Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:46:01 GMT

۳۶۱ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌شرقی ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۳۴۹۰

۳۶۱ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌شرقی ثبت شد

محمد اشجعی، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال آبی ۹۶-۹۷ حدود ۴.۲ درصد افزایش یافته است، افزود: میزان بارش در سال آبی ۹۶ - ۹۷ حدود ۳۴۶.۸ میلی متر ثبت شده بود.

وی با بیان اینکه بارش سال آبی گذشته در این استان نسبت به بلند مدت نیز حدود ۲۷ درصد و معادل ۷۶.۸ میلی متر افزایش یافته است، اظهار داشت: میزان بارش در بلند مدت ۲۸۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵  میلی متر ثبت شده است.
معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال آبی جاری نیز (اول تا ۱۸ مهر ۹۸) حدود یک دهم میلی متر در استان بارش روی داده است در حالی که در مدت مشابه سال آبی گذشته میزان بارندگی ۱.۹ میلی متر ثبت شده بود.

اشجعی، با بیان اینکه میزان بارش در این بازه زمانی در بلند مدت در استان ۶.۱ میلی متر ثبت شده است، ادامه داد: میزان بارندگی سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته ۹۲.۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۹۷.۷ درصد کاهش یافته است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
۳۰۷۷/۸۰۲۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی تبریز آذربایجان شرقی بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی

سرهنگ قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل تصادفات استان گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در آذربایجان شرقی نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شده است که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه اول و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشته بود.

وی با بیان اینکه رنج سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه سال جاری ۱۹ نفر در رنج سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست داده اند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود که انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی‌کنند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فروردین ماه را شامل می‌شود.

سرهنگ قنبرزاده به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و عدم توجه به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفته است

وی کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست بطوریکه که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمند سازی معابر اظهارداشت: تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است بطوریکه در در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته، بنابراین ضروری است مسئولین در این راستا برنامه ریزی جدی نمایند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافته است؛ برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش یافته است

سرهنگ قنبرزاده ادامه داد: همچنین در فروردین ماه جاری ۶۵۸ مورد توقیق گواهینامه و خودرو اتفاق افتاده که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز،۱۲۵ مورد نموره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روان گردان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور