Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:15:53 GMT

مشارکت پژوهشگران در توسعه سبزآبی گیلان ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۱۲۳۷

مشارکت پژوهشگران در توسعه سبزآبی گیلان ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر،  ارسلان زارع شامگاه چهارشنبه در نخستین کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری گیلان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد با اشاره به نقش مهم پژوهش در توسعه کشورها، اظهار کرد: بکار بردن طرح‌های پژوهش در راستای سند آمایش سرزمینی به توسعه استان گیلان کمک می کند.

وی در ادامه ایران را کشوری در حال توسعه عنوان کرد و با تأکید بر لزوم توجه به تحقیق و پژوهش، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات در راستای اعتلای نقش و جایگاه پژوهش در توسعه کشور به ویژه استان گیلان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه در گذشته توجه زیادی به حوزه پژوهش در سند چشم انداز و اسناد بالادستی شده است، افزود: در هفته پژوهش باید برنامه‌ها با محتوای پژوهشی و با دعوت و تجلیل از نخبگان پژوهشی در استان گیلان مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های پژوهشی باید با توجه به نیاز استان گیلان و در راستای توسعه و سند آمایش سرزمینی انجام شود، تصریح کرد: باید از پژوهشگران بخواهیم در راستای توسعه سبزآبی گیلان وارد عرصه شوند.

زارع با تأکید بر لزوم تشکیل دو کمیته آموزش و پژوهش و فناوری و نوآوری به ترتیب به ریاست دانشگاه گیلان و پارک علم و فناوری، بیان کرد: ستاد پژوهش شهرستانی نیز به ریاست فرمانداران باید تشکیل شود.

وی با بیان اینکه انجام پژوهش و تحقیق در راستای حل مشکلات و نیازمندی‌ها استان گیلان زمینه حل مشکلات را فراهم می کند، ادامه داد: یکی از موضوعات ستاد اقتصاد مقاومتی پسماند و محیط زیست است پژوهش می تواند در ارتقای شاخص‌های فرهنگی و توجه مردم به حفظ محیط زیست بسیار مهم است.

کد خبر 4742586

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع طرح های پژوهشی استانداری گیلان اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین گردشگری شیراز بیرجند شهرکرد نیروی انتظامی یاسوج استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای