Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل بیمه سلامت گلستان با اشاره به آغاز اجرای طرح بیمه سلامت اجباری از ابتدای آبان ماه امسال گفت: برآوردها گویای این است که ۵ تا ۶ درصد جمعیت استان گلستان فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند. ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مهرداد کمانگری پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهارداشت: آیین‌نامه اجرایی پوشش همگانی بیمه سلامت از طریق ارزیابی وسع در ابتدای شهریورماه امسال به تصویب رسید و اجرای آن به وزارتخانه‌های بهداشت و تعاون ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، بیمه همه کسانی است که تا کنون تحت پوشش هیچ بیمه درمانی قرار نداشته‌اند. برآوردهای اولیه نشان می‌دهد حدود 10 درصد جمعیت کشور فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند و این برآوردها در استان بین 5 تا 6 درصد است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان ادامه داد: براساس این آیین‌نامه بیمه سه دهک اول رایگان خواهد بود و دهک چهارم نیز 50 درصد حق‌بیمه که مبلغ 24 هزار و 200 تومان برای هر ماه است را پرداخت می‌کنند. همچنین از دهک پنجم به بعد نیز بیمه‌شدگان باید حق بیمه را به صورت کامل پرداخت کنند.

بیمه سلامت کرمان 100 میلیارد تومان ‌به موسسات درمانی و پزشکان ‌بدهی دارد ‌مدیرعامل بیمه سلامت: دولت تمام هزینه‌های بیمه دهک‌های اول تا سوم را در بیمه سلامت پرداخت می‌کندخدمات 14 میلیارد تومانی بیمه سلامت به روستائیان استان کرمان

وی گفت: مددجویان نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) که از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند مشمول ارزیابی وسع نیستند اما همه کسانی که از بیمه رایگان سلامت استفاده می‌کنند مانند روستاییان و بیمه سلامت همگانی و غیره براساس ارزیابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهک‌بندی می‌شوند.

کمانگری خاطرنشان کرد: همه کسانی که تا کنون تحت پوشش بیمه هیچ سازمان بیمه‌گری قرار نداشتند می‌توانند از ابتدای آبان ماه به سامانه جامع رفاه و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت در تمامی شهرها مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی اظهارداشت: کسانی که ارزیابی وسع جزو سه دهک اول که بیمه آنان رایگان است، قرار نگیرند تا فروردین ماه سال آینده و تا زمانی که دفترچه درمانی آنان اعتبار دارد می‌توانند مانند قبل از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان در ادامه به برنامه‌های هفته بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: در این هفته که از 3 آبان ماه آغاز می‌شود برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: بازدید از مراکز سلامت، برپایی نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری میزگردهای رادیویی و تلویزیونی، نواختن زنگ سلامت در مدارس، برگزاری مسابقات ورزشی، هنری و فرهنگی، همایش بیمه سلامت و تقدیر از برخی شرکای کاری و غیره از برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.

وی افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.

رضایی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان