Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری عراق تاکید کرد که حملات نظامی ترکیه به نیروهای کرد در سوریه موجب "تلفات انسانی" و "قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی" می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، درحالیکه ترکیه روز چهارشنبه با وجود هشدارهای فراوان بین‌المللی حملات نظامی به نیروهای کرد سوریه در شرق فرات واقع در شمال شرق سوریه را آغاز کرد، برهم صالح، رئیس‌جمهوری کرد عراق در توییتی نوشت: "جهان باید برای پیشگیری از یک فاجعه انسانی متحد شود".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این عملیات موجب قدرت‌گیری باقی‌مانده‌های داعش شده و خطری برای امنیت منطقه و جهان است.

صالح افزود: جامعه جهانی باید سطح این فاجعه را درک کرده و از راه حل سیاسی برای حل بحران سوری‌ها و کردهای این کشور حمایت کند تا آنها در صلح، امنیت و عزت از حقوق‌شان برخوردار شوند.

هیمن هورامی، نایب رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق نیز اظهار کرد: عملیات نظامی ترکیه در سوریه ثبات منطقه را متزلزل می‌کند.

هورامی افزود: ما شدیدا نگران عملیات ترکیه در سوریه هستیم و به شدت هرگونه اقدام علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم.

تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از مناطق مرزی سوریه و سخنان بحث‌برانگیز کاخ سفید راه را برای این عملیات آنکارا گشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برهم صالح حمله ترکیه به شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارورسازی ابرها می‌تواند منجر به اثرات فاجعه بار شود
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد