Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه جدید ایران و چین برای گسترش همکاری‌های گمرکی و تسهیل تجارت در دیدار سفیر چین در تهران با رییس کل گمرک ایران بررسی و سفیر چین در تهران تاکید کرد که چین خواستار گسترش مناسبات تجاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه جدید ایران و چین برای گسترش همکاری‌های گمرکی و تسهیل تجارت در دیدار سفیر چین در تهران با رییس کل گمرک ایران بررسی و سفیر چین در تهران تاکید کرد که چین خواستار گسترش مناسبات تجاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای جلسه مهدی میراشرفی رییس کل گمرک ایران با اشاره به روابط قوی تجاری بین دو کشور ایران و چین به طرح پیشنهاداتی جهت تقویت هرچه بیشتر تبادلات تجاری پرداخت.

وی با طرح پیشنهاداتی نظیر تبادل اطلاعات گمرکی در قالب آموزش کارکنان طرفین، تقویت مقوله جاده ابریشم، ایجاد دروازه تجارت مشترک، استفاده از تجارب مفید دو کشور، تبادل تصاویر ایکس ری از سوی دو طرف و بسیاری مسائل دیگر پیشنهاد داد جهت دستیابی به نتایج بهتر و سریع تر هر شش ماه یکبار نشستی با حضور مسئولان مربوطه دو طرف برگزار شود.

در ادامه نیز سفیر چین در ایران با تقدیر و تشکر ویژه از گمرک ایران و مسئولان آن تاکید کرد: از جمله بزرگ‌ترین شرکای تجاری چین کشور ایران است که سالیانه صادرات و واردات کالاهای زیادی بین دو کشور انجام می گیرد، بنابراین گسترش این روابط جزو مسائل پُر اهمیت برای کشور چین است و  تمام تلاش خود را در جهت هر چه بهتر کردن روابط خواهیم کرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین مسجد شیراز پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اصفهان مواکب الاتحاد ایران و چین گمرک چین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر آمارهای منتشرشده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته، ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل، ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

براساس این گزارش، مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر 6093986 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور