Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار زنجان روز چهارشنبه در دور دوم سفرهای شهرستانی خود، به ایجرود سفر کرد و در جریان این سفر یک روزه ضمن حضور در ستاد اقتصاد مقاومتی که به طور اختصاصی به مسائل این شهرستان اختصاص داشت، به روستاهای سفیدکمر، خویین و جوقین در ایجرود رفت و از نزدیک با اهالی این روستاها دیدار و گفت و گو کرد. دهگردشی استاندار در شهرستان ایجرود تا شامگاه چهارشنبه به طول انجامید و فتح الله حقیقی با صبر و حوصله پای صحبت روستاییان نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار زنجان در جمع اهالی این روستاها به تلاش مدیران برای حل مشکلات و کاستی ها در روستاها اشاره کرد و گفت: به یاری خدا در آینده طرح های در نظر گرفته شده برای شهرستان ایجرود یک به یک اجرا می شوند.

حقیقی افزود: هماهنگی های لازم برای جبران کاستی ها در ایجرود انجام شده و هدف این است تا روند توسعه در این شهرستان شتاب گیرد.  

شماری از اهالی روستای "سفیدکمر" از سخت گیری بانک در اخذ ضامن برای تسهیلات گلایه داشتند که با دستور استاندار قرار شد موضوع از طریق شورای بانک های استان پی گیری شده و قانون ضامن های زنجیره ای در پرداخت تسهیلات به روستاییان اجرا شود.

همچنین برای مشکل حوضچه فاضلاب و مهار سیلاب در روستای سفید کمر قرار شد فرماندار شهرستان ایجرود و مدیرکل منابع طبیعی استان به همراه مسئولان محلی ضمن بازدید از منطقه، راهکاری را برای رفع این مشکل تا شنبه هفته آینده ارائه دهند.  

روستای سفید کمر ۳۴۷ نفر جمعیت دادر و دربخش حلب شهرستان ایجرود واقع است.

روستای تاریخی" خویین" مقصد بعدی استاندار در دهگردشی در شهرستان ایجرود بود. حقیقی در این روستا از عملیات اجرایی احداث یادمان شهدا بازدید و سپس بوستان گردشگری روستای خویین را افتتاح کرد.  

۱۴۶ میلیون تومان هزینه از محل اعتبار دهیاری روستا، صرف احداث بوستان گردشگری روستای خویین شده است.  

همچنین با حضور استاندار زنجان پروژه مشارکتی آبرسانی روستای خویین نیز به بهره برداری رسید.  

کل اعتبار هرینه شده برای اجرای این طرح ۴۴۰ میلیون تومان است که ۳۸۰ میلیون تومان آن توسط دهیاری و اهالی روستای خویی تامین شده است.  

در سفر استاندار زنجان به روستای خویین، عملیات بهسازی مسیر دسترسی به اثر تاریخی " میل خویین" نیز آغاز شد.  

روستای خویین در زمان حاضر ۲۶۳ نفر جمعیت دارد.  

گفتنی است  "خویین" و "سفید کمر"،   از روستاهای هدف گردشگری در شهرستان ایجرود هستند که آثار تاریخی برجسته و متعددی در آن ها وجود دارد.

روستای جوقین مقصد آخر استاندار زنجان در دهگردشی در ایجرود بود.  

حقیقی با حضور در بین اهالی این روستا، دستوراتی را برای حل مشکل آسفالت معابر روستا و اجرای طرح آبیاری در مزارع این روستا صادر کرد.  

شهرستان ایجرود با مساحت یک هزار و ۸۲۹ کیلومتر مربع در ۳۵ کیلومتری جنوب شهر زنجان واقع است. این شهرستان حدود۳۷ هزار نفر جمعیت دارد که ۹۱ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

روستای جوقین بالغ بر سه هزار نفر جمعیت دارد و در بخش مرکزی شهرستان ایجرود واقع است.  

۳۰۸۸/۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایجرود فتح الله حقیقی توسعه روستایی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان با تأکید بر آگاهی دقیق از مشکلات جامعه ایثارگری و حل به موقع آن گفت: خانواده شهدا و ایثارگران پرچمداران دفاع از نظام هستند و توجه به مطالبات آنان ضروری است.

علی رزازی، با بیان اینکه جلسات شورای هماهنگی امور ایثارگران باید خروجی مشخصی در جهت پاسداشت جایگاه ایثار و شهادت داشته باشد، افزود: باید همه اهتمام بر حل مشکلات این جامعه متمرکز شود.

رزازی، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مقام و منزلت شهید مبنی بر اینکه خون مطهر شهید حقانیت جمهوری اسلامی را بر جبین تاریخ ثبت کرد، گفت: اگر امروز شاهد امنیت و پیشرفت کشور هستیم مدیون و مرهون خون مطهر شهدایی است که در راه وطن و انقلاب جانفشانی کردند و باید حرمت این خونها حفظ شود.

وی، اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را قانونی برای خدمت به این جامعه دانست و با اشاره به جایگاه برجسته ایثارگران افزود: خانواده شهدا و ایثارگران به جهت درک شرایط، نقش مهمتری در شناسایی و حل مشکلات این بخش از جامعه برعهده دارند.

رزازی، با بیان اینکه استاندار آذربایجان‌غربی همواره بر رفع مشکلات جامعه ایثارگری تأکید دارد، اظهارکرد: در آذربایجان‌غربی از نخستین روز استقرار دولت مردمی مطالبات مردم در اولویت قرارگرفته و استاندار در سفرهای متعدد همراه معاونان خود و مدیران دستگاههای اجرایی به شنیدن صحبت های مردم و مشکلاتشان پرداخته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برنامه دیدار با خانواده شهدا باید با جدیت ادامه یابد و در کنار این دیدارها گرهی از مشکلات خانواده های شهدا نیز گشوده شود.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود