Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:11:21 GMT

توسعه سبز - آبی گیلان محور پژوهش قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۸۸۱۵

توسعه سبز - آبی گیلان محور پژوهش قرار گیرد

استاندار گیلان خواستار تخصیص 40 درصدی اعتبارات پژوهشی استان به پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد شد و گفت: راهبرد سند آمایش گیلان توسعه سبز – آبی است و لذا پژوهشگران را به سمت این راهبرد هدایت کنیم.

به گزارش ایسنا، ارسلان زارع در اولین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، با اشاره به نامگذاری 25 آذرماه تحت عنوان «روز پژوهش»، اظهار کرد: هفته آخر آذرماه فرصت خوبی برای گرامیداشت مقوله پژوهش و فناوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه پژوهش در امر توسعه، افزود: ضرورت دارد کشورهای در حال توسعه به ویژه ایران اهتمام بیشتری نسبت به مقوله پژوهش داشته باشند. چشم انداز بیست ساله و برنامه ششم توسعه نیز نسبت به برنامه های گذشته توجه بیشتری به پژوهش و فناوری دارند لذا باید از ظرفیت های پژوهشی برای توسعه استان و کشور استفاده کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه پژوهش باید تبدیل به گفتمان غالب مراکز علمی و آموزشی شود و در جامعه عمومیت پیدا کند، گفت: روز پژوهش و برنامه های هفته پژوهش و فناوری بیش از پیش در مدارس و دانشگاه ها اطلاع رسانی شود. خوشبختانه امروز مراکز صنعتی و فعالان اقتصادی استان آمادگی همکاری با بخش های پژوهشی را دارند.

زارع با تاکید بر لزوم افزایش تصاعدی برنامه های هفته پژوهش در گیلان نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: دو کمیته «آموزش و پژوهش» به ریاست دانشگاه گیلان و «فناوری و نوآوری» به ریاست پارک علم و فناوری استان ذیل کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان تشکیل شود تا نسبت به جذب اعتبارات یک درصدی پژوهش بهتر از گذشته عمل کنیم.

وی هفته پژوهش را گامی برای توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری دانست و خاطرنشان کرد: باید به تکریم و تجلیل از تخبگان و پژوهشگران برتر گیلان بپردازیم تا فضای استان آکنده از این مهم شود که پژوهش امری مهم در توسعه پایدار است.

استاندار گیلان خواستار تخصیص 40 درصدی اعتبارات پژوهشی استان به پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد شد و گفت: راهبرد سند آمایش گیلان توسعه سبز – آبی است و لذا پژوهشگران را به سمت این راهبرد هدایت کنیم.

زارع با بیان اینکه توسعه سبز – آبی گیلان باید مبنای تصمیم سازی همه مراکز علمی و پژوهشی و جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری قرار گیرد، تاکید کرد: محیط زیست و پسماند از جمله موضوعات مهم استان گیلان است که باید از فرصت هفته پژوهش برای ارتقای شاخص های زیست محیطی استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به تعدد مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی استان گیلان، متذکر شد: از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی استان برای گرامیداشت 28 آذرماه، روز تجلیل از پژوهشگران استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی استاندار گیلان روز پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز دوشنبه در آئین تجلیل از برنامه سازان معارفی ماه رمضان استان خوزستان اظهار کرد: باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد تا بتوانیم در تمام ماه های سال در چهار محور احکام شرعی، قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توجه و تلاش ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به حاضران گفت: اشخاص نقطه مقابل شما و افرادی که تفکرات خاص خود را دارند بر قرآن مانور می دهند، در حالی که قرآن بدون اهل بیت (ع) و اهل بیت (ع) بدون قرآن نیست و این ۲ در عرض یکدیگر هستند.

وی افزود: از نظر و تجربه بزرگانی که در استان هستند استفاده شود و مسجدها به عنوان محور همه محورها قرار داده شود که البته ما نیز به دنبال همین مسأله هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برنامه ای که در ایام ماه مبارک رمضان پخش شد در طول سال انجام شود و چهار محور ذکر شده در مساجد خصوصاً آن مسجدهایی که آمادگی دارند اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه فعالیت مسجدها تنها منحصر به ایام خاصی نباشد، تصریح کرد: نمازهای صبح، ظهر و شب در دستور کار قرار گیرد، مسجدهایی که در این زمینه فعالیت دارند تبلیغ و معرفی شوند، حتی نسبت به مساجدی که در جاده ها قرار دارند و در این خصوص فعالیت دارند اطلاع رسانی صورت گیرد تا افرادی که در جاده هستند و برای اقامه نماز مشکل دارند در جریان قرار گیرند.

کد خبر 6092309

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار