Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:49:57 GMT

سه هزار مصدوم در خمین امدادرسانی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۲۸۴۱

سه هزار مصدوم در خمین امدادرسانی شد

«علی صفدری» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: یک‌هزار و ۵۶۵ نفر از این مصدومان در ماموریت‌های امدادی برای پیگیری امور درمانی به بیمارستان اعزام شدند و بقیه درمان در محل داشتند.

وی توضیح داد: ۲۵ هزار و ۷۵۰ تماس امسال با اورژانس خمین برقرار شد که ۴۵ درصد آن مزاحمت تلفنی بود.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خمین  ادامه داد: یک‌هزار و ۸۱۴ مأموریت فوریت پزشکی امسال در خمین ثبت شد که ۷۲۳ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفدری افزود: ۲۸۶ مورد از ماموریت‌های پیش‌بیمارستانی نیمه نخست  امسال این شهرستان مربوط به تصادف شهری و ۹۱۹ مربوط به حوادث رانندگی جاده‌ای بوده است که در مجموع خدمات‌رسانی امدادی به ۲ هزار و ۹۸ مصدوم جاده ای انجام شده است.

وی شمار فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی شهری و جاده‌ای خمین را از ابتدای امسال ۱۰ نفر عنوان کرد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خمین عنوان کرد: میانگین زمان حضور عوامل امدادی اورژانس در مأموریت‌های درون شهری هشت دقیقه و در جاده‌ها کشور حدود ۱۴ دقیقه است که این شاخص برای خمین به ترتیب ۶ و هشت دقیقه است.

مرکز فوریت‌های پزشکی خمین با ۲۱ نیروی انسانی دارای یک مرکز اپراتوری، یک پایگاه شهری، ۲ پایگاه جاده‌ای و سه دستگاه آمبولانس فعال است.

خمین واقع در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.

/۶۰۱۳/۷۲۷۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی خمین امداد و نجات بهداشت و درمان سازمان اورژانس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند

رئیس سازمان اورژانس کشور از مصدومیت بیش از ۱۳۰۰ تن و مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث رخ داده طی هفته گذشته در کشور خبرداد.

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حوادث مهمی که در هفته گذشته در کشور رخ داده است، گفت: از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه امسال، ۵۷۸ حادثه ویژه به اورژانس کشور ارجاع داده شد که نسبت به هفته گذشته، افزایش ۳۱ درصدی را شاهد هستیم. از این تعداد حوادث، ۱۵۸ حادثه ترافیکی و ۴۲۰ حادثه غیرترافیکی داشتیم که به ترتیب کاهش چهار درصدی و افزایش ۲۱ درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در این بازه زمانی، ۱۳۵۹ نفر نیز مصدوم شدند.همچنین ۱۷۸ نفر جان خود را از دست دادند. 

میعادفر با اشاره به جزئیات حوادث ترافیکی گفت: در مجموع ۲۷ درصد حوادث اعلام شده به اورژانس از نوع ترافیکی بودند اما ۶۲ درصد زخمی‌ها مربوط به همین ۲۷ درصد حوادث ترافیکی است.

وی درباره مصدومانی که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند نیز افزود: ۱۱۸۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند که ۵۹ درصد از مصدومان انتقالی را مصدومان تصادفات تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین ۱۷۷ نفر در محل خدمات درمانی دریافت کردند که ۸۱ درصد از آن ها مجروحان تصادفی بودند که در مجموع ۱۴۳ نفرند.

میعادفر گفت:طی هفته گذشته، ۳۵ مورد زمین لرزه رخ داد که بزرگترین آن در اولین روز اردیبهشت ماه، به شدت ۴.۲ ریشتر در خوی رخ داد که خوشبختانه خسارتی بر جای نگذاشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن