Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:10:10 GMT

فساد در جمهوری اسلامی سیستماتیک نیست اما هست

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۱۴۳۵

فساد در جمهوری اسلامی سیستماتیک نیست اما هست

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در بیست و سومین جلسه عمومی شورای عالی استان ها که در محل مجلس قدیم برگزار شد، افزود: به عنوان مدیران این نظام هیچ فسادی از ما پذیرفته شدنی نیست، باید خودمان را بسنجیم حتی کم آن هم زیاد است.

وی ادامه داد: این طور نیست که تبلیغ می شود که همه فاسد هستند؛ این موضوع ظلم به مدیران است، فساد در ایران سیستماتیک نیست اما هست و کم آن هم زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی اژه ای گفت: باید با آن برخورد شود تا جایی که هر دستگاه خودش از ابتدا با فساد برخورد کند و نگذارد به دستگاه های دیگر برسد.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: حراست ها در سازمان ها و نهادها کلی بودجه می گیرند؛ بنابراین خودشان دستگاه های ذیربط خود را بررسی و کنترل کنند. اگر حراست ها و بازرسی های داخلی کار کنند، نوبت به دیگر دستگاه ها و دستگاه قضا نمی رسد.

وی افزود: به هیج وجه قوه قضاییه یا شهرداری ها یا شوراها در هر جایی که بشنود کسی مشکل دارد، خوشحال نمی شوند، باید دلمان بسوزد و از اینکه کسی بخواهد به ته دره برود، باید جلوگیری کنیم.

محسنی اژه ای تصریح کرد: باید با فساد مبارزه کنیم؛ اینکه چقدر پرونده در این خصوص تشکیل شده است و چه مقدار محکوم قطعی شده اند، در نظر داریم.

وی اضافه کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ و همان طور ماه های ابتدایی سال ۹۸ از مجموعه شوراها عدد پرونده ها بالا بود، باید فکری کرد و اگر نه به جایگاه آنها لطمه می زند و باید شورای عالی استان ها که به نوعی مجلس محسوب می شود و تصمیماتش هم به نوعی قانون است، باید از این ظرفیت خود استفاده کند.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: بنا داریم که با همه دستگاه ها گفت و گو کنیم تا بتوانیم همدیگر را کمک کنیم. در این خصوص قانون رشوه و اختلاس مربوط به سال ۱۳۶۷ است و اگر نیازی داشته باشد، مواردی از آن تغییر یا اصلاح شود.

ادامه دارد...

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فساد غلامحسین محسنی اژه ای قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آوای وعده صادق در صدا و سیمای قم نواخته شد

نماهنگ وعده صادق با موضوع حماسی و در حمایت از سیلی محکم سپاه جمهوری اسلامی ایران در مقابله با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه به تهیه کنندگی جواد فلاحتی، شعر شایا تجلی، آهنگسازی رضا سقفی، تنظیم و میکس معین ادیم و خوانندگی سعید کشاورز در واحد شعر و موسیقی و سرود صداوسیمای مرکز قم تولید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • آوای وعده صادق در صدا و سیمای قم نواخته شد
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • برپایی میز تخصصی ناشران ارتش جمهوری اسلامی