانده شود.


منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چیپس پفک تغذیه کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، تابستان سال ۱۴۰۲ فراخوان جشنواره از تهران ارسال و اطلاع رسانی به مراکز و گروه‌های اجرایی انجام گرفت که از این ۱۰ گروه، ۶ گروه از مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند و چهار گروه آزاد شرکت کرده‌اند.

در پایان این جشنواره با نظر هیات داوران سه نمایش به عنوان کار برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که مرحله کشوری در شهریورماه برگزار خواهد شد.

گروه‌های شرکت کننده در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای، عروسکی و خیابانی در گروه سنی کودک، نوجوان و ارشد حضور دارند که اکثرا از اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند.

دیگر خبرها

  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود