Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در همایش سرمایه‌گذاری گردشگری منطقه شرق کشور در مشهد افزود: این تعداد از ورود گردشگر به کشور نسبت به پارسال که در مجموع هفت میلیون  و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی را در کشور میزبانی کردیم رشد قابل ملاحظه ای داشته که نشان از امنیت ایران دارد.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه برخی عوامل تهدید حوزه گردشگری در کشور موجود است و با  موضوع تنش های ناشی از تحریم ها هم مواجه هستیم اما باز هم شاهد روند رو به رشد صنعت گردشگری و ورود گردشگران به کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: خوشبختانه در حوزه گردشگری داخلی نیز رشد قابل ملاحظه ای را شاهدیم ضمن اینکه اخیرا تنوع در حوزه های جذب گردشگر  رشد خوبی داشته است و از طرفی تحقق توزیع گردشگری در سراسر کشور از اقداماتی است که به جد پیگیر آن هستیم و خوشبختانه تا کنون به میزان قابل توجهی محقق شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هر گردشگر خارجی به عنوان نماینده ای برای معرفی ایران محسوب می شود و صنعت گردشگری می تواند چهره واقعی ایران را به جهانیان معرفی کند.

مونسان با اشاره به رشد اقامتگاه های بومگردی از ۴۰۰ به هزار و ۸۰۰ واحد در دولت یازدهم افزود: مسیر گردشگری به عنوان مسیری راحت و پردرآمد برای کشورها در عرصه جهانی مطرح است و اگر چه این صنعت در رتبه سوم اقتصاد دنیا قرار دارد اما رشد روز افزون آن به زودی این صنعت را به رتبه نخست اقتصاد جهان ارتقا می دهد.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری چالش‌های سایر صنایع که کاهش نیروی انسانی با رشد فناوری هاست را ندارد و همچنان یکی از صنایع اشتغال‌زا با اشتغال پایدار در دنیا محسوب می شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از ویژگی های صنعت گردشگری می توان به سرعت اشتغال بالا با نرخ سرمایه گذاری پایین، فراگیری و نرخ مشارکت زیاد صنعت گردشگری در رشد اقتصادی، توزیع عادلانه ثروت و درآمد در جامعه، جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر و کمک به مهاجرت معکوس و در برگیری ابعاد مثبت فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

مونسان افزود: به زودی برند ملی گردشگری کشور رونمایی می شود و سند توسعه گردشگری کشور نیز هم اکنون در حال رسیدگی در هیات دولت است و طی هفته های آینده بررسی و تصویب خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای دو هزار و ۴۵۱ طرح گردشگری در کشور  افزود: روز گذشته پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای واگذاری تسهیلات با نرخ ۱۴ درصد به منظور حمایت از طرح های گردشگری ابلاغ شد.

او ادامه داد: در شرق کشور ۲۴۰ طرح سرمایه گذاری با پیش بینی نیاز به ۳۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با قابلیت ایجاد ۲۵ هزار شغل در استان‌های شرقی کشور شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی می شود.

در پایان این مراسم تمبر یادبود همایش سرمایه گذاری گردشگری منطقه شرق کشور و نیز آلبوم فرصت های گردشگری استان خراسان رضوی رونمایی شد.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری مشهد علی اصغر مونسان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ناگهانی خرس به خودروی گردشگر (فیلم)

 

 

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بز‌های کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (فیلم) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی (فیلم) حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • حمله ناگهانی خرس به خودروی گردشگر (فیلم)
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت