Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس صالحی ظهر پنج شنبه در دیدار با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با تاکید بر اینکه باید جایگاه مرجعیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز و استان ها حفظ شود به گونه ای که سایر نهادها احساس کنند که با نهاد درجه یک مواجه هستند، اضافه کرد: کارکرد و جایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای ملی و استانی تعریف خودش را آن طور که باید پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نگاه کوتاه مدت به تغییراتی بودجه ای را ممکن ندانست و درعین حال اعلام کرد: کارهایی انجام می دهیم که جایگاه وزارت فرهنگ در مرکز و استان جایگاه مناسبی پیدا کند و موقعیت هایی ایجاد شود که به این جایگاه مهم دست یابیم.

صالحی با اشاره به اینکه همیشه چانه زنی راه حل نیست بلکه کارکردها مقدم بر چانه زنی است، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای اطلاع رسانی و ادارات کل به عنوان دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان ها مشخص شود و در فضای مجازی راهبری شورای اطلاع رسانی استان ها شکل گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری این مطلب که تفاهم نامه با سازمان فضای مجازی امضا شد و ادارات کل رئیس کمیته های فضای مجازی استان ها خواهند بود، اضافه کرد: اگر در ادارات کل بتوانیم فضای مجازی را به عنوان ستاد و قرارگاه در نظر بگیریم در دهه آینده، تاثیر گذار خواهیم بود و اگر بتوانیم خوب در این فضا جایگاه داشته باشیم، تصور گذشته حذف می شود.

وی با تاکید بر اینکه در تفاهم نامه ای که روز گذشته منعقد شد، ۹۴۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های فرهنگی استان طی مدت ۲ سال در نظر گرفته شد، اضافه کرد: این اتفاق باعث می شود تا به نحوی فرصت های بهتری را فراهم شود.

صالحی همچنین بر لزوم آمایش استان ها بر اساس مساحتی، جمعیتی، ظرفیت فعالیتی و شهرستانی تاکید کرد و گفت: مهمترین مسئله امروزه که باعث کوچ هنرمندان و فرهنگوران از شهرستان به مرکز استان و یا از مرکز استان به تهران می شود، بحث معیشتی، اشتغال و اقتصاد فرهنگ و هنر است که با طرح هایی همچون گذرهای فرهنگ و هنر و شهرهای خلاق نسبت به حل آن اقدام می کنیم که در شیراز گذر فرهنگ و هنر یک و ۲ آماده افتتاح است.

کد خبر 4742774

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عباس صالحی اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین گردشگری شیراز بیرجند شهرکرد نیروی انتظامی استانداری سمنان زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت معصومه حائری (عروس امام خمینی (ره)) را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

در گذشت بانوی مومنه سرکار خانم معصومه حائری را به خاندان‌های معزز و مکرم امام راحل (ره)، حائری یزدی و فرزندان گرامی‌شان تسلیت عرض می‌کنم.

مجاهدت این بانوی گرامی در همراهی با آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی(ره)  در سال‌های مبارزه و تبعید، ان شاءالله توشه و همراه مناسبی برای سفر آخرتشان خواهد بود."

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام