Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:04:54 GMT

۱۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان قزوین مسدود شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۰۹۳۳

۱۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان قزوین مسدود شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با اشاره به اهمیت مقابله با برداشت‌های غیرمجاز آب از سوی متخلفان گفت: با همکاری دستگاه قضایی قزوین ۱۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان شناسایی و مسدود شد. ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، یدالله ملکی‌پور عصر امروز در مجمع فعالین حوزه محیط زیست استان قزوین که با حضور حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری قزوین، محمد قاسمی دادستان قزوین، حسن عباس‌نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین در طی چند سال اخیر روزهای سختی در حوزه منابع آبی سپری کرد  متاسفانه شاهد پایین آمدن سریع حجم آب‌های زیرزمینی در استان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی‌پور بیان کرد: با این حال با عزمی جدی که در حوزه مدیریت منابع آبی در کشور ایجاد شد با شناسایی و انسداد چاه‌های آب غیر مجاز استان قزوین از هدر رفت منابع آبی استان جلوگیری به عمل آمد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: همین فعالیت به ظاهر ساده توانست تاثیر زیادی بر احیاء سفره‌های زیرزمینی استان داشته باشد و از سوی دیگر امکان آب دزدی را از بین ببرد.

وی گفت: در حال حاضر 5 هزار و 600 حلقه چاه آب مجاز در استان قزوین وجود دارد که با نصب کنتورهای هوشمند میزان آب برداشته شده از این چاه‌ها کنترل و از استفاده بیش از حد این منابع آبی جلوگیری می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: براساس برآوردها میزان مصرف آب در استان قزوین به سالانه 2 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب رسیده که بیش از 91 درصد مصرف آب استان در حوزه کشاورزی هزینه می‌شود و قطعا استفاده از روش‌های نوین آبیاری می‌تواند در کاهش این میزان آب جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه با بارش‌های امسال تالاب الله‌آباد قزوین بعد از سال‌های طولانی آبگیری شد که بیش از هفت هزار هکتار آبگیری در این تالاب اتفاق افتاد که امیدها را برای آبگیری دائمی این تالاب زنده کرد.

تاکید امام جمعه اردبیل بر توجه به محیط زیستهشدار محیط زیست؛ میانکاله با لایروبی نابود می‌شودنگرانی از تلاش پنهان سازمان محیط زیست برای تغییر آیین‌نامه قانون شکار و صید


ارائه آموزش‌های محیط زیستی باید همگانی شود

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به لزوم ارائه آموزش‌های محیط زیستی در کشور اظهار داشت: بخشی از مشکلات موجود در عرصه محیط زیست و بی توجهی مردم به مسائل این حوزه به دلیل نا آگاهی است و این مسئله لزوم ارائه آموزش‌های همگانی را می‌رساند.

قدرتی  بیان کرد: اگر بتوانیم این آموزش‌ها را در مدارس، مساجد، بین مردم و گروه‌های مختلف سنی ارائه کنیم قطعا بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد.

رئیس کل دادگستری قزوین گفت: اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی باید برای مردم تبیین شود تا برای حفظ این منابع طبیعی و محیط زیستی همراه ما باشند.

حجت الاسلام قدرتی افزود: بدون محیط زیست و منابع طبیعی نمی‌توان انتظار جامعه‌ای سلامت و ایمن را داشت و قطعا باید برای حفظ این دارائی ارزشمند با عزمی ملی و روحیه‌ای جهادی تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: محیط زیست سرمایه‌ای جمعی برای همه ماست و قطعا با متخلفین و سودجویان در این خصوص برخورد خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اگر می‌خواهیم آینده‌ای روشن روی زمین داشته باشیم نیاز است تا با حساسیت در حوزه حفاظت از محیط زیست گام برداریم و مسئولین استانی را نیز در این مسیر با خود همکار کنیم.

قدرتی تصریح کرد: توسعه و آبادانی نباید به قیمت نابودی زیستگاه‌های بشری و جانوری تمام شود و این اجازه را به متخلفین نخواهیم داد.

انتهای پیام/ز

R41364/P/S6,63/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است