Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:48:48 GMT

بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به کمک وزارت صنعت بیایند

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۳۲۷۱

بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به کمک وزارت صنعت بیایند

به گفته دبیر انجمن همگن قطعه‌سازی، تنها مشکل در اجرایی شدن میزهای تعمیق ساخت داخل قطعات، کمبود نقدینگی و محدود بودن منابع سرمایه‌گذاری است؛ لذا لازم است برای رفع این مشکل بانک مرکزی با وزارت صنعت همکاری‌های لازم را کرده تا برگزاری این میزها، بی‌تاثیر نباشد.

به گزارش ایسنا، از حدود چند ماه پیش برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل آغاز شد که  پس از برگزاری دومین میز در هفته‌ای که گذشت با قراردادهایی که بین ساپکو، مگاموتور و سازه‌گستر امضا شد، در مجموع ۷۷ قطعه خودرویی در داخل تولید می‌شود که ۱۷۵ میلیون یورو کاهش را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رابطه با روند اجرایی برنامه‌های داخلی‌سازی قطعات خودرو، آرش محبی‌نژاد- دبیر انجمن دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمبود نقدینگی مهمترین مشکل اجرای برنامه‌های تعمیق ساخت داخل قطعات خودرویی است. این موضوع تنها با همکاری و یاری بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت حل می‌شود. انقدر این همکاری ضروری است که درصورت عدم همکاری این نهادها و کمک بانک مرکزی، برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل بی ثمر می‌مانند.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی این حوزه  جذب سرمایه‌گذاری است و منابع سرمایه‌گذاری به شدت محدود هستند، گفت: این منابع کفاف برنامه‌هایی همچون تعمیق داخلی‌سازی قطعات را نمی‌دهد؛ لذا لازم است در این زمینه از سوی دولت حمایت‌های لازم صورت گیرد. ضمن اینکه خودروسازان نیز در این طرح‌ها مشارکت کرده و سرمایه‌های سرگردان مردمی را به سمت این صنعت جذب کنند.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد:  از وزیر صنعت نیز درخواست شده با ارائه بسته‌های تشویقی، سرمایه‌گذاران و سرمایه‌های مردمی را برای حضور در این بخش جذب کند.

محبی‌نژاد با اشاره به ۱۲ قطعه‌ای که پس از برگزاری میز نخست تعمیق داخلی‌سازی به تولید انبوه رسیده‌اند، ابراز امیدواری کرد:  با برگزاری این میزها و حمایت وزارت صنعت، در آینده میانگین عمق ساخت داخل خودروهای تولیدی به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید. با برگزاری میز پنجم تا پایان امسال، عمده قطعات کلیدی که انباشت خودروهای ناقص در کف کارخانجات خودروسازی را به دنبال داشتد داخلی سازی شده و شاهد تجاری شدن خودروها می‌شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انجمن همگن قطعه سازی قطعه سازی داخلی سازی قطعات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

کد خبر 6097169

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • جایگزین اسکناس کیلویی
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است