Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@16:02:21 GMT

باید چرخه تجاری‌سازی فناوری نانو کامل شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۲۴۰۲

باید چرخه تجاری‌سازی فناوری نانو کامل شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مراسم افتتاحیه بزرگترین رویداد فناوری کشور، اظهار کرد: فناوری نانو جزو علومی است که محققان کشور در آن پیشتاز هستند بر این اساس از پنج سال گذشته بر روی تجاری‌سازی نانو فناوری متمرکز شده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر تلاش داریم تا از فعالیت‌های پژوهشی محصولی خارج کنیم، باید تولید این محصول براساس سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان این‌که با پول دولت نمی‌توان محصول پژوهشی تحویل جامعه داد، خاطر نشان کرد: اگر بستر ورود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به امر پژوهش ایجاد شود، قادر خواهیم بود تا محصولات زیادی را تولید کنیم.

ستاری علومی مانند نانو و بیوتکنولوژی را از جمله فناوری‌هایی است که موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر ما نمی‌توانیم از پژوهشگاه‌های دولتی محصولی دریافت کنیم.

وی با اشاره به اقدامات پژوهشگاه نیرو برای توسعه فناوری، یادآور شد: پژوهشگاه نیرو تلاش دارد تا با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها مشکلات موجود در صنعت نیرو را برطرف کند و از نظر ما روش پژوهشگاه نیرو روشی قابل قبول برای توسعه فناوری خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که بخش دولتی نباید وارد حوزه پژوهش شود، خاطرنشان کرد: نیروهای انسانی متخصص در شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و استارتاپ‌ها هستند، از این‌رو دیگر لازم نیست پژوهشگاه‌ها اعتبارات خود را در این راستا هزینه کنند، بلکه باید بسترسازی‌هایی را صورت دهند تا بخش خصوصی وارد عرصه‌های پژوهش شوند.

ستاری با اظهار امیدواری از این‌که سایر وزارتخانه‌ها از الگوی پژوهشگاه نیرو برای توسعه فناوری تبعیت کنند، خاطر نشان کرد: تا چرخه تجاری‌سازی عمل نکند، ما قادر نخواهیم بود که در حوزه مقاله توسعه ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر این‌که با پول دولت نمی‌توان مقاله تولید کرد، خاطرنشان کرد: برای ارتقاء در این بخش نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در امر پژوهش هستیم.

انتهای پیام/

169 / 320 نمایشگاه فناوری نانو تولید صادرات دانش بنیان زیست فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نمایشگاه فناوری نانو تولید صادرات دانش بنیان زیست فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی

امیرعبداللهیان در اجلاس سازمان همکاری اسلامی: افکار عمومی جهان و بویژه جهان اسلام قویاً از ما انتظار دارند تا در نتیجه این اجلاس سران، توصیه و اقدامات مهمی داشته باشیم شامل:

۱- تاکید بر برقراری آتش‌بس فوری، کامل، بی‌قید و شرط و دائم در تمام مناطق غزه از جمله  در رفح و حتی کرانه باختری؛

۲- رفع کامل محاصره انسانی غزه؛

۳- تبادل اسرا؛

۴- موظف ساختن رژیم اسراییل به خروج فوری، کامل و غیرمشروط تمامی نیرو‌های نظامی و تجهیزات آن‌ها از غزه و تضمین بین المللی بازگشت امن مردم به مناطق و اماکن خود؛

۵- اعمال تحریم فوری تسلیحاتی و تجاری علیه رژیم اسراییل؛

۶- حمایت از قرار موقت الزام آور دیوان بین الملل دادگستری و فراهم ساختن زمینه محاکمه و مجازات تمامی آمران، عاملان جنایات اسرائیل. برای تضمین صلح و امنیت در منطقه و جهان اسلام، باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت