Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان گفت: هیئت دولت روز گذشته با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آغاز زهکشی ۳۵ هزار هکتار از اراضی استان موافقت کرد. ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی حق‌شناس پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی استان گلستان اظهارداشت: این استان ظرفیت‌های خوبی از جمله کشاورزی، گردشگری و طبیعت‌گردی و حتی صنعتی دارد که شکوفایی آنها می‌تواند توسعه اقتصادی استان را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در بخش کشاورزی همچنان درگیر خام‌فروشی هستیم که علت اصلی آن عدم ایجاد صنایع تبدیلی متناسب با ظرفیت‌های استان است.

استاندار گلستان به موافقت هیئت وزیران برای اجرای زهکشی در 35 هزار هکتار از اراضی استان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته 50 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شد که عملکرد آن را در سیل امسال دیدیم. روز گذشته نیز هیئت دولت برای آغاز زهکشی در 35 هزار هکتار از اراضی استان با اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار موافقیت کرد.

اشتغالزایی برای 12 هزار نفر با اجرای طرح شبکه‌ آبیاری زهکشی خداآفرین/ اجرای بزرگترین سنترپیوت جهان در ایرانیوسف نژاد: طرح زهکشی اراضی شمال کشور دارای پیوست بودجه‌ای ملی شود‌‌تحلیل منطقی از طرح جامع زهکشی اراضی زراعی شمال کشور ارائه شود

حق‌شناس زهکشی اراضی و لایروبی رودخانه‌ها را جزو پروژه‌های اقتصادمقاومتی در استان برشمرد و گفت: حدود 200 کیلومتر از رودخانه‌های استان از زمان وقوع سیل تا الان لایروبی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌ها در صورت تکمیل می‌توانند زمینه برخورداری تعداد زیادی از مردم را فراهم کنند و در کشاورزی و صنعت موثر باشند. در ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی استان تا کنون 19 پروژه به عنوان اولویت مشخص شد که یکی از آنها تکمیل سد نرماب خواهدبود.

وی ادامه داد: استحصال ید، پرورش کرم ابریشم و تولید کاغذ از کربنات کلیسم نیز از دیگر پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان است که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور نیز دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر یکشنبه در حاشیه واگذاری اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن در جنوب استان بوشهر اظهار کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین مسکن افراد کم درآمد، اسناد مالکیت ۲ پلاک جمعاً به میزان ۸۷۴ هکتار که به مدت ۱۸ سال با پلاک‌های مجاور، تداخل داشته صادر شد.

وی افزود: پس از رفع تداخل، اسناد آن در کمترین زمان در ثبت شهرستان عسلویه، ثبت و اسناد آن صادر و به متقاضیان واگذار شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون اسناد مالکیت ۱۴۷۴ هکتار زمین دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است.

وی گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات مستمر صورت گرفته، استان بوشهر در بین استان‌های کشور، رتبه نخست در صدور اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن را کسب کرده است.

کد خبر 6090982

دیگر خبرها

  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان