Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:01:22 GMT

۱۷۵واحدسیلزده در روستای چم‎مهر پلدختر تعمیر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۱۶۷۲

۱۷۵واحدسیلزده در روستای چم‎مهر پلدختر تعمیر شد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا مسعود رضایی در حاشیه بازدید از روند بازسازی این روستا افزود:‌ واحدهای احداثی در سه سایت مجزا ساخته می شوند و ۱۱۲ منزل مسکونی به دلیل قرارگرفتن در حریم و بستر رودخانه جابجا شده اند.

وی اظهار داشت: عملیات طراحی، تفکیک و آماده سازی زمین خریداری شده در روستای چم مهر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به انجام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: بیش از ۴۳ هزار متقاضی دریافت تسهیلات بازسازی، معادل ۹۵ درصد خسارت‎دیدگان از سیل فروردین ماه به بانک‎های عامل معرفی شده اند.

 رضایی افزود: ۴۶ هزار و ۶۶۹ سیلزده لرستانی متقاضی دریافت تسهیلات  و کمک های بلاعوض بودند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۲۴ نفر واجد شرایط دریافت وام احداثی و ۲۰ هزار و ۴۹۰ متقاضی واجد شرایط تسهیلات تعمیری هستند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ویژه واحدهای تجاری به یکهزار و ۴۴۶ واحد پرداخت می شود اظهار داشت: تاکنون بیش از ۴۳ هزار نفر به بانک های عامل معرفی که ۳۴ هزار و ۱۶۱ مورد موفق به عقد قرارداد شده و از این تعداد ۳۳ هزار و ۹۲۶ نفر تسهیلات را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: تمام تسهیلات بلاعوض به مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان نیز تامین شده و تخصیص یافته است.

رضایی تصریح کرد: تاکنون آواربرداری ۱۰ هزار و ۱۶۹واحد، پی کنی ۹ هزار و ۸۷۹، آرماتوربندی ۷هزار و ۲۵۷، اسکلت بندی پنج هزار و ۲۹۰، دیوارچینی سه هزار و ۳۷۱ و سفت کاری ۷۵۷ واحد به پایان رسیده است.

یکی از مناطقی که به شدت تحت تاثیر سیل قرار گرفت و از همان روزهای آغاز وقوع این حادثه حجم خسارتش بالا بود، روستای چم مهر از توابع پلدختر است.

دهستانی با میانگین ۳۰۰ تا ۳۲۰ خانوار که در ۲۰ کیلومتری بعد از پلدختر به سمت دره شهر واقع شده و به دو روستای چم مهر پایین و بالا شهرت دارد.

"چم" در مفهوم محلی به معنای پیچ و چرخش است و چم مهر نیز در محل قوس و جای چرخش رودخانه واقع شده که به دلیل شدت و قدرت آب در این محل، خسارات بسیاری را متحمل شد به نحوی که بسیاری از ساختمان های این روستا به طور کامل محو شدند و مابقی  نیز تا سقف خانه، از گل و لای و آوردهای رودخانه پوشیده شد.

سیل فروردین ماه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت های لرستان خسارت زد.

۷۲۶۹/۶۰۵۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل پلدختر بنياد مسكن انقلاب اسلامی بازسازی منازل مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۱۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر

فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر از کشف جسد غرق شده جوان ۲۸ ساله اهل شهرستان پلدختر در رودخانه سیمره بخش ماژین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از پایگاه خبری پلیس، کرم حسنی اظهار کرد: پس از اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر پیدایش جسد مردی در کنار رودخانه سیمره در بخش ماژین، بلافاصله عوامل گشت انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران انتظامی مشخص شد مرد جوانی پس از غرق شدگی در کنار رودخانه افتاده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر با بیان اینکه با تحقیقات پلیس هویت جسد شناسایی شد، ادامه داد: در تحقیقات پلیس مشخص شد جسد مربوط به جوان ۲۸ ساله، اهل شهرستان پلدختر است که در داخل رودخانه دچار حادثه و غرق شده است.

حسنی با اشاره به اینکه جسد جهت تحقیقات بیشتر تحویل نیروی انتظامی شهرستان پلدختر داده شد، گفت: با توجه به فصل گرما و حضور نوجوانان و جوانان در کنار رودخانه‌ها، ضرورت دارد شهروندان از شنا کردن در مناطق پرخطر پرهیز کنند و والدین نیز فرزندان خود را از خطرات شنا در رودخانه‌ها آگاه سازند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

کد خبر 748839

دیگر خبرها

  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است