Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@02:49:21 GMT

چرا پیاده‌روی اربعین ثواب دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۰۳۹۵

چرا پیاده‌روی اربعین ثواب دارد؟

به گزارش خبرگزاری برنا؛ این حرکت نمادین که قرار است با حضور میلیون‌ها شیعه و عاشق اباعبدالله(ع) برگزار شود، می‌تواند پیام‌های مهمی را در بر داشته باشد. درس‌های زیادی از کربلا را به انسان‌هایی که از دل و جان آماده‌اند، بیاموزد. این مسیر پیش از هرچیز یادآور ستمی است که در مسیر شام بر عمه سادات؛ حضرت زینب(س) گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادآور چگونگی شجاعانه ایستادن در برابر دشمنان اسلام خواهد بود.

خوشا به حال زائرانی که پس از یک پیاده‌روی عاشقانه گنبد مولا و سیدسالار شهیدان را با چشمانی که ناخودآگاه از اشک پر شده، خواهند دید و خوشا به حال کسانی که خستگی راه با فریادهای «یاحسین» از تن‌شان به در خواهد شد.

زیارت امام حسین (ع) به هر شکل و با هر وسیله‌ای که باشد برای انسان ارزشمند و لذت بخش است حال اگر پیاده به این سفر معنوی برویم که ثوابش بیشتر و ارزش آن هم بالاتر است؛ چراکه به این وسیله عشق و ارادت خود را بیشتر نشان می‌دهیم. در احادیث دینی از امام صادق(ع) نقل شده که ایّام زیارت حضرت امام حسین علیه السّلام جزء طول عمر زائر شمرده نشده و از اجل‌شان محسوب نمی‌‌گردد.( شرح این حدیث در کامل الزیارات ترجمه ذهنی تهرانی، ص ۴۴۶ وارد شده است.)

میزبانان نیز منتظرند تا به مسافران‌شان از هر سن و سال و هر قوم و طایفه‌ای که باشند، خوش آمد بگویند.

 

آب. عطش. لبان خشک علی اصغر(ع). مگر می‌شود در مسیر کربلا باشی و این‌ها را به یاد نیاوری و آن‌وقت چگونه می‌توانی وقتی کودکانی خردسال کوزه‌ها پر از آب را تعارفت‌ می‌کنند، با وجود تشنگی بنوشی. اینجا تنها باید نشست و در سوگ شهیدان این خاک گریست.

برخی از زائران با به آغوش گرفتن کودکان‌شان راهی شده‌اند. می‌خواهند عشق به حسین(ع) را از همین کودکی به آن‌ها آموزش دهند، همانگونه که پیران قد خمیده در این راه هرگز کربلا و عاشورا را فراموش نکرده و نمی‌کنند. این‌ها هیچ کدام خستگی راه را نمی‌شناسند.

برخی از کشور ایران پیاده‌روی را از مرز مهران و مرزهایی که به سمت عراق می‌روند شروع کرده‌اند و برخی هم مسیر پیاده‌روی را از نجف تا کربلا طی می‌کنند که حدود ۸۰ کیلومتر است و معمولا در ۳ روز و ۲ شب طی می‌شود.

 بر اساس آن‌چه سایت حج و زیارت اعلام کرده است؛ برای طی کردن این مسیر اطلاعات و دستورالعمل‌هایی به شرح زیر اعلام شده است:

میزان مسافت: ۸۰ کیلومتر. تعداد ستون‌ها: ۱۴۵۲ ستون. فاصله بین هر ستون: ۵۰ متر (۲۰ستون =۱ کیلومتر). زمان لازم برای پیاده روی کل مسیر: ۲۰ تا ۲۵ ساعت (متوسط روزی ۷ تا ۸ ساعت). زمان تخمینی سفر پیاده: ۲ تا ۳ روز. بهترین زمان شروع سفر: ۱۶صفر. انتظار می‌رود در این تاریخ سفر تمام شود: ۱۸ صفر.

مسیر با خیل جمعیت پیاده کاملا مشخص است و فقط کافی است باقی زایران را دنبال کنید؛ از درب ساعت (باب الساعه) حرم حضرت علی (ع) خارج شده و پیاده روی را مستقیم از کنار خیابان امام زین العابدین (ع) یا خیابان امام جعفر صادق(ع) شروع کنید. این مسیرها را مستقیم بروید تا به بزرگراه کربلا برسید. به سمت چپ رفته، جایی که هزاران نفر به صورت پیاده به سمت کربلا در حال حرکت هستند. به آن‌ها ملحق شوید و بعد حدود ۷۵ کیلومتر در ستون ۱۴۵۲ شما به حرم حضرت عباس(ع) خواهید رسید.

دستورالعمل‌های پیاده‌روی:

پیاده‌روی را از طلوع آفتاب آغاز کرده و در مغرب به طور کامل توقف کنید. اولین شب را در یکی از موکب‌ها (کمپ یا حسینیه) در حدود ستون ۵۰۰ و دومین شب را حدود ستون ۱۰۰۰ بگذرانید.

مدت طولانی پیاده‌روی نکنید. هر زمانی لازم بود استراحت کنید. در زمان نماز مغرب جایی را برای خواب بین صدها موکب (کمپ یا حسینیه) پیدا کنید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بزرگراه پیاده روی عراق کربلا برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز ۳شنبه یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین اما روان در سطح پایتخت بودیم.

وی ادامه داد: بار ترافیکی در بزرگراه تهران کرج در هر مسیر غرب به شرق تا مقطع پل آزادگان بدون مشکل و روان، مسیر شهید سلیمانی _ صیاد، بابایی مسیر شرق به غرب _ نیروی زمینی، زین الدین_ روی پل امام علی (ع)، علامه – شقایق در حال حرکت، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون مشکل ترافیکی است.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ترافیک در بزرگرا ههای شیخ فضل الله _ روی پل یادگار سنگین، آبشناسان _ سردار جنگل سنگین، همت _ جنت آباد، چمران _ نهج البلاغه، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله سنگیناست.

سرهنگ شریفی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان به دلیل نقص معبر پر تراکم و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی است و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

سرهنگ شریفی بیان داشت: طرح جناغی ها در معابر بزرگراهی در حال اجراست و این طرح به این منظور انجام می شود که برخی از رانندگان نمی خواهند قوانین را رعایت نمایند و قصد دارند زودتر از بقیه رانندگانی که در انتظار ورود به رمپ ها و خروجی ها حضوری منظم دارند وارد شوند و به قول معروف زرنگی کنند که تیم های پلیس راهور تهران بزرگ، با حضور خود در این مقاطع از این اقدام رانندگان متخلف جلوگیری می کند.

کد خبر 6092675

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم