Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@22:43:46 GMT

بیانیه ترامپ درباره عملیات ترکیه در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۸۹۲۸

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، با گذشت چندین ساعت از آغاز عملیات ترکیه در شمال سوریه، رئیس‌جمهور آمریکا با صدور یک بیانیه درباره این عملیات تصریح کرد: «ترکیه یک کشور عضو ناتو، امروز صبح (به وقت واشنگتن) به سوریه تجاوز کرد. ایالات متحده از این حمله حمایت نمی‌کند و این موضوع را به وضوح به ترکیه گفته است که این عملیات، ایده بدی است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دونالد ترامپ در حالی بر عدم تایید عملیات ترکیه در سوریه تاکید کرده که کمتر از سه روز از تماس تلفنی اردوغان با او و فرمان رئیس‌جمهور آمریکا به خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه، این عملیات نظامی آنکارا آغاز شده است

رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه تازه خود درباره عملیات آنکارا بر خروج همه نظامیان آمریکایی از منطقه مورد حمله ترکیه تاکید و اعلام کرد: «هیچ سرباز آمریکایی در این منطقه حضور ندارد».

ترامپ ادامه داد: «من از روز اول ورودم به صحنه سیاسی این موضوع را صراحتا گفتم که من خواهان جنگیدن در این جنگ‌های بی پایان و بی‌معنی نیستم به ویژه آن جنگ‌هایی که به نفع ایالات متحده نیستند».

به گفته رئیس‌جمهور آمریکا، ترکیه متعهد به حفاظت از غیرنظامیان و اقلیت‌های مذهبی شامل مسیحیان شده و همچنین اطمینان داده که هیچ بحران انسانی در نتیجه عملیاتش در شمال سوریه ایجاد نمی‌شود و واشنگتن پیگیر اجرای این تعهد توسط ترکیه خواهد بود

بیانیه ترامپ درباره عملیات ترکیه در حالی صادر شده که برخی از حامیان جمهوری‌خواه او از قبیل: سناتور «لیندسی گراهام» به شدت به موضع دولت او در خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه و «رها کردن کُرد‌های همپیمان آمریکا» تاخته است

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر عملیات ترکیه در شمال سوریه بیانیه ترامپ حمله ترکیه به سوریه چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکایی: اسرائیل در کنترل گذرگاه رفح از خط قرمز بایدن عبور نکرد

مقامات آمریکایی درباره عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در گذرگاه رفح که آن را به کنترل خود درآورد، گفتند، این رژیم در این عملیات از خط قرمزی که رئیس‌جمهور آمریکا تعیین کرده، عبور نکرده است.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با وبگاه خبری آکسیوس مدعی شدند، بر این عقیده هستند که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی برای کنترل بر گذرگاه رفح از خط قرمزی که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا تعیین کرده، عبور نکرده است.

این مقامات همچنین گفتند، واشنگتن در حال بررسی تعلیق محموله‌های سلاح به رژیم صهیونیستی یا محدود کردن استفاده از آن در صورت آغاز عملیات بزرگ در رفح است.

آن‌ها اعلام کردند، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در گفت‌وگوی تلفنی در روز دوشنبه، عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در گذرگاه رفح را بررسی کردند و بایدن نسبت به این عملیات هیچ اعتراضی نکرد.

رژیم صهیونیستی، گذرگاه رفح بین غزه و مصر را تصرف کرده و انتقال کمک‌های بشردوستانه متوقف شده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقامات آمریکایی: اسرائیل در کنترل گذرگاه رفح از خط قرمز بایدن عبور نکرد
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت